Wat is de beste weg te gaan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Hoi,
Wat is de beste weg ( behandeling ) te gaan om een gecombineerde mannelijk/vrouwelijk lichaam te creeeren?
Wat ik in mijn hoofd heb en graag wil kwa uiterlijk mijn lichte lichaams beharing en baard groei behouden, als mede mijn lage stem, maar wil daar naast een wat zachtere uitstraling, borsten, met behoud van mijn penis ook een vagina, en castratie ( alleen als het mogelijk is dat ik ook deels mijn mannelijke kenmerken behoud ).
Wie heeft enig idee wat te doen, en hoe te beginnen ( sta op de wachtlijst bij Radboud).
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Marije »

Radboud heeft een prima reputatie maar of ze echt zo progressief zijn weet ik niet.

Zoals ik al eerder aangaf in een ander draadje is Dr. Kanhai waarschijnlijk je beste keuze, of anders een operatie in Duitsland of de VS.

Ik ga waarschijnlijk mensen boos maken, maar als je aan de HRT wilt voor vervrouwlijking zonder al te veel gedoe en gezeur dan is de kortste klap toch om bij een psycholoog jezelf eerst binair te profileren. Je leest toch vaak dat non-binaire mensen veel lastiger aan de HRT mogen dan binaire mensen.

Als je eenmaal aan de HRT zit voor vervrouwlijking kun je daarna kijken wat je doet met je operatiewensen. Je bent nog heel jong dus zoals ik er naar kijk is er geen mens over boord als je er een paar jaar over doet om een en ander op de rit te krijgen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Joni_Etten-Leur
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2023, 21:30
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Joni_Etten-Leur »

Marije schreef: 19 jul 2023, 09:30 Ik ga waarschijnlijk mensen boos maken, maar als je aan de HRT wilt voor vervrouwlijking zonder al te veel gedoe en gezeur dan is de kortste klap toch om bij een psycholoog jezelf eerst binair te profileren. Je leest toch vaak dat non-binaire mensen veel lastiger aan de HRT mogen dan binaire mensen.
Ik heb dit inderdaad ook al vaker gehoord. Non-binair is ren concept dat door velen helaas nog niet begrepen wordt.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Frederieke »

Marije schreef: 19 jul 2023, 09:30 Radboud heeft een prima reputatie maar of ze echt zo progressief zijn weet ik niet.

Zoals ik al eerder aangaf in een ander draadje is Dr. Kanhai waarschijnlijk je beste keuze, of anders een operatie in Duitsland of de VS.

Ik ga waarschijnlijk mensen boos maken, maar als je aan de HRT wilt voor vervrouwlijking zonder al te veel gedoe en gezeur dan is de kortste klap toch om bij een psycholoog jezelf eerst binair te profileren. Je leest toch vaak dat non-binaire mensen veel lastiger aan de HRT mogen dan binaire mensen.

Als je eenmaal aan de HRT zit voor vervrouwlijking kun je daarna kijken wat je doet met je operatiewensen. Je bent nog heel jong dus zoals ik er naar kijk is er geen mens over boord als je er een paar jaar over doet om een en ander op de rit te krijgen.
Ik ga niet aan de fitty over chirurgen beginnen, maar ik heb alleen positieve gevoelens bij het genderteam van het Radboudumc. Maar in mijn beleving hebben plastisch chirurgen een bepaalde mening over hoe een lichaam eruit ziet, dus ik ben benieuwd hoe plooibaar ze zijn.

De genoemde suggestie om eerder aan de HRT te gaan lijkt me incompatibel met je chirurgische wensen. Als je eerst het ene zegt en daarna komt met een totaal afwijkende wens, die ook eens afwijkt van de norm, en vervolgens ermee komt dat dit altijd je wens is geweest, dan heb je een goede kans dat je uiteindelijk jezelf in de voet hebt geschoten. Ik zou voor openheid en eerlijkheid gaan. Zeker in jouw geval.

Sterkte en succes!
Frederieke.
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Zou het ook helpen in mijn non-binaire transitie dat ik inmiddels vrouwelijk gekleed ga, lang haar heb sieraden draag en make-up en dat ik maar eens per maand mijn baard weg scheer ( heb dan een flinke stoppel baard, wat mij kompleet maakt ) zullen ze hier voor gevoelig voor zijn om mij te gaan transformeren om mijn lichaam typische vrouwelijke kenmerken te gaan geven, naast mijn mannelijke?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Marije schreef: 19 jul 2023, 09:30 Radboud heeft een prima reputatie maar of ze echt zo progressief zijn weet ik niet.

Zoals ik al eerder aangaf in een ander draadje is Dr. Kanhai waarschijnlijk je beste keuze, of anders een operatie in Duitsland of de VS.

Ik ga waarschijnlijk mensen boos maken, maar als je aan de HRT wilt voor vervrouwlijking zonder al te veel gedoe en gezeur dan is de kortste klap toch om bij een psycholoog jezelf eerst binair te profileren. Je leest toch vaak dat non-binaire mensen veel lastiger aan de HRT mogen dan binaire mensen.

