Intake mastectomie/psychologisch traject genderclinic

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
rayz
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2023, 19:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Intake mastectomie/psychologisch traject genderclinic

Bericht door rayz »

heyhey:)

Ik heb aankomende woensdag m'n eerste intake bij Gender Clinic en ik ben best nerveus haha.

Mijn transitie is een beetje gek verlopen. Ik ben zo'n 1.5 jaar begonnen met zelfmedicatie (testo) omdat ik de wachttijden niet meer trok en ik niet langer kon wachten. Immers was mijn wachttijd verdubbeld en stopgezet. Al snel daarna ben ik overgestapt naar GenderGP. Ik heb bu wat gedoe met het krijgen van m'n hormonen daar maar goed (communicatie loopt imo ook niet zo lekker daar).

Ik heb via hun een verwijzingsbrief gekregen voor mastectomie, hiermee ben ik naar Dr van Loenen gestapt. Na een tijdje wachten heb ik m'n intake bij haar gehad, verliep prettig echter kon ik helaas zonder Nederlandse verwijzing niet terecht. Dit was vreemd want een bekende van mij had ook enkel de brief van GenderGP en hij is meteen goedgekeurd.

Maar goed, van Loenen had me een aantal namen doorgegeven die me wellicht verder konden helpen. Allemaal hadden ze weer minstens een wachttijd 1-3 jaar. Gelukkig kwam ik uit bij Peter Leusink, hele lieve man en hij heeft me doorverwezen naar GenderClinic. Hij verwachtte eerst dat ik meteen terecht kon (gezien ik al zo'n 3 à 4 genderdysforie diagnoses heb van elderse partijen) maar zij willen toch eerst het psychcogisch traject met mij afleggen.

Woensdag is dus de eerste keer dat ik ga, ik heb geen idee wat ik kan verwachten of hoeveel gesprekken ik nodig ga hebben. Maar ik hoop dat het deze keer voorspoedig verloopt :')
2021-12-10 wachtlijst Mutsaertstichting
2022-05-07 begonnen zelfmedicatie T
2023-03-27 Hormonen GenderGP
2023–04-20 Naam+geslachtswijziging
2023-04-26 Intake van Loenen
2023-09-06 Intake GenderClinic
2024–02-05 Mastectomie van Loenen