Penile preservation vaginoplasty

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Frederieke »

Bedankt @Marije voor deze toevoeging. Even voor alle zekerheid @LauraB het ging niet om jou persoonlijk.

Ik heb net een podcast opgenomen met iemand die non binair is en wat Welmoed daarin zei geeft precies weer wat ik bedoel.

Het gaat erom dat iedereen (natuurlijk) recht heeft op zijn eigen mening, maar dat het niet nodig is om die elke keer en plein publiek te ventileren.

Dat geldt op internet en in het intermenselijk contact. Maar met name in de anonimiteit van het internet en ook op fora en Twitter menen mensen ongegeneerd hun mening te moeten en kunnen spuien.

Mijn oproep, die algemeen bedoeld was, is dan ook om je even af te vragen hoe iets overkomt, voordat je je mening over iemands gedrag en gevoel ergens post. Zo houden we het voor iedereen fijn en veilig.

Nogmaals ❤️ van Frederieke .
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Hal »

Ik heb zelf ook wel eens naar een dergelijke vorm van bottom surgery gekeken (maar dan andersom). Er is een chirurg in Baltimore bij Johns Hopkins die een falloplastiek doet en daarbij de vulva / vagina voor een deel (niet helemaal) in tact laat. Als ik ooit nog eens heel veelk geld teveel heb... nou :)

Mijn genderidentiteit is binair, maar ik heb niet heel veel dysforie van mijn vagina - en die niet laten verwijderen zou me in de falloplastiek tenminste 1 functie met risico op veel complicaties besparen. Ook seksueel heeft het voor mij wel voordelen. Ik kan me het spiegelbeeld als wens dus ook bets heel goed voorstellen - zeker als je non-binair bent.

Voor wat betreft labels en identiteiten - ik vind dat iedereen zelf mag kiezen hoe die zich identificeert, zo lang je de naam maar niet op anderen toepast die zich daar niet in kunnen vinden. Juist het terugnemen van scheldwoorden en nare medische termen als 'geuzennamen' past prima in onze emancipatiestrijd. Dat is in heel veel verschillende gediscrimineerde groepen een eeuwenoude traditie (zie: diezelfde geuzen, de 'dolle mina's' maar ook 'homo' of -in het Engels - de term 'queer'). Je ziet het ook best veel bij mensen die ziek of gehandicapt zijn, of mensen die op hun huidskleur gediscrimineerd worden. Er zijn ook niet zo heel veel termen waarbij je acuut naar twee Griekse goden bent vernoemd, natuurlijk (Hermes en Aphrodite), dus qua poetisch potentieel vind ik het een enorm krachtig woord.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Emma »

LET OP: dit draadje is gesplitst. Graag de discussie over labels en identiteiten hier vervolgen: viewtopic.php?p=189310#p189310
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Hal »

Goed punt, Emma. Een separaat draadje lijkt me idd wel op z'n plek.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Dawn »

Met wat zoeken vond ik deze kliniek in Duitsland die jou mogelijk kan helpen:
https://www.lubos-kliniken.de/fachberei ... on-presse/

Of

For Europe more generally, Bellringer in the UK has agreed to this type of procedure on the condition that you get two letters from psychs he knows. Right now, you'd also still be his first for this particular setup, which probably explains the rather strict letter requirement.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Brownie »

Saskia-Vince schreef: 29 jun 2023, 07:30 Ff on topic,

Ik ben zeer gecharmeeerd op dit gebied van het werk van dr Heidi Wittenberg zij deelt ook mooie resultaten van haar werk op haar site zoals deze, https://www.mozaiccare.net/peritoneal-p ... m-lcjlmmqj Hier zie je gewoon in perfectie wat ik graag wil dat mijn penis heel mooi vloeiend overgaat in een vagina.
Maar hoe wordt hier over het algemeen baar gekeken, hoe zullen ze hier mee omgaan?
En ook op welke mannier kan ik dit het beste kenbaar maken dat ik dit graag wil….
Wat vinden jullie van mijn wens?
Ik ben geintrigeerd. De link werkt bij mij niet. Maar de plaatjes geven me een goed idee.

Wat ik ervan vind? Lijkt me niet relevant. Het uitgaanspunt van de Nederlandse wet is wilsbekwaamheid vanaf 16 jaar. Je bent ouder dan 15 dus wettelijk mag je zelf een behandelovereenkomst aangaan en besluiten over welke ingrepen je wel/niet wilt. Dus als dit is wat je wilt, ga ervoor, het is jouw lijf. Ik denk wel dat het moeilijk wordt om in Nederland een chirurg te vinden die (nu al) bereid is om dit voor je te doen. Het is namelijk geen 'aanpassing' om binnen het vrouwbeeld te passen, maar juist een ingreep om erbuiten te vallen. Het kan dus een kwestie worden van lange adem. En als je over 10 jaar nog steeds deze wens consequent uit, en er bovendien over 10 jaar meer data is over PPF tov PSI vaginoplastiek, zal er ook sneller een chirurg (zoals idd Kanhai) bereid zijn om ermee aan de slag te gaan. Je moet in Nederland (en ook buitenland denk ik) toch wel langs de psych dus daar kan je beginnen met de plaatjes te tonen en laten vastleggen dat je dit wilt.

Als ik het goed begrijp vanaf de plaatjes wil je dus in ieder geval orchidectomie? Dat betekent dat je geen testo meer aanmaakt, is dat je bedoeling? En zo ja, wil je daarna wel geslachtshormonen en zo ja, welke? Heeft mogelijk ook invloed op de vraag of je nog moet tucken (en zo ja, hoe?).