Bijeenkomst in Groningen

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Bijeenkomst in Groningen

Bericht door greatdove7 »

Hallo,

Ik merk dat ik toch graag contact zou willen met lotgenoten. Het leek me dus een goed idee om eens naar een bijeenkomst voor transgender mensen te gaan. Via internet heb ik er twee gevonden die mij wel interessant lijken:
1) Genderhome Groningen, een contactgroep voor transgender personen. Onderdeel van Transvisie.
2) Expreszo Groningen, contactgroep voor LHBT jongeren van 19-30 jaar. Onderdeel van The Box Groningen, wat weer onderdeel is van COC.

Ik vind het toch wel spannend om naar een van de bijeenkomsten te gaan, zeker omdat ik geen idee heb wat ik kan verwachten. Ik kan online ook niet veel ervaringen van anderen vinden over deze groepen. Heeft iemand ervaring met een van deze groepen? Of misschien een idee voor een andere groep?

Ik hoor het graag!
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Bijeenkomst in Groningen

Bericht door Marije »

@Frederieke ?
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Bijeenkomst in Groningen

Bericht door Frederieke »

Hoi @greatdove7 ,

Ik ga zelf regelmatig naar de bijeenkomsten van het Genderhome in Groningen. De opzet is informeel, na de inloop met koffie en thee gaan we in principe uiteen in drie groepen, transvrouwen, transmannen en trans-anders. En na afloop gaan we, voor wie dat wil natuurlijk, gezamenlijk ergens eten.

Groetjes, Frederieke.