Mijn SRS (1995) is alweer even geleden en mijn leven ging met normale ups en downs verder, met behulp van opleidingen carrieredraai gemaakt, andere werkgevers, getrouwd, verhuisd met zelfs een buurvrouw die zei ik dacht een stel feestbeesten naast mij te krijgen en jullie hebben net zo een saai leven als wijzelf.

Totdat ik vlak voor afgelopen kerst een snelgroeiend abces op een oud litteken van mijn SRS kreeg. In de ochtend naar de huisarts die zei dit is te groot en te gevoelig dat ik het zelf doe en ik wil dat je naar spoedchirurgie gaat. Dat leverde een rondje bellen op naar ziekenhuizen die naar elkaar verwezen (durf ik niet, is niet nodig dat per se bij ons gebeurd etc) en uiteindelijk om 20:00 onder narcose in het RKZ te Beverwijk heel fijn geholpen en mocht na een kopje thee en een boterham zelfs s’avonds weer thuis nadat mijn lieve schat mij in vliegende vaart had opgehaald. En ook nog heel fijn kerst met familie kunnen vieren!
Om een of andere reden heeft de controleafspraak mij niet bereikt echter heb er zelf 1 gemaakt en ondanks dat ze het netjes hersteld vonden toch het dringend advies gekregen de oorspronkelijke chirurg nog voor een second opinion te bezoeken. Uiteindelijk bleek “mijn” chirurg Dr Joris Hage net met pensioen gegaan te zijn. Ook mijn andere medische kennissen, coordinator, psych of endo uit mijn transitietijd leven niet meer of werken ergens anders. Dus waar dan heen? Voor mij extra lastig omdat ik door jeugdervaringen moeite heb met überhaupt een ziekenhuis in te gaan. Google is mijn vriend dacht ik en kwam daarbij onder ander op deze site dr. Kanhai tegen. Verder zoeken leverde over het algemeen goede berichten over hem op en ook artikelen over het oprichten van MKV zorgen ervoor dat ik verwijzing naar hem heb gevraagd. Extra mooi dat het MKV voor mij heel dicht bij is al had ik ook het land doorgereden als ik mij daar beter bij gevoeld had.
Kon gelukkig vlot terecht en bij het voorbespreking wist hij mij op mijn gemak te stellen, de controle op het herstel van het abces was vlot gedaan met als reactie dat het inderdaad mooi genezen was en verder een gevalletje pech dat het net op een litteken was gebeurd. Verder geen reden om aan te nemen dat dit vaker zou gebeuren en kan het iedereen overkomen. Dat was een hele geruststelling voor mij!
Al pratend vroeg hij wanneer ik geopereerd was en wat er wel/niet gedaan was, en of hij mocht kijken om te vergelijken met wat hij nu doet.
Ik moet zeggen zo vriendelijk en netjes eerst vertellen wat hij wil gaan doen, vervolgens instemming vragen en dan heel zachtjes doen. Dat voelde heel fijn, en zo anders dan wat ik als kind heb meegemaakt! En trouwens ook heel knap wat hij zelf ontwikkeld heeft met g spot en vochtig worden wat hijzelf 3.0 noemt. Moet zeggen had het graag gehad echter er bijna 30 jaar extra op moeten wachten: ECHT NIET! Ben heel blij met wat ik heb mogen krijgen en dat alles nog steeds netjes werkt zoals bedoelt

Voor de tijd waarin ik geopereerd ben (1995) zag alles er netjes uit en kreeg nog advies over de huidige inzichten mbt mijn vagina te dilateren en spoelen. Zo anders dan “in mijn tijd” : koop een vibrator en glijmiddel en volg dit schema was alles. Mooi hoe de begeleiding hierbij verbeterd is. (Heb inmiddels de Soul Source set binnen en in gebruik waarbij ik een voorkeur voor huidolie heb) Daarna vroeg hij hoe oud mijn borstimplantaten waren en na mijn antwoord zelfde leeftijd keek hij bedenkelijk en gaf aan dat ik daarmee behoorlijk over tijd was met wisselen en gaf mij advies om daar serieus over na te denken en ook dat ik dat zelf mag betalen. Zelf heb ik bij controlebezoeken bij de VU regelmatig gevraagd hoe oud implantaten mogen worden/ wanneer vervangen nodig is en kreeg altijd vage antwoorden als weten we niet precies. Natuurlijk had ik beter kunnen doorvragen hierbij wat ik niet gedaan heb. Enfin met dit bericht naar huis en met mijn schat besproken. Hier waren we snel uit. Het geld konden we ook bij elkaar krijgen met enkele maanden dus nieuwe afspraak gemaakt en veel gelezen over de huidige generatie borstimplantaten zoals dubbelwandige en vormen.
Met deze informatie en mijn ideeën over wat te doen naar de vervolgafspraak in gedachte “even wisselen” en klaar. Zo ging het niet omdat dr Kanhai mij voorhield dat als ik nu nieuwe implantaten zou doen ik over jaar of 10-15 wanneer ik in de 70 ben weer en wie weet eind 80 nog een keer zou moeten terugkomen hiervoor….
Zijn alternatief was een win-win te doen door na het weghalen van de implantaten met lipofilling mijn borsten weer mooi vorm te geven. Dit door liposuctie van vet rond mijn buik te gebruiken. Hier had ik niet bij stilgestaan en is wel een zwaardere operatie. Dus weer met mijn schat besproken en ook nu waren we er snel uit dit is inderdaad een win-win. In een ander artikel zal ik hierover schrijven want dit is toch alweer veel langer geworden dan ik vooraf dacht.