GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Susan ter Horst
Gast

GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door Susan ter Horst »

Wij – Susan (seksuoloog, psycholoog) en Maja (schrijver) – zijn met veel enthousiasme bezig met het schrijven van een boek met verhalen voor jongeren over de eerste keer seks.

De focus in de verhalen ligt niet op seksuele voorlichting, maar op de beleving: emoties, gedachten, verwachtingen vooraf, betekenis, onzekerheden etc.
Het doel is jongeren inzicht te geven in alle aspecten van de eerste keer seks, waardoor ze bewuster en weloverwogen hun eigen seksuele pad verder kunnen ontdekken. Met als ultiem doel een plezierige eerste sekservaring voor jongeren en daarmee een goede start van hun seksuele carrière.
Met deze verhalen creëren we tevens meer openheid om over seks in gesprek te gaan.

We hebben al veel verschillende mensen mogen interviewen over hun eerste sekservaring. En aangezien we zoveel mogelijk diversiteit in de verhalen willen, zoeken we dus nog een transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen!

Stuur dit bericht vooral door aan anderen. Mocht iemand (mogelijk) interesse hebben om geïnterviewd te worden, neem contact op met ons via: [email protected]. We kunnen dan een (bel)afspraak maken om nog extra toelichting te geven.

Alvast dank!
Groet Susan en Maja
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door Dawn »

Misschien een vraag waarvan je direct zegt we bedoelen natuurlijk dit, hier komt ie toch: eerste keer ooit of eerste keer na aanpassing wat bij velen hier als het ware een tweede eerste keer oplevert.
Willemijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 apr 2023, 22:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: flevoland

Re: GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door Willemijn »

Dat is ook mij gedachte dawn.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door Simão »

Je eerste keer in het verkeerde lichaam is het bespreken waard omdat het zo verkeerd voelt en geeft ook inzicht, lijkt mij. Sommigen hebben na aanpassingen helemaal geen seks meer.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
FrederiqueNicole
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2023, 23:11
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door FrederiqueNicole »

Heel toepasselijk. Maar voor mij een hele andere lading. Ik heb maar twee maal seks gehad op mijn 21e in 1980. Daarna nooit meer met iemand.
Compleet geblokt. Waarschijnlijk omdat ik me geen houding wist met het onderwerp als non-binair. Nu transvrouw. En tot nu toe, al weer 44 jaar, geen seksuele relatie gehad. Met de coming-out in 2023 kwamen ook de seksuele lustgevoelens naar boven. En vooral eenzaamheid. Want ik heb geen partner. Hieraan ga je kapot. Gelukkig heb ik nu hulp gezocht bij de huisarts. Niet erkend worden door je naasten als vrouw op je werk niet ondersteund, eenzaamheid en agressie is geen goede mix. (moest bijna 113 bellen)
Ik zou willen dat ik me aan kon melden, maar vooralsnog niks gehad. Gelukkig heb ik veel bekenden en klanten die mij ondersteunen, dat verlicht de situatie wat.
Lieve groetjes van Frederique Nicole Emmerig (Fryslân)
Gast
Gast

Re: GEZOCHT: transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen over eerste keer seks

Bericht door Gast »

Susan ter Horst schreef: 08 nov 2023, 14:12 Wij – Susan (seksuoloog, psycholoog) en Maja (schrijver) – zijn met veel enthousiasme bezig met het schrijven van een boek met verhalen voor jongeren over de eerste keer seks.

De focus in de verhalen ligt niet op seksuele voorlichting, maar op de beleving: emoties, gedachten, verwachtingen vooraf, betekenis, onzekerheden etc.
Het doel is jongeren inzicht te geven in alle aspecten van de eerste keer seks, waardoor ze bewuster en weloverwogen hun eigen seksuele pad verder kunnen ontdekken. Met als ultiem doel een plezierige eerste sekservaring voor jongeren en daarmee een goede start van hun seksuele carrière.
Met deze verhalen creëren we tevens meer openheid om over seks in gesprek te gaan.

We hebben al veel verschillende mensen mogen interviewen over hun eerste sekservaring. En aangezien we zoveel mogelijk diversiteit in de verhalen willen, zoeken we dus nog een transpersoon die zijn/haar verhaal wil vertellen!

Stuur dit bericht vooral door aan anderen. Mocht iemand (mogelijk) interesse hebben om geïnterviewd te worden, neem contact op met ons via: [email protected]. We kunnen dan een (bel)afspraak maken om nog extra toelichting te geven.

Alvast dank!
Groet Susan en Maja
IK vraag me wel eens af hoe de libido van transen is na hun operatie. Die van mij is niet echt geweldig. Zo nu en dan heb ik het spontaan zonder stimulatie( leuke verassing in de nacht) maar voor de rest is het niets bijzonders. Ik heb het wel eens met mijn arts over gehad en ja hij zei het is ook een ingewikkeld gebied daar tussen de benen. Veel zenuwen, spieren en je nieuwe geslacht moet ook eigen worden.
Is ook wel apart dat na je operatie je daar geen begeleiding in krijgt. Na mijn operatie ben ik best wel seksuaeel actief geweest maar tijdens en na de daad was het vaak een teleurstelling. Gelukkig mijn partner geeft er ook niet zoveel om maar van de andere kant was het fijn geweest dat ik wat voorlichting en hulp had gehad. Nu voelt het als operatie gehad en bam klaar...