10 jaar hrt

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

10 jaar hrt

Bericht door Fay Ola di jee »

2013 begon ik met hrt , 2023 is het nu, hell of a ride.

Ongelooflijk wat ik allemaal tegen kwam tijdens transitie, emotioneel, praktisch, etc, en wat was het zwaar.

Ik ben een hele luie Trans geweest, ik deed er amper wat mee in praktische zin, was toch vooral bezig met andere zaken,vluchten vooral.

Maar dat niet alleen, het is 10 jaar lang 1 groot zelfonderzoek geweest, jezelf afpellen en afpellen en opnieuw leren vinden,leren lopen,leren zijn maar vooral,knokken tegen en met mezelf.

Heftig,maar nodig geweest

En dan ineens, is het 2023, staat de srs voor de deur , en lijkt al het gesodemieter ver achter me, het geknok hoeft niet meer, ik ben ok, alles voelt relatief normaal

Ik liep vanmiddag topless door de tuin van een vriendin en daar was ik na 5 minuten ook aan gewend, felt nice

Niks geen schaamte genant voelen of iets degelijks, nee, alles voelt vooral als de normaalste zaak van de wereld .

Dat snapt mijn brein nog steeds niet goed, die heeft zo lang overhoop gelegen, dat is nog erg wennen, maar dat zal ook slijten .

Dus, nog een zware stap te gaan, dan komt er hopelijk mentaal net nog ff wat extra ruimte en dat was dan dat.

Ik geloof niet dat ik daarna dolgelukkig ben,het is gewoon iets wat ik moet doen,het haalt alleen een laatste restje dysforie weg en dat is nodig

Als ik dan ook nog van mijn tinitus af kom is dat reden voor een feestje, want daar heb ik nog veel last van,mogelijk haalt de srs wat emotionele stress weg op lange termijn en kalmeert de tinnitus ook

Just sharing:)

Fay
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: 10 jaar hrt

Bericht door Bianca »

Wow, het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees hier. :shock:
Ik ben ook begonnen in 2013 met hrt, met nu de SRS voor de deur.
De tussenliggende jaren zullen ongetwijfeld anders zijn, maar die jaartallen is wel toeval.

Heel veel succes voor de komende tijd; ik hoop dat je tinnitus allicht minder word en je wat meer rust kan vinden.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: 10 jaar hrt

Bericht door Fay Ola di jee »

Feel free to share :) toevallig ja...

Ook kan ik mijn oude ik nogal eens missen,vaak als het wat minder met me gaat, dan lijkt die oude, die toch geen leven had en die nergens iets om gaf,ineens een makkelijker leven te hebben.

Maar ik weet hoe doodongelukkig ik al die jaren was,nooit meer, wat dat betreft is wie ik nu ben dik ok

Fay