Wat is de beste weg te gaan?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Emma »

Saskia-Vince schreef: 20 jul 2023, 12:49
Snap even niet waarom je het woord freakshow erbij haalt.
Het is toch wel bekend dat er non binaire transities zijn, mensen die net het gehele pakket willen maar een gedeelte?
Er zijn voorbeelden ten over dus het is mijns inziens geen freakshow en een vorm van transitie die steeds vaker voorkomt.
Dat doe ik omdat er een grote kans is dat je dat voor de voeten geworpen gaat worden als je daadwerkelijk contacten gaat leggen. Een non-binaire transitie is geen probleem, maar een gedeelte is wat anders dan dat je allebei wilt. Daar zijn op bepaalde punten flinke medisch-technische hobbels bij. En dan gaat daar door een deel van de mensen zo op gereageerd worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Hal »

Emma zegt niet dat *zij* dat vindt, maar probeert je er, voor zover ik het zie, alleen op voor te bereiden dat je uit de medische hoek nogal wat tegenwind zult kunnen ondervinden, en dat mensen je dergelijke terminologie wel degelijk voor de voeten kunnen gooien.

Je aanname dat 'het toch wel bekend zal zijn' en dat er ' voorbeelden te over' zijn, is erg optimistisch - juist non-binaire mensen met androgyne transitiedoelen worden nog zeer geregeld met argwaan bekeken en behandeld. De gemiddelde binaire transgender ervaart al best wel veel tegendruk - hoe verder je van dat plaatje af staat, hoe lastiger de (vaak nog 100%) cisgender medische wereld het zal vinden om je te geloven en je serieus te nemen. Daarom raadt Emma je aan om heel veel zelfstudie te doen en je heel goed voor te bereiden, zodat doktoren je niet kunnen afrekenen op een gebrek aan kennis.

Het klinkt heel gemeen, maar bereid je er maar op voor dat dat soort dingen gewoon tegen je gezegd gaan worden - er zijn er niet heel veel van ons die nooit een botte opmerking van een medicus gehad hebben
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Emma »

Dank je, Hal. Dat dus.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
blixa67
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2023, 22:59
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door blixa67 »

Saskia-Vince schreef: 20 jul 2023, 12:49 Het is toch wel bekend dat er non binaire transities zijn, mensen die net het gehele pakket willen maar een gedeelte?
Er zijn voorbeelden ten over dus het is mijns inziens geen freakshow en een vorm van transitie die steeds vaker voorkomt.
Andere mensen hebben al uitgelegd wat Emma bedoelt. Wat ik wil toevoegen is dat ik je transitie-wens best begrijp, ik vind die wel logisch. Het draadje is wat negatief geworden vanwege de problemen die je vermoedelijk gaat tegenkomen als je zowel een penis als een vagina wil hebben. Dat deel van je wens zal in de praktijk moeilijker voor elkaar te krijgen zijn dan meer gebruikelijke transitiewensen.

Maar ik zie ook positieve dingen. Je schrijft dat je baardgroei en lage stem wilt behouden. Dat zijn nou net twee zaken die je met HRT niet zult wegkrijgen (tot verdriet en ergernis van velen), maar dat is bij jou dus juist een pluspunt, want je wilt ze niet weg hebben.

Verder raad ik je ook aan eerlijk te zijn over je wensen, vanaf het begin. Er zullen misschien plaatsen zijn waar men op een non-binaire transitie nog onwennig reageert (al kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen). Bij mijn traject was het in ieder geval geen enkel probleem, en ik heb eerlijk verteld dat ik eigenlijk nog niet 100% zeker weet hoe ver ik wil gaan met vervrouwelijken. En ik ken andere voorbeelden.
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Dus als ik het begrijp is de operatie wat ik graag wil, vagina met behoud van penis een struikelblok ook gezien de kennis en technische kunde van medici.
Maar dit is voor mij geen top prioriteit, het zou mooi zijn als het mogelijk is, en wil het wel mee nemen in de gesprekken, om dat ik dit wel als een inimini onderdeeltje zie van mijn transitie, zo als ik die zie.
Mij gaat het vooral om de hormonen, vervrouwelijking, dat is toch wel de ding wat ik perse wil, ik wil vrouwelijker worden zo dat mijn lichaam meer matcht met de kleding die ik draag, (ik draag vanaf mijn 15de uitsluitend vrouwelijke kleding fulltime ) en ik meer figuur krijg die om deze kleding te kunnen en blijven dragen dat is mijn prioriteit nummer 1, dus wat meer vrouwelijke rondingen en borsten groei.
Maar dingen zoals voice training om een vrouwlijker stem te krijgen hoeft niet, laser behandelingen om mannelijke lichaams beharing groei te elimineren hoeft niet om dat dat ook bij mij hoort.
Heb ook wel eens gelezen van de term non-op transvrouw misschien zullen ze mij dan wel in dit straatje gaan parkeren als blijkt dat de operatie die ik wil geen haalbare kaart is.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Emma »

Dat laatste is nog wel het meest passend denk ik. Maar hou er rekening mee dat lichaamshaar (overal dus behalve op je hoofd) af kan nemen met HRT. Je kunt besluiten geen T-blokkers te nemen, maar je zult om wat effect te hebben wel genoeg oestrogenen tot je moeten nemen, en dat werkt in voldoende hoeveelheden uiteindelijk ook als blokker.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Wat is de beste weg te gaan?

Bericht door Saskia-Vince »

Emma schreef: 22 jul 2023, 13:45 Dat laatste is nog wel het meest passend denk ik. Maar hou er rekening mee dat lichaamshaar (overal dus behalve op je hoofd) af kan nemen met HRT. Je kunt besluiten geen T-blokkers te nemen, maar je zult om wat effect te hebben wel genoeg oestrogenen tot je moeten nemen, en dat werkt in voldoende hoeveelheden uiteindelijk ook als blokker.
Dat heb ik inmiddels ook gelezen dat je lichaamsbeharing zich deels terug trekt als je aan de oestrogenen gaat/bent, en dat dit bij de een meer is dan de ander.
Maar erg vindt ik dat niet dat is de werking van de voor mijn geboren lichaam tegen gestelde hormonen, maar er zal altijd wet iets zonder laser behandeling groeien blijven maar dat is toch ook wel weer het mooie vindt ik om toch iets over te houden van mijn geboren geslacht en toch ook weer iets mee te krijgen van mijn gewenst geslacht en ik een mix van beide binaire genders wordt.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud