Erecties

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
CharlotteLa1990
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2023, 08:41
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Erecties

Bericht door CharlotteLa1990 »

Hoi,

Ik wil graag jullie ervaringen hebben over volgende probleem.
Ik ben momenteel 7 maanden bezig met hormonen ( 3mg Estrogel en 50 mg Spironolactone), maar sinds midden juli heb ik vaak last van nachtelijke erecties. Ik moet meestal dan ook dringend plassen. Onlangs had ik zelfs een natte droom. Dit alles maakt me zo onzeker en angstig. Mijn bloedwaarden zijn allemaal oké volgens mijn huisarts. Oestradiol is 200ng/l Testosteron is 0,83 nmol/l en progesteron is 0,8ug/l. Deze waarden zijn van september. Iemand hiermee ervaring of zelfde probleem gehad?

Bedankt

Charlotte
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Erecties

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat je vaker moet plassen is een bijwerking van Spironolactone, erecties heb ik sinds ik er op ben overgestapt niet gehad.
Irene
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Erecties

Bericht door SuzanneLemm »

Herkenbaar, Spiro is ook een bloedrukverlager en de werking berust op meer plassen. Ik heb 25 mg, vind mijn huid ook uitdrogen trouwens.
Spiro gaat testosteron productie niet tegen wel de effecten daarvan. Ik heb geen erecties, wel - onverminderd - sexuele gevoelens.
Cypro werkt stukker beter in dat opzicht
Gebruikersavatar
Claude Eriksson
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2023, 10:41
Gender: Man
Voornaamwoorden: Niet

Re: Erecties

Bericht door Claude Eriksson »

Je moet met een arts praten. Het is moeilijk om een objectief antwoord te krijgen op een gewoon forum. Je moet een arts persoonlijk zien voor een fysiek onderzoek en tests. Mijn partner had het tegenovergestelde probleem. Na hormoontherapie had hij geen erecties. Maar de dokter hielp. Hij schreef kamagra bestellen shop voor en na verloop van tijd werd alles weer normaal. Dus wacht niet te lang.
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Erecties

Bericht door xxman »

Claude Eriksson schreef: 25 okt 2023, 18:09 Je moet met een arts praten. Het is moeilijk om een objectief antwoord te krijgen op een gewoon forum. Je moet een arts persoonlijk zien voor een fysiek onderzoek en tests. Mijn partner had het tegenovergestelde probleem. Na hormoontherapie had hij geen erecties. Maar de dokter hielp. Hij schreef kamagra bestellen shop voor en na verloop van tijd werd alles weer normaal. Dus wacht niet te lang.
Ik ben even in de war. Is je partner een cis man die een hormoontherapie heeft gehad met oestrogeen, omdat je het over "hem" hebt?
En ik zie dat je geen voornaamwoorden hebt maar wel een man bent, hoe werkt dat, wil je het liefst gewoon met je naam aangesproken worden?