Staken Androgel door bijwerkingen.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door ThornTundra »

Wat vervelend dat je zoveel bijwerking hebt! En ook best gek voor mij om te lezen, aangezien ik zelf precies dezelfde hormoonbehandeling en dosering heb. Zelf heb ik alleen last van de lichte bijwerkingen: opgezetten handen, sneller warm, en inderdaad vrij gevoelig down under maar niet al te pijnlijk, ook merk ik bij mijzelf wat meer puberig gedrag op.
Zeker omdat de dosering nog altijd wat lager is dan gebruikelijk verbaast het mij hoe heftig de bijwerkingen bij jou zijn. Hopelijk kan er nog een oplossing voor komen. Succes!
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Nonbinary_afab
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2023, 11:49
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens/zij

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door Nonbinary_afab »

Dawn schreef: 06 aug 2023, 11:14 Gecondoleerd met het overlijden van je hondje. Voor je hondje is de strijd en pijn nu over. Voor jou sterkte omdat je “maatje” er na 12 jaar niet meer is op een moment dat die je extra steun en warmte kon geven.
🤗 knuffel🤗
Super lief dank je wel... Het is idd erg zwaar.
Nonbinary_afab
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jul 2023, 11:49
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens/zij

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door Nonbinary_afab »

Nog even een update:

Na weer proberen met Androgel na mijn mastectomie, kreeg ik helaas weer dezelfde angst en gejaagdheid klachten. Ik heb de hele dag last van hartkloppingen etc. Ben naar de huisarts gegaan en die wilde dat ik direct bloeding prikken.

Via de het gender team ben ik op het gebied van hormonen echt in de steek gelaten. Heb nooit meer een gesprek gehad met een endocrinoloog. Of psychiater. Wel met de psycholoog via videocalls in het Engels..

Dus nu sta ik een beetje op overlevingsmodus.
De huisarts is mijn enige steunpunt.

Hopelijk is dit snel voorbij... Zo vermoeiend en eng!

Lieve groet,
Gigi
Evy1946
Berichten: 219
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door Evy1946 »

Hi Gigi, waarom niet naar de endocrinoloog terug? Tav de androgel 16.2, er zijn ook andere testosteron gels, misschien overstappen op een andere soort, en dosering super laag houden in het begin. Of accepteren dat jij gewoon stopt met hormonen, vrouw of man voelen is subjectief, zit tussen je oren.
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door Matijs »

Ik ben ooit begonnen met één pompje, pas na enkele weken werden dat twee pompjes.

Weet je al hoe je lichaam reageert op één pompje per dag?
###
Helenus
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2023, 16:53
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Staken Androgel door bijwerkingen.

Bericht door Helenus »

Ik wou nog even toevoegen: er zijn 3 soorten gel. Het kan ook zijn dat je op een andere gel anders reageert! En dan zou ik ook lager beginnen inderdaad...