Als je eenmaal aan de HRT zit voor vervrouwlijking kun je daarna kijken wat je doet met je operatiewensen. Je bent nog heel jong dus zoals ik er naar kijk is er geen mens over boord als je er een paar jaar over doet om een en ander op de rit te krijgen.
Vs weet ik wat ze daar doen en wie, jij hebt het over Duitsland, weet jij daar meer over wie daar non-binaie operatie's doen?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Annabel »

Probeer Kliniken Essen-Mitte eens. Ergens gelezen dat deze ruimdenkend zijn wbt operaties.
En gelukkig wordt ook non-binair door steeds meer hulpverleners erkend, dus niet te veel baseren op wat in het verleden helaas gebeurde.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Frederieke »

Saskia-Vince schreef: 19 jul 2023, 18:34 Zou het ook helpen in mijn non-binaire transitie dat ik inmiddels vrouwelijk gekleed ga, lang haar heb sieraden draag en make-up en dat ik maar eens per maand mijn baard weg scheer ( heb dan een flinke stoppel baard, wat mij kompleet maakt ) zullen ze hier voor gevoelig voor zijn om mij te gaan transformeren om mijn lichaam typische vrouwelijke kenmerken te gaan geven, naast mijn mannelijke?
Zou kunnen. Mijn inschatting is echter dat het veel belangrijker is dat je een consistent verhaal houdt waarin je duidelijk maakt wat je gevoelens zijn, hoe je dat voelt, dat het geen bevlieging is, maar dat je dat al langere tijd zo voelt.

En dat het reëel is dat het zo blijft en jij je ook langdurig gelukkiger zult voelen met dergelijke aanpassingen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Emma »

Nog een tip: zorg dat je verwachtingen realistisch zijn. Er zijn geen formules voor HRT, het is geen exacte wetenschap. Met HRT verschuif je evenwichten, maar hoe, dat is van tevoren niet te zeggen. De effecten van beide geslachten behouden kun je simpelweg vergeten, zo werkt de natuur niet. Zie de hormoonbalans als een thermostaat waar je aan kunt draaien: je kunt het koud maken, je kunt het warm maken, het kan er een beetje tussenin, maar echt warm en echt koud tegelijk is er niet.

Dat je aangeeft dat je je lage stem wilt behouden geeft mij de indruk dat je nog niet echt weet wat de grenzen van HRT zijn. Zoek dat op, er staat hier op het forum in oudere posts genoeg informatie. En anders:

https://med.uc.edu/landing-pages/reprod ... hysiology/ - college 3 gaat over hormonen en wat er gebeurt als dat om welke reden dan ook verstoord raakt.

Overigens, college 2 is misschien ook wel interessant, het legt kort uit hoe de primaire geslachtskenmerken ontstaan en hoe variaties daarin voorkomen. Het zou je inzicht kunnen geven in waarom artsen, die deze stof ook allemaal gehad hebben, om ethische redenen moeite hebben met het invullen van je wensen. Misschien kan die kennis je helpen argumenten dat je probeert er een freakshow van te maken te weerleggen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Emma schreef: 20 jul 2023, 09:59 Nog een tip: zorg dat je verwachtingen realistisch zijn. Er zijn geen formules voor HRT, het is geen exacte wetenschap. Met HRT verschuif je evenwichten, maar hoe, dat is van tevoren niet te zeggen. De effecten van beide geslachten behouden kun je simpelweg vergeten, zo werkt de natuur niet. Zie de hormoonbalans als een thermostaat waar je aan kunt draaien: je kunt het koud maken, je kunt het warm maken, het kan er een beetje tussenin, maar echt warm en echt koud tegelijk is er niet.


Dat je aangeeft dat je je lage stem wilt behouden geeft mij de indruk dat je nog niet echt weet wat de grenzen van HRT zijn. Zoek dat op, er staat hier op het forum in oudere posts genoeg informatie. En anders:

https://med.uc.edu/landing-pages/reprod ... hysiology/ - college 3 gaat over hormonen en wat er gebeurt als dat om welke reden dan ook verstoord raakt.

Overigens, college 2 is misschien ook wel interessant, het legt kort uit hoe de primaire geslachtskenmerken ontstaan en hoe variaties daarin voorkomen. Het zou je inzicht kunnen geven in waarom artsen, die deze stof ook allemaal gehad hebben, om ethische redenen moeite hebben met het invullen van je wensen. Misschien kan die kennis je helpen argumenten dat je probeert er een freakshow van te maken te weerleggen.
Snap even niet waarom je het woord freakshow erbij haalt.
Het is toch wel bekend dat er non binaire transities zijn, mensen die net het gehele pakket willen maar een gedeelte?
Er zijn voorbeelden ten over dus het is mijns inziens geen freakshow en een vorm van transitie die steeds vaker voorkomt.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud