BMI voor borstoperatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Ivanhtng
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2020, 22:13
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Beijum

BMI voor borstoperatie

Bericht door Ivanhtng »

Hallo allen,
Ik ben bezig met afvallen zodat ik een zo,mooi mogelijke borstoperatie kan krijgen. Wat is een mooi BMI om te bereiken voordat ik de operatie doe?

Jullie enige tips? Zot nu 7 maanden aan de hormonen dus kom al bijna in aanmerking, die ik eerst uitstel omdat ik zo mooi mogelijk wil laten doen zonder later een correctie.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes Ivan

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: BMI voor borstoperatie

Bericht door San(ne) »

Het maximum BMI is meestal 35 voor deze operatie.

Verder is het aan te bevelen om de operatie in te gaan op een gewicht dat je wil en kan behouden na de operatie.
Een crashdieet vóór de operatie en daarna weer veel aankomen kan de resultaten negatief beïnvloeden.
Andersom kan het ook de resultaten beïnvloeden wanneer je na de operatie nog heel veel afvalt.

Bespreek met je psycholoog/chirurg/andere hulpverleners (evt diëtist als die je nu bijstaat) wat een gezond en haalbaar streefgewicht is dat je op lange termijn kunt volhouden.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: BMI voor borstoperatie

Bericht door Verkaasd »

Ik zou zeggen dat niet zozeer bmi hierbij komt (behalve dan als je zwaar over of ondergewicht hebt) maar voor de mooiste resultaten zou ik ook eens spieren opbouwen in je bovenlichaam. + wat lager lichaamsvet voor mooiere definitie. Ben ik momenteel ook mee bezig
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Ivanhtng
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2020, 22:13
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Beijum

Re: BMI voor borstoperatie

Bericht door Ivanhtng »

Ik ben veel te zwaar dus ik ben met een nieuwe levensstijl bezig en vroeg mij af wat het mooiste resultaat levert.
Ik ben inderdaad mijn bovenlichaam aan het trainen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

wolvster
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: BMI voor borstoperatie

Bericht door wolvster »

Ik heb overgewicht en mij is inderdaad aangeraden om af te vallen. Ik zat nog onder een bmi van 35 en afvallen is om verschillende redenen niet gelukt. Ik wilde niet crashen voor de operatie omdat ik dan daarna weer aan zou kunnen komen en dat invloed kan hebben op je resultaat.

Een leefstijl aanpassing gecombineerd met spieropbouw is het best denk ik. Dan is het ook vol te houden.

Veel succes!