Zorgverzekering 2017

Psychologen en procedures
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Zorgverzekering 2017

Bericht door Irene_de_Vreede »

De verzekeringsmaatschappijen zijn private ondernemingen, maar ze voeren voor wat betreft de zorg overheidsbeleid uit.
Irene
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Er is zelfs een verbod op winstuitkering als het om de zorgverzekeringen gaat. Dit verbod is tijdelijk, maar de bedoeling is dat het een permanent verbod wordt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Roland

Bericht door Roland »

Ik zit mijn hele leven al bij de Friesland zorgverzekeraar.
Ik heb tot nu toe geen enkele probleem gehad, of een strijd moeten voeren.
Dus ik blijf er volgend jaar er ook gewoon bij.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Kijk ook uit met budgetpolissen en zo. Zorg ervoor dat je een restitutiepolis krijgt. In een aantal budgetpolissen en bij een aantal prijsvechters zijn academische ziekenhuizen niet gecontracteerd. Kun je gaan vechten om vergoeding van je traject. Uiteindelijk krijg je wel gelijk waarschijnlijk (want: officieel geen alternatief) maar het gevecht kun je missen als kiespijn.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Heleen Vrukalakos

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Heleen Vrukalakos schreef:
Ylse schreef:
Heel eigenaardig dat de behandeling bij de Vaart bij jou niet vergoed wordt. Ik heb daar nog nooit een rekening van gezien. En ik ben er toch al 2 jaar onder behandeling geweest. Overigens zit ik bij De Friesland.
Ik zit bij menzis vandaar Ylse, ik ga ook over stappen aangezien ik wel tevreden ben over de behandeling en begeleiding die bij hun krijg. het staat ook wel vermeld op hun site maar dan nog om persoonlijke reden ben ik bij hun terecht gekomen.

Oke even een update op dit verhaal:
Het volgende zoals ik het nu heb afgesproken en heb begrepen kan alleen maar een ding zeggen, dat ik heel blij ben dat het niet altijd om geld draait, echt zeer goed opgelost door De Vaart ! Ik ben daar heel dankbaar om.
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere verzekering en ik hoop dat ik daar geen "fratsen" mee heb :D

Met vriendelijk groet
Heleen XXX
NicolleLaheye

Bericht door NicolleLaheye »

Trouwens hoe zit het nu met die vergoedingen voor borstvergrotingen, heb begrepen dat het vanaf 2017 vergoed zou worden, maar uit de nieuwe folder van CZ wordt je als transgender blij gemaakt met een dooie mus.

je moet volgens de voorwaarden van CZ zo plat zijn als een dubbeltje of er moet sprake zijn van aganesie of aplasie. Maar de meeste transgenders halen met hormonen wel een bescheiden A cup, dan voldoe je al totaal niet meer aan de voorwaarde voor vergoeding.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Dat is de officiële regel inderdaad, die dooie mus was er vanaf het begin al. Minister Schippers heeft inmiddels toegezegd onderzoek te doen naar een andere regeling.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
NicolleLaheye

Bericht door NicolleLaheye »

Emma schreef:Dat is de officiële regel inderdaad, die dooie mus was er vanaf het begin al. Minister Schippers heeft inmiddels toegezegd onderzoek te doen naar een andere regeling.
En wat moet het onderzoek van Schippers dan gaan opleveren? Ik ga ervan uit dat ze geen herhaling wilt zoals het royale vergoedingsbeleid van 10 jaar geleden, destijds leek het wel alsof de sky the limit was.

Voordat ik het vergeet wordt een adamsappel reductie nu wel of niet helemaal vergoed, heb ergens gelezen op dit forum (wel een ouder topic) dat je toch minstens 1 derde zelf moet bijbetalen, maar dat is met mijn huidige financiële positie niet mogelijk.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

Bijbetalen bij behandelingen uit de basisverzekering bestaat niet echt in Nederland. Als je in Nederland behandeld wordt in ieder geval niet. Ga je naar het buitenland dan krijg je een budget ter grootte van de 'gebruikelijke vergoeding' in Nederland. Dat van de gebruikelijke vergoeding is een beetje schimmig.

Buitenland is iig het enige waar je zou moeten bijbetalen.

Wat het onderzoek van Schippers moet gaan opleveren is nog niet duidelijk, maar het lijkt te gaan om het vinden van een manier van financieren, met een fonds of een soort van subsidie als ik het goed begrepen heb.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

In België moet er overigens wel bijbetaald worden, maar hangt het nogal af van onder welke regeling je valt. Sommigen betalen veel meer bij voor behandelingen dan anderen.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]