Bij een zoektocht op het forum en internet kwam ik er niet achter. Op pagina 24 van de bijgevoegde VAV werkwijzer van het Zilveren Kruis, staat de volgende regel bij Transgender overige behandelingen: De real-life experience moet goed zijn doorlopen bij 1 van de genderteams van:
het Amsterdam UMC/VU Medisch Centrum/ UMC Groningen/ Radboud ziekenhuis Deze regel is opmerkelijk omdat bij ontharing het volgende staat: U moet in behandeling zijn bij een erkend genderteam. Wie deze teams dan zijn lijkt nergens terug te vinden.
Ik neem aan dat er wel wat mensen bij het Zilveren Kruis zitten die hier iets over kunnen vertellen? Want zoals ik het zie, zit maar een marginaal gedeelte van de mensen op dit forum bij één van deze ziekenhuizen voor de RLE?
Alvast bedankt.
Vergoeding ZK "Transgender overige behandelingen"
-
Bianca
Vergoeding ZK "Transgender overige behandelingen"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Annabel
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Vergoeding ZK "Transgender overige behandelingen"
Vertel ze dat ze oude informatie gebruiken, of vraag anders waarom ze er voor kiezen om deze oudere informatie te vermelden!
Het document gebruikt termen die niet meer gebruikt worden, de RLE heeft voor sommige mensen een heel andere betekenis sowieso.
Het document verwijst ook nog een keer naar de VaV werkwijzer plastische chirurgie 2019, waar ten eerste dit geneuzel niet in staat, en ten tweede is er een VaV update 2021
Overigens in de praktijk gebruiken zorgverzekeraars dit argument om van alles en nog wat af te wijzen als je niet bij 1 van de ziekenhuizen loopt. De verschillende GGZ aanbieders (b.v. PsyTrans of Buro Jij) krijgen er ook een punthoofd van
Het document gebruikt termen die niet meer gebruikt worden, de RLE heeft voor sommige mensen een heel andere betekenis sowieso.
Het document verwijst ook nog een keer naar de VaV werkwijzer plastische chirurgie 2019, waar ten eerste dit geneuzel niet in staat, en ten tweede is er een VaV update 2021
Overigens in de praktijk gebruiken zorgverzekeraars dit argument om van alles en nog wat af te wijzen als je niet bij 1 van de ziekenhuizen loopt. De verschillende GGZ aanbieders (b.v. PsyTrans of Buro Jij) krijgen er ook een punthoofd van
-
SuzanneLemm
Ik zit bij ZK ( collectief werkgever) en loop bij genderpoli VUmc Heb 4x epilatie gezicht en hormonen vergoed gekregen, alsmede psychologe e.d.
ZK heeft aparte pagina voor transgenders: https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... ransgender
Vind info duidelijk, echter alles ter beoordeling van hun arts of die van een 'genderpoli'
Ontharing gezicht is ter beoordeling van hun arts en bij mij wilde men Na 4x vergoedingen van 1750,- niets meer vergoeden uit transgender oogpunt. Scheren en harsen vond men afdoende. Wel kan je elk jaar 300,- claimen als vrouw ( indien je een v in paspoort heb)
ZK heeft aparte pagina voor transgenders: https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... ransgender
Vind info duidelijk, echter alles ter beoordeling van hun arts of die van een 'genderpoli'
Ontharing gezicht is ter beoordeling van hun arts en bij mij wilde men Na 4x vergoedingen van 1750,- niets meer vergoeden uit transgender oogpunt. Scheren en harsen vond men afdoende. Wel kan je elk jaar 300,- claimen als vrouw ( indien je een v in paspoort heb)
-
Fran
Je moet een restitutie verzekering hebben. De voordeligste vond ik zelf bij het Zilveren Kruis. Moest alleen het gedeelte voor de mondhygiëniste laten vallen, anders werd het me wel erg prijzig. Betaal dat nu uit eigen zak.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido