Paar vragen over epilatie.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Paar vragen over epilatie.

Bericht door Andrea2 »

Ik vroeg me af, is er een enorm verschil in kwaliteit van de resultaten per behandelaar en is er dus echt een behandelaar die de beste resultaten en reviews heeft, of maakt het vrij weinig uit bij welke behandelaar ik me laat epileren?

En bieden de meeste behandelaars beide laser en elektrische epilatie aan of verschilt dat per plaats?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Paar vragen over epilatie.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je het vergoed wilt krijgen heb je sowieso een goedgekeurde huidtherapeut nodig. Verder ligt het vooral aan de beschikbare apparatuur en de ervaring van de therapeut. Ja er is dus degelijk verschil in aanbieders.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Paar vragen over epilatie.

Bericht door Marije »

Mijn huidtherapeute vertelde me dat je het beste kunt vragen of ze mogen declareren aan het VUMC. Het VUMC stelt namelijk eisen aan de aparatuur.

Vervolgens moet je ook vragen om die aparatuur te gebruiken. Het kan natuurlijk zijn dat ze drie behandelkamers hebben waarvan twee met oudere machines.

Een andere manier om het verschil te zien tussen oude en nieuwe machines is de koeling. Moderne machines zijn luchtgekoeld en oudere aparatuur is gekoeld met gel die ze vantevoren moeten aanbrengen.

Luchtgekoelde aparatuur kan werken op verschillende frequenties, daarmee wordt het gelijk voor mij te technisch maar hierin zit ook nog een kwaliteitsverschil.

Ook electrisch eplieren kan op twee of drie manieren, maar daar zul je in de eerste instantie niet mee beginnen, dat is ook geen pretje... ik ben blij dat ik dat niet meer hoef.

Succes, en ik ben blij en trots dat je nu zover bent... KNUFFEL!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Andrea2
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jul 2022, 00:27
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Paar vragen over epilatie.

Bericht door Andrea2 »

Irene_de_Vreede schreef: 15 sep 2023, 07:11 Als je het vergoed wilt krijgen heb je sowieso een goedgekeurde huidtherapeut nodig. Verder ligt het vooral aan de beschikbare apparatuur en de ervaring van de therapeut. Ja er is dus degelijk verschil in aanbieders.
Marije schreef: 15 sep 2023, 08:53 Mijn huidtherapeute vertelde me dat je het beste kunt vragen of ze mogen declareren aan het VUMC. Het VUMC stelt namelijk eisen aan de aparatuur.

Vervolgens moet je ook vragen om die aparatuur te gebruiken. Het kan natuurlijk zijn dat ze drie behandelkamers hebben waarvan twee met oudere machines.

Een andere manier om het verschil te zien tussen oude en nieuwe machines is de koeling. Moderne machines zijn luchtgekoeld en oudere aparatuur is gekoeld met gel die ze vantevoren moeten aanbrengen.

Luchtgekoelde aparatuur kan werken op verschillende frequenties, daarmee wordt het gelijk voor mij te technisch maar hierin zit ook nog een kwaliteitsverschil.

Ook electrisch eplieren kan op twee of drie manieren, maar daar zul je in de eerste instantie niet mee beginnen, dat is ook geen pretje... ik ben blij dat ik dat niet meer hoef.
bedankt allemaal voor het advies, dit ga ik zeker na vragen bij een consult !
Marije schreef: 15 sep 2023, 08:53 Succes, en ik ben blij en trots dat je nu zover bent... KNUFFEL!
haha dank je :D