welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was

welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Alleen Hormonen
7
28%
Hormonen en Geslachtsoperatie
18
72%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Saskia-Vince »

Theunix schreef: 14 aug 2023, 17:20
Tess_ schreef: 14 aug 2023, 16:01 Ik ben het volledig eens met Theunix dat er heel weinig informatie is voor een transitie als AMAB niet-binaire vrouw. Ik heb daar onlangs over gesproken met mijn gendertherapeut en niet kon ze dit niet begrijpen maar had ook geen links, mensen, steun voor me klaar...
Precies daarom zit ik ook om er overna te denken om mijn komende SRS journey, en eventueel wat daarna komt, vast te liggen. Ik weet nog niet precies hoe, maar ik wil er ook voor andere zijn. Als in, het weten dat je niet alleen bent is zo een fijn gevoel. Daarnaast kan het ook therapeutisch voor mij werken om te vertellen wat ik mee maakt. Ik ben nog aan het brainstormen met mijzelf, hoe ik hier invulling op wil geven.

Eventueel een tip: Het YT kanaal van Bryn heb ik gevonden. Bryan is er eerlijk over het AMAB Non-Binair Trans zijn en verteld daar open hartig over. Het inspireert mij tenminste.

Tnx voor de tip, denk dat het komt door dat als afab je meer speelruimte hebt dan als amab, mannelijke vrouwen zijn over het algemeen meer geaccepteerd dan vrouwelijke mannen.
Daarom zullen non binaire afab die ingrepen ondergaan om daadwerkelijk te worden vermannelijkt het makkelijker hebben dan andersom denk ik.

Daarom denk ik er ook over na en het proces van vervrouwelijking bij mij wordt op gestart en ik uiteindelijk een ladyboy wordt te gaan vastleggen misschien voor mij zelf meer misschien ook wel openbaar, dat weet ik dan nog niet als mede de vorm waar in.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Willemijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 apr 2023, 22:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: flevoland

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Willemijn »

Na lang twijfelen denk ik aan htr met finasteride. Het onderkantje laat ik lekker intact, geen srs.
Ik beleef te veel plezier aan mijn piemel en bovendien ben ik doodsbang voor pijn enz. Ook mijn echtgenote zou er grote moeite mee hebben als willempje er niet meer aanzit.
Vandaar het denken aan finasteride, alhoewel ik niet weet of dat voldoende vervrouweleking te weeg brengt. Ik zal dat nog eens op het forum navragen.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Fay Ola di jee »

Kreeg vandaag te horen dat ik zo'n gespierde armen had.
Het was een constatering.

Zelf zag ik dat niet zo, maar eenmaal in de spiegel dacht ik. Shoot, het klopt.

Hoe krijg je dat nu minder?

Behalve 6 weken in het gips?

Fay
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Dawn »

Hoi Fay , dat kan vervelend binnenkomen. Ken de context van het gesprek niet. En in de spiegel lijkt alles groter zeker als je er op let. Ook hiervoor geld dat geen een mens gelijk is.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Fay Ola di jee »

Je heb gelijk maar als ik mezelf zie staan, lopen, denk ik goh, wat groot allemaal.

Je hebt nu eenmaal een mannenlichaamvorm hé.

Ik ben smal en 1.85, maar boven wel breed.

Damned, nee niet leuk nee

Er zijn ook veel zwemsters met zo'n postuur, troostgedachte... Helpt niet echt...

Acceptatie dus...
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Dawn »

Mijn lieve schat heeft vroeger aan wedstrijdzwemmer gedaan en inderdaad haar schouders en armen zijn zwaarder dan die van mij. Soms lastig met shirtjes uitzoeken toch krijgt ze hier geen extra blikken oid door.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Fay Ola di jee »

Weet je wat het is, veel vrouwen trainen er bijv voor, wat dan een verzachtende conclusie zou moeten zijn, maar wij hebben daarin geen keus, dat voelt een stuk anders en minder vrij.

Het doet me twijfelen aan ik transitie, kan ik het dan niet beter bij androgyn houden...meer passabel
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Dawn »

Heb je PB gezonden en androgyn kleden kan ook na transitie echter je lichaam klopt dan wel beter bij je gevoel en geeft meer voldoening en mogelijkheden op je vrouwelijker dagen
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Saskia-Vince »

Willemijn schreef: 21 aug 2023, 16:50 Na lang twijfelen denk ik aan htr met finasteride. Het onderkantje laat ik lekker intact, geen srs.
Ik beleef te veel plezier aan mijn piemel en bovendien ben ik doodsbang voor pijn enz. Ook mijn echtgenote zou er grote moeite mee hebben als willempje er niet meer aanzit.
Vandaar het denken aan finasteride, alhoewel ik niet weet of dat voldoende vervrouweleking te weeg brengt. Ik zal dat nog eens op het forum navragen.
Naast dat je aan een piemel plezier beleeft, is het hebben van een piemel ook erg handig, vindt ik vooral het halteren op het toilet, ik zie bij de dames nog al vaak rijen staan terwijl de heren kant altijd zo klaar is.
Dat is ook een van de reden waarom ik mijn piemel niet wil laten verwijderen.
En een schande is het al helemaal niet om een vrouw met een piemel te zijn, vindt dat dit taboe ook maar eens doorbroken moet worden dat er veel meer is tussen mars en venus.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: welke vorm van vervrouwlijking doen jullie?

Bericht door Fay Ola di jee »

Ik zou me er hoogst oncomfortabel bij voelen, sterker, dat doe ik elke dag..dat ding noem ik het maar

Ieder dus zijn ding he, allemaal prima 👍