Iemand ervaring met decapeptyl?

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Iemand ervaring met decapeptyl?

Bericht door Ronja »

Hoi, mijn endocrinoloog wil me aan de decapeptyl hebben. Ik ben panisch voor naalden, en ben bang dat als ik het doe mijn libido naar 0 zakt. Gezien m'n vrouwtje ook haar behoeftes heeft is dit een no go voor mij. Iemand ervaring met het gebruik die me gerust kan stellen? Voor nu gebruik ik spironolacton 100 en 50, beide 1 pil per dag.

Xx ronja

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Skye94
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Iemand ervaring met decapeptyl?

Bericht door Skye94 »

Ronja schreef: 23 aug 2023, 11:54 Hoi, mijn endocrinoloog wil me aan de decapeptyl hebben. Ik ben panisch voor naalden, en ben bang dat als ik het doe mijn libido naar 0 zakt. Gezien m'n vrouwtje ook haar behoeftes heeft is dit een no go voor mij. Iemand ervaring met het gebruik die me gerust kan stellen? Voor nu gebruik ik spironolacton 100 en 50, beide 1 pil per dag.

Xx ronja

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Hi Ronja,

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoe diegene een medicijn ervaart. Dus ik kan alleen maar vanuit mijn eigen ervaring spreken en dit kan dus verschillend zijn met de jouwe/iemand anders.

In het begin heb ik ook decapeptyl gehad. Mijn libido is niet weg gegaan maar merkte wel dat ik een stuk minder vaak "zin" had. Ik ben zelf niet seksueel actief met mijn parnter (het geeft mij nu dysforie), knuffelen en kroelek wilde ik juist wel meer. Een erectie kon ik nog wel krijgen. Dit koste wel even wat "moeite" maar als ik wilde lukte het met me om een orgamse te krijgen als ik wilde.
Betreft de naalden, wellicht kan je vragen om Elma-creme bij de huisarts. Dit verdoofd de huid oppervlakkig en voel je niks van de prik zelf. Ik hadna de priak altijd wel voor een aantal dagen last rond om het gebied waar de prik was gezet.
Non-Binair Trans (AMAB) - Die/Diens

05/03/20 - Start -> De Vaart
14/12/21 - Start -> Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
19/11/24 - Start Traject Radboud UMC (vaginaplastiek)
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Iemand ervaring met decapeptyl?

Bericht door Marije »

Ik heb 't ook gehad en ik was als een kind zo gelukkig dat ik geen erecties meer had. Ook nooit geprobeerd. De prik viel reuze mee. Ook geen bijwerkingen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: