Misschien een wat bijzondere vraag, maar ik ben gewoon nieuwsgierig, in mijn zoektocht naar mogelijkheden zeg maar, of deze kant ook bestaat.
Natuurlijk ken ik de reguliere weg om aan hormonen te komen, maar bestaat er via de natuurlijke/alternatieve weg ook supplementen, middelen die helpen om je vrouwelijke hormonen te verhogen? Is daar iets bij jullie over bekend.
Om een simpel voorbeeld te geven : groene thee drinken, zo komt uit onderzoek naar voren, kan een positieve werking hebben op het verlagen van je cholesterol.
Zo zijn er tal van middelen , kruiden, planten, waarvan bewezen is dat ze een gunstig effect hebben op een lichamelijke klacht.
Bestaat er ook zo iets voor hormonen?
Ps. Even voor de duidelijkheid, de weg via een arts is natuurlijk de reguliere weg. Wil met dit bericht geen diy methodes promoten, dat dat duidelijk is. Maar zoek iets wat het “ondersteund”, zo las ik ooit dat iemand hier op het forum (dan een niet natuurlijk voorbeeld) de pil van haar vrouw slikte.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Maartje
Nieuwe chat! Zie dit topic.
Hormonen op de natuurlijke manier?
-
- Voornaamwoorden: hen/hun/die/diens/haar
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Hormonen op de natuurlijke manier?
Hop tabletjes zijn vrij onschuldig. Daar ben ik mee begonnen.
Als coping mechanische dronk ik voor mijn transitie veel bier, liefst van hoge gisting. Ik had de fameuze biertieten. Toen ik stopte ben ik 25 kilo afgevallen zonder die borstvorming te verliezen.
Je moet er wel ook echt mazzel mee hebben dat je vetverdeling gevoelig is voor hormonen.
Overigens ben ik sinds mijn transitie helemaal van de alcohol af en nagenoeg vegetarisch.
Als coping mechanische dronk ik voor mijn transitie veel bier, liefst van hoge gisting. Ik had de fameuze biertieten. Toen ik stopte ben ik 25 kilo afgevallen zonder die borstvorming te verliezen.
Je moet er wel ook echt mazzel mee hebben dat je vetverdeling gevoelig is voor hormonen.
Overigens ben ik sinds mijn transitie helemaal van de alcohol af en nagenoeg vegetarisch.

-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik heb vroeger ook wel ge-experimenteerd met phyto-oestrogenen, hop ed. Het doet wel wat, maar is niet te vergelijken met het echte spul.
Irene
-
- Voornaamwoorden: die/hun
Ik heb recent gehoord dat koeiemelk daadwerkelijk de oestrogeen-waarde van een persoon verhoogt. Hier daar het onderzoek over:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19496976/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19496976/
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

-
Fenegriek voor borst vorming !
-
Ik gebruik ook die hop pilletjes. Lichamelijk doet het tot nu toe (een maand of 5) Niet veel. Wel iets, maar ik voel me vooral beter sinds ik ze gebruik
Doorverwijzing huisarts 10-01-23
-
- Voornaamwoorden: hen/hun/die/diens/haar
Interessant allemaal. Behalve dat ik geen tarwe mag en hop lijkt me toch echt tarwe
maar goede suggesties en bedankt ook voor het onderzoek. Ga t eens bekijken.
-
- Moderator
-
- Voornaamwoorden: she/they