Scriptie over gender identiteit in seksuele vorming lessen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Carmelzeezout
Gast

Scriptie over gender identiteit in seksuele vorming lessen

Bericht door Carmelzeezout »

Hallo,
Ik ben Carmel, een Biologie studente die nu lekker bezig is met haar scriptie!
voor mijn scriptie ben ik onderzoek aan het doen naar gender diversiteit en gender identiteit en in hoeverre dit naar voren komt in seksuele vorming lessen op de middelbare school.
Ik heb hiervoor een aantal vragen geformuleerd die ik graag beantwoord zou willen hebben. De vragen zijn gericht naar mensen die nu hun eerste opleiding op de middelbare school, MBO, HBO of universiteit zitten. Dit zodat ik vooral antwoorden krijg die relevant zijn in deze tijd.

De vragenlijst is te bereiken via deze link: https://forms.gle/BgovwW49NHsB7zUs6

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken als jullie de tijd hebben genomen om dit door te lezen en misschien zelfs de vragen te beantwoorden. Het zou mij ontzettend helpen met mijn scriptie!
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Scriptie over gender identiteit in seksuele vorming lessen

Bericht door Bianca »

Carmelzeezout schreef: 05 jun 2023, 13:52 De vragen zijn gericht naar mensen die nu hun eerste opleiding op de middelbare school, MBO, HBO of universiteit zitten. Dit zodat ik vooral antwoorden krijg die relevant zijn in deze tijd.
Want mensen die ouder zijn hebben hun tijd al gehad? En mensen die jonger zijn hebben de toekomst?
Kan je uitleggen wat je hier exact mee bedoelt? De maatschappij bestaat toch uit mensen van alle leeftijden?
Caramelzeezout
Gast

Re: Scriptie over gender identiteit in seksuele vorming lessen

Bericht door Caramelzeezout »

Hoi Bianca,
Het is zeker zo dat de maatschappij bestaat uit mensen van alle leeftijden. Mijn scriptie focust zich op seksuele vorming lessen op het middelbaar onderwijs die nu gegeven worden en daarom denk ik dat het het handigst is om de meningen te horen van leerlingen die nu dit onderwijs ontvangen of het recent gekregen hebben. Ik moest hierin een keuze maken omdat anders mijn onderzoek erg breed zou worden. Ik zou dan te veel verschillende groepen mensen krijgen in de resultaten als ik alle leeftijden zou meetellen.
Als ik ooit een groter onderzoek zou mogen doen zou ik zeker ook willen kijken naar mensen die de middelbare schooltijd al ver achter zich hebben gelaten en of zij de informatie die nu gegeven wordt voldoende vinden!
Heb ik hiermee je vraag een beetje beantwoord?
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: Scriptie over gender identiteit in seksuele vorming lessen

Bericht door Bianca »

Caramelzeezout schreef: 07 jun 2023, 12:07 Heb ik hiermee je vraag een beetje beantwoord?
Ja, dank voor de uitleg.