Kosten operaties

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Pannekoek89
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2023, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Moerdijk

Kosten operaties

Bericht door Pannekoek89 »

Hoi allemaal,

Misschien loop ik hel erg op zaken vooruit, maar over een jaar of 5 verwacht ik behoefte te hebben aan een aantal operaties. Aangezien ik veel berichten zie dat niet alles vergoed wordt, ik geen gigantisch inkomen heb en ik ook niet zo goed ben in sparen, wil ik langzaam maar zeker wat geld opzij gaan zetten hiervoor. Nu vroeg ik mij af of iemand een indicatie heeft van wat de ingrepen kosten in het ergste geval.

Misschien ga ik niet alles laten doen, maar dan kan ik van het restant altijd nog een paar nieuwe jurken kopen ;) ik ga even uit van het volgende:

FFS met wenbrauw- en wenbrauwbotcorrectie, neuscorrectie en kaaklijncorrectie (ik denk bij die bekende kliniek in België, maar dit zal niet heel veel schelen in tarieven denk ik). Adamsappelreductie verwacht ik niet te gaan doen.

Borstvergroting (2 cupmaten, ik weet niet of daar prijsverschil in zit)

Het maken van een vagina met diepte(ben de naam kwijt) ik denk bij kanhai of in het vu.

Mis ik nog iets?

Alvast dank. Liefs, Michelle
Doorverwijzing huisarts 10-01-23
Aanmelding BuroJIJ 17-07-2023
Intake BuroJIJ 01-05-2024
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Kosten operaties

Bericht door Marije »

FFS zou kunnen dat je 't zelf moet betalen maar de rest word gewoon vergoed uit de basisverzekering.

Mijn transitie heeft me nul euro gekost wat zorgkosten betreft. Een nieuwe garderobe was duurder.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Pannekoek89
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 jan 2023, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Moerdijk

Re: Kosten operaties

Bericht door Pannekoek89 »

Marije schreef: 19 apr 2023, 18:48 FFS zou kunnen dat je 't zelf moet betalen maar de rest word gewoon vergoed uit de basisverzekering.

Mijn transitie heeft me nul euro gekost wat zorgkosten betreft. Een nieuwe garderobe was duurder.
Die garderobe is ook duur inderdaad. Gelukkig kan dat in etappes.

Het lijkt allemaal mee te vallen met de kosten dan. Ik had verwacht dat het aanzienlijk meer zou zijn. Dankjewel
Doorverwijzing huisarts 10-01-23
Aanmelding BuroJIJ 17-07-2023
Intake BuroJIJ 01-05-2024
Camilla
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Kosten operaties

Bericht door Camilla »

FFS kostte in mijn geval: de eerste operatie - jawline/kincorrectie - 5000 euro, de tweede operatie - neus en voorhoofdcorrectie met Adam's appelverwijdering - 11000 euro.

Andere operaties kunnen voor jou wél vergoed zijn, als je lang kan wachten, en als je "groene licht" krigt. In mijn geval, ook 2000 euro voor stemoperatie, 3000 euro voor borstvergroting, en 6000 euro voor de vaginoplastiek met psychogische consultatie (want ik heb helemaal geen verwijzingsbrieven uit Europa) in Thailand. Dan nog ontharing (tot 1000 euro voor een heel cursus) en hormonen (tot 1000 euro per jaar). De garderobe is makkelijk, want ik deed het step-by-step :)

Totaal 6 jaar voor de transitie, in mijn geval (vanwege de emigratie, pandemie en vanwege financiële problemen).
Never give up!