welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was

welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Alleen Hormonen
7
28%
Hormonen en Geslachtsoperatie
18
72%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Saskia-Vince »

Ben wel eens benieuwd wie wat doet, en of er ook vrouwen zijn hier die alleen vervrouwlijking willen dmv hormonen en geen behoefte hebben aan geslachts corrigerende operatie's
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Esther Luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2023, 10:49
Gender: Trans MtF

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Esther Luna »

Ik ben van plan om uiteindelijk een vulvaplastiek te laten uitvoeren. Nog steeds een heftige operatie, maar veel minder risico's en nazorg dan de vaginaplastiek.
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Laura2021 »

Ik zelf twijfel nog een beetje, maar begin hopelijk binnenkort aan de hormonen en laat mijn gevoel dan leiden of er operatie komt. Ik heb vooral gemerkt in de jaren van mijn sociale transitie dat het echt een evoluerend proces is. Wat ik voelde en dacht, veranderd door de tijd.
Ik ga me dus wel aanmelden.
In de ideale wereld zeg ik m.b.t. operatie volmondig Ja, maar de risico's zijn er voor mij wel degelijk, het moet daarom echt een verbetering zijn op mijn gevoelsbeleving :)
Groetjes Laura :hbeat:
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door EvelienArts »

Ik heb sinds begin al gezegd dat ik all the way wil. Dus inclusief Vaginaplastiek en eventueel borstvergroting. FFS heb ik gelukkig niet nodig.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Fay Ola di jee »

Mezelf voorgehouden dat ik wel kon leven met dat ding tussen mijn benen, best vreemd, ik wist op 5 jarige leeftijd al dat het er niet hoort. Je kunt jezelf lang foppen, om te overleven, het niet aan hoeven gaan.

De srs staat gepland, de borsten , tis niet veel, maar wel van mij.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat er nog verandert na srs. Ik zie nl post ops nog meer vervrouwelijken na de srs.


Miss groeit en nog een cupmaatje bij, zonee, mogelijk vergroting met eigen lichaamsvet, geen siliconen troep in mijn lijf
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Saskia-Vince »

leuk dat jullie hier op reageren, maar het staat wel in schril contrast met de jongeren app groep ( 16-20 jaar ) waar in ik mij begeef.
In de app groep wil men vooral hormonen om te vervrouwelijken maar een groot gedeelte ziet de operatie niet 123 zitten.
Misschien komt het wel door de leeftijd en zal wellicht de keus van de jongeren in de app groep op termijn nog wel veranderen, en zij zich uiteindelijk wel laten opereren, denk dat leeftijd er wel mee te maken heeft of dat de meesten nog maar aan het begin staan van de transformatie en dat gaande weg de transitie de gedachten ook veranderen wie weet, maar leuk dat jullie reageren.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Theunix »

Ik ben AMAB en Non-Binair Trans Fem. Voor mezelf was het al heel snel duidelijk dat ik HRT wil omdat mijn lichaam niet connecte met mijn inner zelf. Een operatie zat aan het begin in het potje "nog te verkennen". Echter nu dat ik 1+ jaar aan de HRT zit. Merk ik nog bij 2 dingen heel erg dysforie krijg: Stem + Gelachtorganen. Voor mijn stem ga ik (weer) logopodie volgen en voor een SRS heb ik in oktober een consult bij MKV. Het word een vaginaplastiek.

Hoe meer informatie ik opzoekt, hoe meer ik er overna denk., hoe meer bevestiging ik krijg van mijzelf dat dit de juiste beslissing is. Voor een tijdje vond ik het heel erg vreemd om als Non-Binair persoon te denken aan een SRS. Ik voelde erg alleen met deze gedachten, want ik vond maar weining openlijke AMAB Non-Binaire personen op het ineternet waardoor ik me een beetje alleen en apart voelde. Er zijn wel veel mensen die AFAB Non-Binair zijn te vinden op het internet.Veel informatie haal ik dan ook van transvrouwen, heel erg helpzaam maar voelt toch even anders. Gelukkig vind ik steeds meer AMAB Non-binair Trans mensen op het internet/youtube die hetzelfde overnadenken als ik. Dus heel fijn om toch een soort connectie te vinden :D
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Tess_ »

Ik ben (AMAB) Non-binary Trans Fem, Voordat ik met HRT begon, wist ik heel zeker dat ik ook de SRS zou doen. Nu ik 3 maanden monotherapie HRT ben, ben ik genuanceerder. Oestrogeen alleen maakte het erg stil op je geslachtsdelen en daar ben ik super blij mee. Maar als ik aan SRS denk, zou ik hoogstwaarschijnlijk gaan voor een Vagnioplastiek met minimale diepte.

Ik ben het volledig eens met Theunix dat er heel weinig informatie is voor een transitie als AMAB niet-binaire vrouw. Ik heb daar onlangs over gesproken met mijn gendertherapeut en niet kon ze dit niet begrijpen maar had ook geen links, mensen, steun voor me klaar...
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Theunix »

Tess_ schreef: 14 aug 2023, 16:01 Ik ben het volledig eens met Theunix dat er heel weinig informatie is voor een transitie als AMAB niet-binaire vrouw. Ik heb daar onlangs over gesproken met mijn gendertherapeut en niet kon ze dit niet begrijpen maar had ook geen links, mensen, steun voor me klaar...
Precies daarom zit ik ook om er overna te denken om mijn komende SRS journey, en eventueel wat daarna komt, vast te liggen. Ik weet nog niet precies hoe, maar ik wil er ook voor andere zijn. Als in, het weten dat je niet alleen bent is zo een fijn gevoel. Daarnaast kan het ook therapeutisch voor mij werken om te vertellen wat ik mee maakt. Ik ben nog aan het brainstormen met mijzelf, hoe ik hier invulling op wil geven.

Eventueel een tip: Het YT kanaal van Bryn heb ik gevonden. Bryan is er eerlijk over het AMAB Non-Binair Trans zijn en verteld daar open hartig over. Het inspireert mij tenminste.

Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Sophie88
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2021, 14:39
Gender: Vrouw
Locatie: Den Haag

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Sophie88 »

Ik ben een binaire transvrouw en hoewel ik heel lang heb gedacht sowieso een vaginaplastiek te laten doen begin ik daar de laatste tijd juist aan te twijfelen. Ik zit nu ruim anderhalf jaar aan de hormonen, en hoewel het in eerste instantie leek dat mijn seksueel functioneren daarmee enorm achteruit was gegaan, bleek toen ik écht verliefd werd op iemand dat ik, na ze ruim een half jaar tijdens seks niet te hebben gehad, nog steeds orgasmes te kunnen krijgen. Hoewel ik los van de seks nog steeds een mate van dysforie heb als ik mezelf in de spiegel zie of op plekken waar (de vorm van) mijn geslachtsdeel zichtbaar is, zoals in bikini op het strand of in de sauna, twijfel ik nu toch over een vaginaplastiek, met name vanwege de kans op verminderde sexuele functie.
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.