Dermaroller ervaringen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Dermaroller ervaringen

Bericht door Laura2021 »

Hallo allemaal,

Mijn huid is door het 35 jaar scheren zodanig beschadigd dat het gebied zonder baardhaar eigenlijk nog steeds opvalt als baard door alle putjes en kleine littekens. Mijn dysforie 'voor dit deel' is daarom nog niet weg. Ik ben nu begonnen met hyaluron booster van het kruidvat en zit nu ook te denken aan een dermaroller 0,5mm om de huid verder te stimuleren sneller nieuwe huidcellen aan te maken. Helemaal weggaan is een illusie. Ik hoop dat de hormonen ook iets verbetering zullen geven, zowiezo voor de grove poriën.
Een huid van een 20/30 jarige zal ik nooit krijgen, maar ik wil er maximaal uithalen wat er nu voor mij in zit.

Heeft iemand ervaring met een dermaroller?

Bedankt!
Groetjes Laura :hbeat:
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Dermaroller ervaringen

Bericht door Esther91 »

Bij mij hebben de hormonen heel veel effect gehad op mijn huid. Mensen schatten mij tegenwoordig 4/5 jaar jonger dan mijn werkelijke leeftijd.

Ook zal gezichtshaar laseren de huid stimuleren, wat nog een verschil kan maken.

Dermaroller wel eens geprobeerd maar nooit lang genoeg om verschil te zien. Wel moet je altijd een herstellende creme gebruiken bij een dermaroller, enkel needling doet niet zoveel
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
ElisabethT
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2022, 09:10
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Dermaroller ervaringen

Bericht door ElisabethT »

Klinkt voor al als littekens na acne.
Dernaroller doet wel iets, maar je moet het lang gebruiken.
Als je het kunt veroorloven is gegratineerde CO2 laser behandeling het snelst en effectiefst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Dermaroller ervaringen

Bericht door Laura2021 »

Dankjewel voor de adviezen. Voor de volledigheid, ik heb de 0.5mm dermaroller aangeschaft en ga kijken wat het doet. Mijn eerste indrukken is dat de lengte voor mijn dikkere huid te kort is maar verwacht dat zodra ik aan de hormonen ben het uiteindelijk wel beter wordt omdat de huid dan minder dik wordt en daardoor misschien makkelijker kan bereiken wat het zou moeten doen. Mocht het onvoldoende effect hebben dan is de laserbehandeling iets wat ik daarna kan proberen.
Groetjes Laura :hbeat: