Help in optie’s

Psychologen en procedures
Plaats reactie
Kimberlo
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2022, 20:42
Gender: Vrouw

Help in optie’s

Bericht door Kimberlo »

Hoi Mensen!.

Ik sta nu 8 maanden op de wachtlijst voor Radboud Nijmegen.
Ik merk nu al in deze korte periode dat ik er echt aan onder door ga mentaal en lichamelijk. Waar 8 maanden geleden mijn gezicht nog glad was ben ik nu een baard aan het krijgen onder andere. Wie kan mij vertellen of dat er nog andere opties zijn die ietsjes sneller gaan. Alle hulp en informatie is welkom. Dankjewel voor het lezen.
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Help in optie’s

Bericht door San(ne) »

Hoi, ben je ouder dan 18?

In dat geval kun je je ook laten doorverwijzen naar een GGZ praktijk die als officieel genderteam is erkend. Oa Psytrans, De Vaart en UwPsychiater hebben relatief korte wachttijden.

Ik heb ook op de wachtlijst van het radboud gestaan van juni 2021 tot maart 2023 en in die tijd geen oproep gehad voor een intake. Wel heb ik mijn volledige traject inclusief top surgery binnen diezelfde tijd doorlopen.
Qurumo
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2023, 09:18
Gender: Geen
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Help in optie’s

Bericht door Qurumo »

Hoi,

Ook een optie die mogelijk is is GenderGP. Dan krijg je in ieder geval hormonen, moet je dan wel zelf betalen.
Eventueel kan dat ook samen met de huisarts dat GenderGP de diagnose doet en de huisarts het voorschrijft. Maar niet elke huisarts wil daarnaan mee werken.
Eventueel willen veel huisartsen wel hormoon blokkers voorschrijven tot je door het circuit heen bent.

Succes,

Bram
Plaats reactie