Ing geslacht en naam wijzigen

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Verkaasd »

Ben een paar honderd euro lichter en heb mijn ID aangepast. Wil nu bij ing mijn gegevens aanpassen. moet ik naar een servicepunt of kantoor? want 't dichtsbijzijnde kantoor doet alleen maar op afspraak. en er is niet echt een afspraakbutton voor je gegevens aanpassen.
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Daan_3 »

Gefeliciteerd! Ik moest bij de rabobank wel bij een locatie langs, met mijn nieuwe id. Ik ga er vanuit dat dat bij de ing ook wel zo zal zijn? Staat meestal wel ergens verstopt op de website bij "gegevens wijzigen" ofzo.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je moet inderdaad op een kantoor langs komen.
Irene
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Dawn »

Ik verwacht dat ze een kopie van je ID willen maken, zijn ze verplicht volgens mij van iedere rekeninghouder
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Verkaasd »

Daan_3 schreef: 08 mei 2023, 21:54 Gefeliciteerd! Ik moest bij de rabobank wel bij een locatie langs, met mijn nieuwe id. Ik ga er vanuit dat dat bij de ing ook wel zo zal zijn? Staat meestal wel ergens verstopt op de website bij "gegevens wijzigen" ofzo.
't staat er totaal niet. we love ing
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Annabel »

Het wijzigen van je geboortedatum, voor- of achternaam kan alleen op een ING-kantoor of ING servicepunt. Neem je identiteitsbewijs en Betaalpas mee.
bron: Je gegevens wijzigen

Zo gebeurd, ze moeten even je paspoort inscannen.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door San(ne) »

Je kunt bij ING wel je aanhef aanpassen voor de rekening en de post/berichten die je ontvangt, maar niet de "hoofdinfo".
Dat moet op een kantoor met je nieuwe ID. Inderdaad is dit natuurlijk een vrij specifieke vraag die niet bij de standaard afspraakopties staat.

Je zou even kunnen bellen met de klantenservice: 020 22 888 88. Weten vast meer dan wij.

Edit: overigens, in 2022 was het in elk geval nog niet mogelijk bij ING om neutraal te registreren. Ik weet niet wat je voor marker in je nieuwe ID hebt, maar als het de X is ben ik heel benieuwd wat je ervaring nu is met de ING. Houd ons op de hoogte.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Verkaasd »

San(ne) schreef: 09 mei 2023, 15:20 Je kunt bij ING wel je aanhef aanpassen voor de rekening en de post/berichten die je ontvangt, maar niet de "hoofdinfo".
Dat moet op een kantoor met je nieuwe ID. Inderdaad is dit natuurlijk een vrij specifieke vraag die niet bij de standaard afspraakopties staat.

Je zou even kunnen bellen met de klantenservice: 020 22 888 88. Weten vast meer dan wij.

Edit: overigens, in 2022 was het in elk geval nog niet mogelijk bij ING om neutraal te registreren. Ik weet niet wat je voor marker in je nieuwe ID hebt, maar als het de X is ben ik heel benieuwd wat je ervaring nu is met de ING. Houd ons op de hoogte.
een M. ik had echt de energie niet meer om 1.2k uit te geven aan fucking zelfbeschikking.. nu kijken hoe dat afloopt met de zorgverzekering en toeslag
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Daan_3 »

Verkaasd schreef: 19 mei 2023, 12:39 een M. ik had echt de energie niet meer om 1.2k uit te geven aan fucking zelfbeschikking.. nu kijken hoe dat afloopt met de zorgverzekering en toeslag
Ik had precies hetzelfde. Zorgverzekering en toeslag (belastingdienst in zijn algemeen) plukken hun gegevens van de BRP, dus dat zijn twee van de weinige instanties die automatisch hun gegevens zouden moeten aanpassen.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Ing geslacht en naam wijzigen

Bericht door Verkaasd »

Daan_3 schreef: 20 mei 2023, 13:28
Verkaasd schreef: 19 mei 2023, 12:39 een M. ik had echt de energie niet meer om 1.2k uit te geven aan fucking zelfbeschikking.. nu kijken hoe dat afloopt met de zorgverzekering en toeslag
Ik had precies hetzelfde. Zorgverzekering en toeslag (belastingdienst in zijn algemeen) plukken hun gegevens van de BRP, dus dat zijn twee van de weinige instanties die automatisch hun gegevens zouden moeten aanpassen.
🙏 hoop t
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op