Srs, nazorg, post ops

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Srs, nazorg, post ops

Bericht door Fay Ola di jee »

Hi alle, srs komt er aan, maar wat kan ik nu het beste inzetten qua nazorg?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb niet echt vrienden offamiliedie me hiermee Kunnen helpen, dushet zal een soort thuiszorg indicatie worden
Ik zoek dus praktische hulp, maar ook psychisch.

Want ik merk dat het me enorm veel doet, en mis de mogelijkheid het er over te hebben met bij een psych.

Lastig want er zitten overal lange wachttijden op.

Tot nu toe heb ik de hele transitie zelf uitgedoktert in me uppie, nu wil ik wat meer steun

Hoor graag plan van aanpak van anderwn

Gr Fay
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Dawn »

Maak je huis makkelijk, zorg voor voldoende schone spulletjes, standaardmedicijnen op voorraad regel eventueel een maaltijdservice of bezorgen van boodschappen. Is beter overbodig te hebben dan klem komen te zitten. Bewegen is ook belangrijk voor je herstel houdt daar ook rekening mee.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Marije »

Ik denk eerlijk gezegd dat je mobieler zult zijn dan je denkt. Bij het VUMC laten ze je ruim blijven.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Fay Ola di jee »

Ik zit een beetje met de locatie, ik heb geen huis, ik woon op wielen.

Ik dacht , ik ga dat herstel bij mijn pa doen maar dat lijkt me niet zo verstandig.

Dan kom je uit bij zorghotels etc?

Lijkt me ook niet fijn

Het kan iig niet waar ik nu verblijf met gezamelijke douche etc

Het vu zei, na 4 dagen loop je naar buiten.

Ze zullen je idd niet 123 wegsturen als het niet gaat .

Anyway thx alvast
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Dawn »

Is een BenB iets voor je?
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Dawn »

Of Chalet of tiny house huren?
Gebruikersavatar
Sweta
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mar 2023, 07:54
Gender: Vrouw

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Sweta »

Zelf weet ik dat de eerste maand vrij heftig is. Je moet dan herstellen en het is een pijnlijke ervaring. Daarna verdwijnt de pijn. Ik kreeg na 3 maanden mijn eerste orgasme wat me weer hoop gaf op een plezierige bestaan. Iemand naast je hebben die steun bied is zeer gewenst tijdens herstel. Wat vervelend dat je die niet hebt. En na 4 dagen loop je echt niet zomaar naar buiten. Je hebt een taxi nodig. Sorry, maar waren ze dronken ofzo bij de VU toen ze je dat vertelde? Ik woon zelf in Velsen. En ik heb een vriendin in Winschoten die het vast druk heeft, maar ik vind wel dat er iets moet zijn kwa steun voor mensen zoals jou die niemand hebben.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Marije »

Het is echt per persoon verschillend en daarom zo moeilijk om iets van te zeggen. Er zijn echt meiden die na twee weken weer fietsen. Ik moest na 2 dagen naar huis (MKV) maar ik kon gewoon stukken lopen en de trap op en af.

Momenteel is er geen vakantieseizoen ofzo dus je zou verwachten dat een vakantiehuisje of een airbnb te doen zou moeten zijn.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Dawn »

Inderdaad geld ook hier dat herstel voor iedereen anders is. Operaties duren een stuk korter dan in mijn tijd wat sowieso goed is.
Voor pijn heb ik alleen eerste dagen in het ziekenhuis paracetamol gehad en daarna niets meer. Was gewoon ontzettend blij dat het klaar was!
Kon ook naar de auto lopen vanuit ziekenhuis en thuis in huis en dagelijks kleine boodschappen halen. Had hulp voor stofzuigen en badkamer schoonmaken verder niet.
Gaan zitten was nog vervelend in het begin. Had pech dat ik overgevoelig was voor de meegegeven antibiotica, mijn huisarts heeft met VU overlegd voor andere antibiotica en daarna ging het weer vooruit na een weekje met koorts. Autorijden ging ook vrij vlot al was gaan zitten en opstaan doordat de auto laag was even wennen. Fietsen na een paar maandjes volgens mij.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Srs, nazorg, post ops

Bericht door Fay Ola di jee »

Dank voor de reactie👍

Een goede vriendin benadert die al het vervoer voor me regelt, ze brengt en haalt me , ook bij potentiele complicaties.

Locaties, 2 potentiële, beide niet super, we kijken nog verder.

Geestelijke bijstand ..nog niet helder.

Ik ben zo gewend alles zelf uit te zoeken dat ik nu wat moet zoeken wie me kan bijstaan.

Binnenkort gesprek transvisie

Psychologe vu maakt er imo een zwaar verhaal van, de assistente van Naomi deed er heel luchtig over.

De waarheid zal in het midden liggen.

We kunnen het alleen maar gaan ervaren, maar wel op een fijne locatie kunnen herstellen, dat vind ik het belangrijkste .

Fay