Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
AmberFl
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2023, 01:54
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door AmberFl »

Ik weet niet of dit de juiste plek is hiervoor is…☺️

Vanavond heb ik iets gedaan… Al mijn sociale media heb ik van mijn geboortenaam om gezet naar Amber. Behalve Facebook, waar ik een apart account heb (omdat op m’n oude profiel vrienden zitten waarvan ik nou niet wil dat ze het weten… niet voor het voor mij allemaal duidelijk is/begint te worden).

En stuiter ik de hele avond al door het huis heen. Ik wilde dit al langer doen, maar telkens weerhield dat stemmetje in m’n hoofd mij er van. “Wat als iedereen negatief reageert”, “ze gaan je uitlachen”, en meer van dat soort gedachtes.

Vanavond was alleen anders. Ik maak zelden (zeg maar gerust nooit) foto’s van mijzelf. Ook kan ik er niet tegen als anderen foto’s van mij nemen. Maar, sinds ik out ben als genderfluide heb ik meer foto’s van mijzelf genomen dan de 34 jaar er voor. Vandaag dacht ik mijzelf “just show yourself, in your best dress, fearless.” Ik heb mij lange tijd niet zo goed gevoeld over een beslissing.

Ik hoop morgen het niet allemaal weer terug te willen draaien🙄. Hoevaak ik al niet bij mijzelf heb gedacht “just do it, ga je niet omkleden maar ga naar de winkel als je echte zelf” om de volgende dag daar weer van terug te komen, bang voor de reacties… 🙄 Maar voor nu ben ik helemaal happy, en niemand kan mij dat afnemen! Behalve ikzelf🙄
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door Marije »

Gefeliciteerd... en ja... het is doodeng en bevrijdend tegelijk.

Toen ik in transitie ging had ik 7000 volgers op LinkedIn en een YouTube kanaal met 5000 abbonees. NIet echt Nikkie de Jager maar genoeg om doodsangsten uit te staan.

Het is bij mij goed gegaan en iedereen die reageerde was lief en begripvol. Voor mij heeft het toen veel vertrouwen gegeven om door te gaan.

Uiteindelijk heb ik het YouTube kanaal verwijderd. Content uit de IT wereld verouderd sowieso snel en het waren allemaal video's met mijn oude naam en mijn oude stem.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
AmberFl
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2023, 01:54
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door AmberFl »

Oh ja, de IT veranderd continu. Ben zelf ook werkzaam in de IT en even knipperen met de ogen, en dingen werken weer net anders dan voorheen.

Qua volgers kom ik nog niet eens boven de 1000. En dat boeit mij ook niet zo erg. Ik gebruik socials I’m mijzelf te laten zien aan, vooral, mijzelf 😅. Maar dat neemt niet weg dat er volgers zijn die mij persoonlijk kennen. En vooral dat maakt het spannend.

Toen ik mijn nieuwe Facebook maakte begonnen ineens een aantal collega’s van m’n vrijwilligerswerk mij toe te voegen. Dat was in eerste instantie wel ff slikken, aangezien ik nog niet de intentie had om daar uit de kast te komen. Maar de reacties waren erg positief, en dat zorgde ervoor dat ik toch m’n andere socials toch wilde veranderen. En zo komen we op gisteren avond, waarbij ik wel een klein beetje in een opwelling (en toch tot in treuren doordacht, if that makes sense) m’n socials heb omgezet.

En nu jij LinkedIn noemt realiseer ik mij dat ik niet alle socials heb omgezet😂 Ik heb ook nog een LinkedIn. Maar daar doe ik niets mee. Ooit aangemaakt omdat voor een sollicitatie dat geëist werd. Dus die is ook alles behalve belangrijk 😂
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door Daan_3 »

Wat gaaf Amber! Hopelijk voel je je er nog steeds zo goed bij!
AmberFl
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mei 2023, 01:54
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door AmberFl »

We zijn nu een paar dagen verder en sta alleen maar meer achter de beslissing.

Een vriendin van mij sprak mij dit weekend aan dat ik al maanden niets meer op mijn originele Facebook had gedaan, en alleen nog maar onder Amber post daar. Dat zette mij aan het denken. Waarom twijfelde ik toch zo over m’n andere socials omzetten? Was dat omdat ik er geen nieuwe maakte, maar m’n bestaande om zet en alleen een aantal oude berichten zou verwijderen? Nou ja, maakt niet uit. Ik ben helemaal happy!
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 494
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Mijn socials veranderd naar Amber! HAPPY!!!

Bericht door Dawn »

Ieder maakt hierin eigen keuzes, het belangrijkste is dat jij je er goed voelt, en dat doe je!😘