Nieuw leven starten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alex
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2023, 22:02
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Nieuw leven starten

Bericht door Alex »

Hoi Allemaal.

Ik ben bijna 21 en ben op dit moment mijn toekomst aan het opbouwen. Ik heb wat lage punten gehad het afgelopen jaar en probeer nu dus op nieuw te beginnen. Ik zit aan een carrière in de kinderopvang te denken omdat ik graag werkend wil leren en goed ben met kinderen (bbl). Ik ben trans (ftm) maar ik ben nog niet echt begonnen met mijn transitie. Ik heb mijn haar kort geknipt en draag voornamelijk mannenkleding, ook gebruik ik een binder, maar ik ben nog niet uit de kast en iedereen noemt me nog een zij.

Ik struggle nogal met mijn sollicitaties zins ik van plan ben om mijn transitie te starten zodra ik een baan heb en uit huis kan. mijn dead-name is heel erg vrouwelijk. wat moet ik doen? gelijk in mijn sollicitatiebrief mijn gekozen naam vermelden en melden dat ik graag hij/hem pronouns gebruik? Zou ik het vermelden tijdens mijn solisitatie gesprek? zou ik wachten totdat ik beter voor een man door kan (dat kan nog wel een tijdje duren kan naar de wachttijden voor testosteron?)

Ik vraag om af of een carriére in de kinderopvang sowieso wel een goed idee is met het hele "je moet kinderen niet verwarren" gebeuren. Misschien moet ik wat anders gaan doen. Hoe zit het met transfobia in de bouw?

Als iemand wat advies heeft zou dat heel fijn zijn.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Nieuw leven starten

Bericht door Marije »

Ik zie niet waarom de kinderopvang niet zou werken, het lijkt me beter dan de bouw... luisterend naar mijn onderbuikgevoel. Er is ook genoeg werk in.

Kinderen zijn super flexibel dus daaraan kan het niet liggen. Je kunt jezelf sowieso Alex noemen want dat is best een redelijk genderneutrale naam.

Als je nog niet in transitie bent en/of aan de hormonen gaan mensen zich steeds vergissen en misgenderen... tenminste, dat was mijn ervaring. Misschien nog een beetje in het midden laten?

Wanneer je stem overeenkomt met je wensgeslacht gaan de juiste pronouns eigenlijk redelijk vanzelf.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nieuw leven starten

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hoe je dit moet aanpakken ligt vooral bij jezelf, ben je er klaar voor dan kan je gewoon solliciteren in het wensgeslacht. Mannen liggen onder vuur in de kinderopvang, maar dat hoeft geen probleem te zijn om te solliciteren.
Irene
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Nieuw leven starten

Bericht door Daan_3 »

Als je er klaar voor bent zou ik het zeker doen. Die uitleg kun je alsnog geven zodra je je ID moet overhandigen.

Ik heb gewoon gesolliciteerd met mijn juiste naam, zelfs toen die nog niet officieel was. Een paar keer gesprekken gehad, maar geen rare vragen. Een keer heeft iemand om pronouns gevraagd, en dat was ook gewoon prima. Nu met mijn nieuwe baan moet ik af en toe iemand verbeteren, maar dat gaat vast beter als ik er wat langer zit, en helemaal als ik straks mag beginnen met testosteron.