Spoelen na dilateren of seks?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Spoelen na dilateren of seks?

Bericht door Kim-NL »

Hai,

Spoelen jullie na het dilateren of na seks?
Ik ben al meerdere jaren post op en spoel altijd na het dilateren. (Ik dilateer 2 keer per maand max) Desalniettemin heb ik dagen daarna last van afscheiding. Dit ruikt niet fris en voel me dan heel vies.
Dilateren doet ook pijn, er ontstaat ook een wondje. Dit maakt dat ik ook geen seks meer heb. Het is gewoon niet prettig.. ik heb al enkele correcties gehad en ben bang dat dit littekenweefsel is die de pijn veroorzaakt.
Is dit herkenbaar voor iemand en heeft iemand tips?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Spoelen na dilateren of seks?

Bericht door Dawn »

Ik gebruik bio olie van Dr Kneipp en na dilateren met olie hoef je niet elke keer te spoelen, al mag het wel.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Spoelen na dilateren of seks?

Bericht door marianne »

Kim-NL schreef: 07 jul 2023, 20:37 Hai,

Spoelen jullie na het dilateren of na seks?
Ik ben al meerdere jaren post op en spoel altijd na het dilateren. (Ik dilateer 2 keer per maand max) Desalniettemin heb ik dagen daarna last van afscheiding. Dit ruikt niet fris en voel me dan heel vies.
Dilateren doet ook pijn, er ontstaat ook een wondje. Dit maakt dat ik ook geen seks meer heb. Het is gewoon niet prettig.. ik heb al enkele correcties gehad en ben bang dat dit littekenweefsel is die de pijn veroorzaakt.
Is dit herkenbaar voor iemand en heeft iemand tips?
Alvast bedankt!
het is helemaal niet raar om nog eens te laten kijken door de poli, ik denk dat je gewoon een afspraak krijgt, of anders zelfs je huisarts .
Het is ook echt niet gek dat er mogelijk nog een kleine correctie nodig is Als ze even kijken weet je wat het is, en krijg je wellicht nog goed advies van een professionel. of ze verhelpen het. als je daarom geen seks hebt lijkt het me belangrijk genoeg, succes.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>