Leveringsproblemen orgametril

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Tintin
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2023, 12:09
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Leveringsproblemen orgametril

Bericht door Tintin »

Mijn 15-jarige zoon neemt nu ruim jaar orgametril terwijl hij op de wachtlijst staat. Het doet wat het moet doen zonder veel bijwerkingen. Helaas zijn er leveringsproblemen en heeft hij nog maar voor 1 week pillen. Huisarts geeft volgende keuze: combinatiepil (advies, want je zou botontkalking krijgen van alleen progesteron ) of primolut. Hij (en ik) zijn nogal huiverig voor combinatiepil door extra vrouwelijke hormonen.

Hebben jullie ervaringen met (door)slikken van combinatiepil? Of met primolut? En eventuele bijwerkingen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Leveringsproblemen orgametril

Bericht door Annabel »

Geen ervaringen hier, maar primolut is het standaard advies als alternatief, kijk maar op de AUMC genderpoli site
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Leveringsproblemen orgametril

Bericht door San(ne) »

Primolut wordt veel gebruikt door transmasculiene personen. De combinatiepil absoluut niet. Dit is een slecht advies van de huisarts waar beperkte kennis van trans personen van uitgaat. De combinatiepil zorgt voor een hogere oestrogeenwaarde. Absoluut niet doen.
Tintin
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2023, 12:09
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Leveringsproblemen orgametril

Bericht door Tintin »

Bedankt voor jullie reacties. We gaan voor de primolut!
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Leveringsproblemen orgametril

Bericht door Verkaasd »

Tintin schreef: 29 aug 2023, 14:01 Mijn 15-jarige zoon neemt nu ruim jaar orgametril terwijl hij op de wachtlijst staat. Het doet wat het moet doen zonder veel bijwerkingen. Helaas zijn er leveringsproblemen en heeft hij nog maar voor 1 week pillen. Huisarts geeft volgende keuze: combinatiepil (advies, want je zou botontkalking krijgen van alleen progesteron ) of primolut. Hij (en ik) zijn nogal huiverig voor combinatiepil door extra vrouwelijke hormonen.

Hebben jullie ervaringen met (door)slikken van combinatiepil? Of met primolut? En eventuele bijwerkingen?

Alvast bedankt!
Ik gebruik primolut nu dat weer leverbaar is. Grappig genoeg, gebruikte ik orgametril toen er een tekort was. Ik raad het zeker aan
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Leveringsproblemen orgametril

Bericht door Verkaasd »

Heh, ik gebruikte Orgametril omdat primolut niet beschikbaar meer was. Kan t zeker aanraden
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op