Onveilig. Ben ik de enige?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1355
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Marije »

Ik wil vanalles zeggen maar blijkbaar vind ik de juiste woorden niet.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door MichelleB »

De schenen zijn nu al geschopt. Dus alsnog nodig ik je uit verder uit te leggen
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Dawn »

Ik heb dit topic nu verschillende keren teruggelezen en het kan natuurlijk aan mij liggen dat ik er niet echt de vinger op kan leggen waar eventuele miscommunicatie/misinterpretation/net te weinig/verkeerde/onhandige woorden gebruikt of iets anders heeft gezorgd voor een situatie dat verschil van mening of inzicht ervoor heeft gezorgd dat we elkaar blijkbaar niet meer begrijpen. Tijd voor een kopje thee en een open gesprek?
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Frederieke »

Dawn schreef: 03 mei 2023, 17:35 Tijd voor een kopje thee en een open gesprek?
Hihi, eindelijk tijd voor een verstandig woord.

Ik heb me bewust buiten deze discussie gehouden omdat mijn ervaring leert dat voor sommige dingen een WhatsApp-, mail- en dus ook een forumdiscussie niet geschikt is.

Als het te gevoelig ligt, dan mis je dan de directe feedback om te begrijpen en uit te leggen wat iemand nu eigenlijk bedoelt. Dat lijkt hier precies aan de hand te zijn.

Volgens mij ligt dit onderwerp ons allemaal na aan het hart en bedoelt iedereen en zeker ook Marije het alleen maar goed.


Voor iedereen een knuffel en groetjes van

Frederieke.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Emma »

Nou, als iemand vindt dat een artikel over T-Breda "de stigmatisering alleen maar groter maakt" en ik me persoonlijk drie keer per 4 weken inzet samen met Eva om dat soort avonden te organiseren, kan ik weinig anders dan om opheldering vragen, en die opheldering is op dit moment nog niet gekomen. Het zou kunnen dat we de avonden niet goed aanpakken, maar ook daar is niet zoveel van gebleken.

We gaan bij de ingang van Sam Sam en Te Pas mensen niet op passabiliteit selecteren. En als mensen die binnen zijn het lef, of misschien nog beter gezegd de ballen tonen om gewoon op de foto in de krant te komen, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ze tegen te houden. Met artikel zelf was ook weinig mis. Dus ik mis een beetje waar de goede bedoeling zit in de opmerking dat dit soort publicaties de stigmatisering groter maken. Welke stigmatisering? Maar dat weigert Marije dan concreet te beantwoorden, behalve dan door aan te halen dat mensen haar zo 'gewoon' vinden.
Marije schreef: 02 mei 2023, 18:44 Vandaag weer iemand die bijna "opgelucht" was na mij te bekijken toen hij mij voor het eerst sinds de transitie weer zag.
Die mensen bedoelen het niet verkeerd, maar hebben in hun hoofd een stereotype van een transvrouw in hun hoofd.
En eerder al in het draadje:
Marije schreef: 24 apr 2023, 18:31 Goed gelukt en mooi opgedroogd, dat soort opmerkingen krijg je met enige regelmaat.

Alsof het zou uitmaken als het niet zo is, maar dat doet het wel, dat merk je aan alles en het voelt fout.


Dus dan denk ik terug aan 'Fit' van Joe Jackson:
"All ugly sisters
Must wear glass slippers
Or get outta town'


Joe Jackson - Fit (1980 !!)

Don't laugh
But there are people in this world
Born as boys and fighting to be girls
People standing in their way
Some are straight and some are gay
Calling them a drag queen
Say you can't be one of us
You only have yourself to blame
You don't fit

Don't laugh
But there are people in this town
Be polite - say a lighter shade of brown
People that they gotta fight
Some are black and some are white
Calling them a half-breed
Say you can't be one of us
You only have yourself to blame
You don't fit

That's what you're there for
Square pegs in square holes
Round pegs in round
You get too big
Then they can't make new holes
So they'll cut you down
All ugly sisters
Must wear glass slippers
Or get outta town

Don't cry
If the people in your street
Lead a life that's more or less complete
Little problems every day
Little problems go away
Kid yourself you're fighting for life
Kid yourself you fight for love
But maybe in some other life time
You won't fit
And if you don't fit
You're fit for nothing at all
If you don't fit
You're fit for nothing at all
Nothing at all
Nothing at all
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Frederieke »

Oh, wacht even, ik heb nooit bestreden dat je recht hebt op opheldering. Sterker nog, daar ben ik het mee eens. Alleen is de vraag of dit de beste manier is. Persoonlijk contact werkt dan vaak beter IMHO.

En bij deze bedankt voor alles wat jullie al die tijd gedaan hebben. Appreciated 🫂😍
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Emma »

Het is nu eenmaal een internetforum. Als we elke discussie hier afkappen zodra het wat heftiger wordt, en we in plaats daarvan mensen persoonlijk moeten gaan benaderen wordt het een dagtaak voor meer dan twee keer zo veel moderatoren. Overigens doen we dat ook in voorkomende gevallen hoor, maar zolang het inhoudelijk en zonder ad hominems blijft moeten we kunnen blijven schrijven, toch?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Serena
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 aug 2020, 23:04
Gender: Vrouw

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Serena »

Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld omdat ik trans ben. Wel merk ik dat mensen meer weerstand beginnen te krijgt richting transgender door het non-binaire gedoe, het opleggen van genderneutrale taal en pronouns, en het forceren van genderidiologie in de klassen.

Ik heb eerder juist gemerkt dat ik heel erg op "eggshells" moet lopen bij andere transgenders/queer omdat ik er op bepaalde vlakken andere meningen op na hou.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door Frederieke »

Emma schreef: 03 mei 2023, 20:06 Het is nu eenmaal een internetforum. Als we elke discussie hier afkappen zodra het wat heftiger wordt, en we in plaats daarvan mensen persoonlijk moeten gaan benaderen wordt het een dagtaak voor meer dan twee keer zo veel moderatoren. Overigens doen we dat ook in voorkomende gevallen hoor, maar zolang het inhoudelijk en zonder ad hominems blijft moeten we kunnen blijven schrijven, toch?
Helemaal eens hoor. Maar het zou zo jammer zijn als we elkaar bij wijze van spreken de tent uitvechten door miscommunicatie. Dan beter samen een kopje thee drinken.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Onveilig. Ben ik de enige?

Bericht door MichelleB »

"forceren van genderideologie in de klas". Typisch om in deze topic te lezen hoe sommige van ons stiekem ons toch een beetje niet mogen, en als klassieken centristen zeggen "ach een beetje onderdrukking en restrictie is best hoor" terwijl op globaal niveau onze community aan het lijden is. Maar sure.

Bizar dit, maar als jij maar geholpen bent he
-Life is a work in progress-