Penile preservation vaginoplasty

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

Vraag is er hier in de Eu ook meer bekend over de Ppv, penile preservation vaginoplasty operatie methode?

Dit is een operatie waar bij de penis bespaard blijft en toch een vaginale kanaal wordt geconstrueerd, waar mee de persoon die dit wil volledig een dubbele geslacht krijgt, of wel hermafrodiet wordt ( het woord hermafrodiet willen ze nieuw leven inblazen en koppelen aan het trans zijn dan heb je straks trans-vrouw, trans-man en trans-hermafrodiet)

Ik kan hier nog maar bijzonder weinig informatie over vinden, de enige echt duidelijke site hier over is die van Dr Heidi Wittenberg, https://www.mozaiccare.net/peritoneal-p ... aginoplast.

Is dit niet zo bekend of geheel iets nieuws en wordt het hier in de Eu ( nog ) niet gedaan?

Dit is echter wel hoe ik mij voel en welke kant ik op wil gaan.

Wie weet misschien meer?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Dawn »

Het is een methode die oorspronkelijk ontwikkeld werd voor dames die zonder vagina geboren zijn. Heb hier in Nederland nog niet veel over gehoord. Mogelijk dat er gynaecologen zijn die dit doen. Dr Houtmeyers in België of Bouman bij de VU?
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door SuzanneLemm »

Radboud heeft van oudsher meer aandacht voor genetische ' ongewone' settings, mss is het een emailtje naar hun genderpoli waard ?
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

SuzanneLemm schreef: 20 mei 2023, 13:01 Radboud heeft van oudsher meer aandacht voor genetische ' ongewone' settings, mss is het een emailtje naar hun genderpoli waard ?
dat het Radboud aandacht heeft voor " genetische ongewone settings " is mij bekend, daarom heb ik mij ook bewust daar aangemeld, omdat ik mij zelf als hermafrodiet beschouw, en als dus danig wil worden getransformeerd.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Yvonne »

Salmacian, is de naam hiervoor.

https://www.lgbtqia.wiki/wiki/Salmacian

Er bestaat een vrij uitgebreid reddit stukje dat hieraan gewijd is. https://www.reddit.com/r/salmacian

Inclusief veel ervaringen
100% Myself 🌈 💟
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

Yvonne schreef: 20 mei 2023, 16:58 Salmacian, is de naam hiervoor.

https://www.lgbtqia.wiki/wiki/Salmacian

Er bestaat een vrij uitgebreid reddit stukje dat hieraan gewijd is. https://www.reddit.com/r/salmacian

Inclusief veel ervaringen
Weet ik wel dat Salmacian ( en nog een paar anderen ) daar de juiste aanduiding voor is, maar die zijn zo onbekend voor de meerderheid dat , niet alleen ik maar ook een paar andere jongeren die deze weg in willen, samen hebben besloten om ons trans-hermafrodiet te noemen om dat trans en hermafrodiet bekender zijn dan de andere benamingen hier voor.
En daar naast toen ik mijn geslacht veranderde van M naar X en een meisjesnaam aan mijn bestaande jongensnaam heb gekoppeld, zijn mijn ouders en ik de term hermafrodiet ook gaan gebruiken als er vragen kwamen vanuit de familie en omgeving om het zo simpel en duidelijk mogelijk te houden, en er is toch niets mis met de benaming hermafrodiet, vindt het juist een leuke benaming om dat het vanuit de mythologie komt.

En wat je 2de link betreft die groep ken ik ook ben daar ook lid, al 2 jaar, maar is vooral ( mijns inziens ) Amerikaans georienteerd en heb je daar niet echt veel wat zich op Europa richt qua informatie, mogelijkheden etc vandaar dat ik mij hier ook heb aangemeld.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Emma »

Als jij dta wilt gebruiken is daar niks mis mee.

Probleem is dat het woord vroeger algemeen gebruikt werd voor intersekse mensen. En dan doet het die mensen geen recht.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Yvonne »

Ik vind het zelf, als intersekse geboren persoon in transitie (ja, dat kan dus) een lastige.
Persoonlijk vind ik het woord "hermafrodiet" echt kwetsend, omdat het als een soort van "object" benaming voelt. Daarnaast slaat het de plank ook mis omdat de variatie op veel meer plekken in je DNA kan zitten.
Los daarvan spreekt het Salmacian deel mij als persoon wel aan. Ik heb het overwogen, maar hormonaal zou het een janboel worden als het ook nog functioneel moet blijven èn de overige secundaire geslachts kenmerken kloppend moeten zijn.
100% Myself 🌈 💟
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

Yvonne schreef: 20 mei 2023, 20:40 Ik vind het zelf, als intersekse geboren persoon in transitie (ja, dat kan dus) een lastige.
Persoonlijk vind ik het woord "hermafrodiet" echt kwetsend, omdat het als een soort van "object" benaming voelt. Daarnaast slaat het de plank ook mis omdat de variatie op veel meer plekken in je DNA kan zitten.
Los daarvan spreekt het Salmacian deel mij als persoon wel aan. Ik heb het overwogen, maar hormonaal zou het een janboel worden als het ook nog functioneel moet blijven èn de overige secundaire geslachts kenmerken kloppend moeten zijn.
Misschien komt dat door leeftijd, dat oudere mensen die intersekse geboren zijn meer problemen hebben met het woord hermafrodiet dan jongeren.
En wat ik merk is dat de term hermafrodiet onder non-binaire jongeren wordt hergebruikt en wordt los gezien van intersekse, maar als vervanger voor de nog onbekendere woorden als salmacian, bigender etc, om toch duidelijk te maken hoe wij ons voelen, en vooral ook hoe wij uiterlijk getransformeerd willen worden.

Op zich vindt ik het wel top dat jij hebt overwogen om iets te doen met je ware identiteit, maar er ven af hebt gezien om dat het mogelijk een janboel zal worden, en dat begrijp ik niet helemaal wat bedoel jij daar mee te zeggen, als ik vrij vragen mag?

Ik heb er lang over nagedacht, schuif al sinds mijn 12de uiterlijk meer richting de vrouwelijke kant, maar al het overige zoals interesses ben ik puur mannelijk, daar uit heb ik de conclusie getrokken dat ik geen amab ben maar dat ik hermafrodiet ben, dat is ook waarom ik mij bij het radboud heb aangemeld om dat ze daar meer gender divers denken dan elders, en hoop dat zij uiteindelijk mij daar kunnen helpen met mijn wensen en mij kunnen transformeren tot een volwaardige hermafrodiet.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Yvonne »

Natuurlijk weet ik dat ik zelf duiding geef aan jou woorden. Waarschijnlijk zonder dat je het zo bedoeld kwets je mij met jou voorgaande reactie. Vooral omdat je mijn uitleg (objectificatie) negeert en er ongemotiveerd ook nog eens een leeftijd issue aan hangt.
Daarnaast sla je de plank mis met "ware identiteit", al had ik daarin wellicht duidelijker moeten zijn.

Kortgezegd vind ik het randje respectloos om een achterhaalde (en vaak kwetsende) benaming waar inhoudelijk heel veel leed achter verscholen gaat. "even" te voorzien van een nieuwe context omdat een andere bestaande benaming niet voldoende bekend is.

Laat ik het bij mijzelf houden en je een genereus aanbod doen:
Wil je ook mijn jeugdtrauma's, schaamte en levenslange fysieke ongemakken als "volwaardige hermafrodiet"?
Je mag ze hebben, met strikje en passende ceremonie.
100% Myself 🌈 💟