Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Nathan90 »

Nee, bij mij niks verandert. Wat in feite betekent dat ik officieel gezien biseksueel ben, maar ik verwacht niet ooit (weer) met een man te zijn. Als je biseksueel in gradaties zet is het 99% vrouw en 1% man voor mij, dat was voor de hormonen in principe ook zo. ;)
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thanks Nathan voor je antwoord.
Ik snap heel goed dat dat voor ieder persoon anders is.

We hebben gisteravond de linkjes doorgelezen en hij schrok van de 'tijdlijn', viel toch tegen.
Ik hoop dat als je eenmaal in de mallemolen zit dat het dan toch sneller lijkt te gaan dan dat dit nu lijkt haha.

Nouja, hij richt zich nu op afvallen. Gelezen ook wat je bmi moet zijn om geopereerd te worden en dus moet er nog zo'n 10kg af. Dus gezond eten, niet meer snoepen, sporten! Paar mooie doelen om zich op te focussen werkt wel goed denk ik om de tijd te doden. ;-) .

Ik wil wel goed gaan kijken naar begeleiding, ik wil ons huwelijk heel graag laten slagen, maar ik wil mezelf niet verliezen/en de kinderen moeten hun ei ook kwijt kunnen.
We hebben het vorige week ook op school tegen de juf vertelt en ook op de bso en kinderdagverblijf.
Dan weet iedereen ervan en kunnen ze de kinderen helpen als ze dat nodig blijken te hebben :) .
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Nathan90 »

Wachttijden veranderen constant, dus kijk er niet te veel naar maar neem het als het komt. Kort voordat ik mij had aangemeld was de wachttijd voor diagnostiek voor sommigen zelfs anderhalf jaar! Dan valt die 7 maanden van nu of 10 maanden van mij opeens heel erg mee. En inderdaad, zodra de hormonen beginnen en zeker als je dan na een aantal maanden terug kan kijken is de tijd gevlogen.

Voorbereiden is heel slim, dan heb je iets om te focussen zoals je zegt :) En des te beter voorbereid je het traject instapt, grote kans dat het dan ook vlotter loopt dat wanneer je afwachtend bent.

Heb je het de kinderen op een begrijpelijke manier kunnen uitleggen? Of wachten jullie daarmee tot er echt veranderingen gaan optreden?
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ik hoop ook dat de wachttijden /afspraken allemaal gunstig uitvallen.

Kinderen (2 jongens van 7 en 3) namen het eigenlijk goed op. De jongste zegt mama/papa door elkaar heen inmiddels tegen hem en tegen mij alleen mama ;-).
De oudste snapt al wat meer natuurlijk, ik kreeg een mooie aanleiding om het er over te hebben.
Hij zat met zijn treinbaan te spelen toen ik op de bank een stuk van een documentaire zat te kijken van een 6 jarig jongetje dat als meisje geboren was, maar zelfs op 3 jarige leeftijd al zei tegen zijn zusje: ik ben jouw broertje.
Hij kwam toen bij mij zitten en vroeg wie dat was. Ik globaal uitgelegd dat er dus jongens zijn die in een meisjeslichaam geboren zijn, maar zich een jongen voelen en graag ook qua lichaam een jongen willen zijn/zich zo kleden/etc.
Zijn reactie: oh oke, maar heeft hij nu dan ook een piemel dan?
Ik dat ook op de kinderlijke manier uitgelegd.
En toen vroeg ik maar is hij nu zonder piemel dan een jongen of een meisje, hij gelijk: een jongen.
Hij snapt het voor zover dat kan voor een 7 jarige (mama ik voel mij een jongen en ben gelukkig ook een jongen).
Hij zegt al veel papa, vergist zich soms nog of heeft ook dagen er tussen zitten dat hij zegt nee je moet mijn mama blijven. Maar dat is gelukkig zelden en hij lijkt het allemaal prima te vinden.
Liebe ist - Nena :hbeat:
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Anon20190712 »

Hey Nena, ontzettend veel sterkte en succes! Ik vind het heel mooi dat je op deze manier om gaat met de transitie van je partner. Nathan heeft je al veel goeie info gegeven zie ik! Mijn ervaring met de gesprekken met de psycholoog was dat er vrij weinig ruimte is om echt in gesprek te gaan en zelf vragen te stellen, het was, in mijn geval, meer een kwestie van 1x per maand een uurtje persoonlijke vragen beantwoorden. Als je behoefte hebt in gesprek te gaan is transvisie inderdaad een goede optie, maar er zijn ook door het land bijeenkomsten buiten transvisie om, in café settings (transcafe's in het coc bijvoorbeeld) bij velen zijn partners ook welkom. Zo'n informele sfeer is misschien wel prettig.

Wat seksualiteit betreft...Ik was pre-transitie bi maar kon er niet tegen als hetero vrouw gezien te worden, aan de andere kant wilde ik al helemaal niet als lesbisch gezien worden, want dat zou nog meer impliceren dat ik vrouw zou zijn- hoewel ik merkte dat 'gay relaties' beter bij me paste. Lastig dus. Nu identificeer ik me als homo en heb ook een vriend. Op vrouwen val ik echt niet meer. Ik denk dus dat dat grotendeels komt omdat ik me goed voel in homo-relaties en hoe daar invulling aan gegeven wordt veranderd is met de transitie.

Ik hoop dat hoe men jullie relatie ziet oke voor je gaat voelen, ik ken wel stellen waarvan de partner zich nog als gay ziet terwijl het voor de buitenwereld een hetero relatie lijkt (eigenlijk is dat het vanaf de transitie ook!!) waarbij dat prima gaat, maar ik ken ook stellen waarbij ook de cis/niet-trans partner de geaardheid in een ander kader heeft moeten te plaatsen om de verandering in de relatie een plekje te geven. Hokjes ansich heb ik ook niet veel mee, maar identiteit en geaardheid hangen toch heel erg samen- dat heeft mij in elk geval flink verbaasd!
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Hoi allemaal :)
Morgen is het dan zo ver.
Eerste afspraak vumc.
Ben heel benieuwd!
We verwachten er maar niet veel van, straks binnen 5min weer buiten :lol:
Liebe ist - Nena :hbeat:
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Ender »

succes in ieder geval!
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Nou!

Eergsteren bijna een uur binnen gezeten bij de intake.
Was een leuk gesprek en daarna terug naar huis.
Vanmorgen viel de brief al binnen met de 1e afspraakbij de psycholoog. 29 maart.
Toen ik daarna bij partner de app installeerde zag ik dat er nog 2 gesprekken plus een psychologisch onderzoek al reeds ingepland staan.
Vanaf nu elke maand 1 gepland tot juni.
Wel oké dus volgens mij. :)
Liebe ist - Nena :hbeat:
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Traject

Bericht door EmmaJJ »

Gaaf Nena, lekker snel
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ja het verbaasde mij! Positief gelukkig!
Het wordt nu wel allemaal 'echt' zegmaar.
ik kan het niet anders omschrijven.

Hier een nieuwe baan dus ik ga rondrijden. Eens kijken of er nog wat jeugd rondhangt in het jeugdhonk :). Wat een pisweer!
Liebe ist - Nena :hbeat:
Plaats reactie