Hoe verstandig is het aan de grote klok te hangen wat er met je speelt etc
Ik betrapte me erop dat ik het er spontaan uitflapte toen ik bij een vriendin in de auto stapte: als ik wat nukkig of vreemd reageer dan komt dat doordat ik met hrt ben begonnen en heeft dat niks met jou te maken (voelde door hrt enorme onrust op dat moment)
Gevolg was dat ze vroeg, wat ze kon doen, hoe ze moest reageren, er op ingaan of gewoon laten, ik zei het laatste, haar reactie was prettig
Inmiddels weet 'de rest' ook hoe het zit, en ik vroeg me zo juist af, is het nou verstandig omat allemaal maar te delen met anderen? De behoefte is er wel, of meer, behoefte uit te leggen,maar waarom zou je? doet verder niemand volgens mij, alsof je je vantevoren moet verontschuldigen
Enfin, hoe meer mensen het weten , hoe meer vragen je kan verwachten en daar heb ik gewoon geen zin in, interesse is er ook maar het zijn altijd de standaard vragen en daar ben ik een beetje klaar mee, daarnaast, en dat is voor mij nieuw, je mag toch reageren vanuit je gevoel en als dat een sneer is dan is dat zo, moet je dat gaan uitleggen?
Ben er nog nie uit maar vind dat ik wat voorzichtiger mag zijn met wie ik wat vertel
Joyy
Verstandig
-
Fay
-
dissie
Re: Verstandig
Persoonlijk denk ik dat het goed is dat je het wel verteld aan je directe omgeving.
Als ze het dan van jou horen kun je precies datgene vertellen wat je wilt. Als je geen zin hebt in allerlei vragen kan je dat ook zeggen.
Ik woon in een dorp en mijn omgeving zou het door de sociale controle en roddelen toch zo weten. Dan krijg je allerlei spookverhalen welke je kunt ondervangen door er zelf mee te komen. Ik denk ook dat als je er zelf mee komt dat mensen het makkelijker accepteren dan dat ze het van iemand anders horen omdat de meeste mensen er toch een bepaalde visie bij hebben.
Maar ik kan me best voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om het wie dan ook te vertellen zeker niet als je sacherijnig bent
Succes
Als ze het dan van jou horen kun je precies datgene vertellen wat je wilt. Als je geen zin hebt in allerlei vragen kan je dat ook zeggen.
Ik woon in een dorp en mijn omgeving zou het door de sociale controle en roddelen toch zo weten. Dan krijg je allerlei spookverhalen welke je kunt ondervangen door er zelf mee te komen. Ik denk ook dat als je er zelf mee komt dat mensen het makkelijker accepteren dan dat ze het van iemand anders horen omdat de meeste mensen er toch een bepaalde visie bij hebben.
Maar ik kan me best voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om het wie dan ook te vertellen zeker niet als je sacherijnig bent
Succes
-
Dora
Zo te lezen heb jij een begripvolle, hele lieve vriendin!
-
Fay
Dat sowieso, is een schat 
Ik denk dat je er niet omheen kunt eea in te lichten, je dekt jezelf als het ware een beetje in, en hoedanook ,men ziet het op den duur toch wel, kan je beter open kaart spelen, al hang ik het absoluut niet aan de grote klok, mensen die dicht bij me staan en die ik vaak zie mogen best weten wat er speelt, dat opent ook een deur om te praten als je daar behoefte aan hebt als het even niet zo lekker gaat, dat doet goed, en zo merkte ik vandaag, men is behulpzaam, denkt mee, wil mee gaan shoppen bijv, wil weten van hoed en rand, doet goed
Joyy
Ik denk dat je er niet omheen kunt eea in te lichten, je dekt jezelf als het ware een beetje in, en hoedanook ,men ziet het op den duur toch wel, kan je beter open kaart spelen, al hang ik het absoluut niet aan de grote klok, mensen die dicht bij me staan en die ik vaak zie mogen best weten wat er speelt, dat opent ook een deur om te praten als je daar behoefte aan hebt als het even niet zo lekker gaat, dat doet goed, en zo merkte ik vandaag, men is behulpzaam, denkt mee, wil mee gaan shoppen bijv, wil weten van hoed en rand, doet goed
Joyy
-
Jessy
Je moet het toch met "iemand" kunnen delen af en toe. Maar kies bewust een vertrouwenspersoon met wie je comfortabel over het onderwerp kunt spreken, en die er zelf ook niet ongemakkelijk bij is. Ik zou het zelf zeker niet aan de grote klok hangen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.