Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20190501

Re: Afval topic!

Bericht door Anon20190501 »

Ik zag de titel van dit topic en dacht hwmmmehhh, wat heeft dat in 's hemelsnaam met T te maken. Milieu bewustzijn?

Nu begrijp ik het... :)

Leuk dat er zoveel tips worden uitgewisseld, maar ik zou toch willen wijzen op de risico's van drastische wijzigingen in je voedings - en/of bewegingsgewoonten zonder deskundige (zelfs medische) begeleiding en opvolging. Ik spreek helaas uit ervaring.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben wel bezig onder begeleiding :) en dingen gaan bij mij niet drastisch veranderen. Ik probeer alles geleidelijk te doen. Nu die HIIT bv ga ik in eerste instantie die beginners video proberen.
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Zowieso goed om met een trainer bezig te gaan. Maar pas ook bij hen op. Sommige hebben nog echt oude ideeen, en laten oudewijven verhalen niet los (niet eten na een bepaalde tijd etc. Allemaal onzin).
JustMe

Bericht door JustMe »

Nou....ik weet niet zeker of je dat ook bedoelt maar als ik ga hardlopen met een volle pens dan heb ik daar na een kwartiertje tot een halfuurtje echt wel spijt van. Dat doe ik niet meer. Eten doe ik een tijdje daarna.

Wellicht is het voor iedereen anders maar het is ook weer geen totale onzin.
Minne

Bericht door Minne »

Ik denk dat Mr.X eerder doelt op de fabeltjes als 'Alles wat je na 9 uur s'avonds eet word niet meer verbrand, dus daar word je dik van!' ..wat onzin is, want ook na 9 uur s'avonds werkt je lijf nog gewoon verder om jou in leven te houden.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Die van mij hamert veel op eiwitten... kwark, eieren, kip, etc.
En hij kwam laatst met kaneel, met een onderzoek er bij, dat dat je helpt vet omzetten in spieren en bloedsuiker verlagend is. Als ik hem weer spreek vraag ik hem er nog wel weer even naar.
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Ik denk dat Mr.X eerder doelt op de fabeltjes als 'Alles wat je na 9 uur s'avonds eet word niet meer verbrand, dus daar word je dik van!' ..wat onzin is, want ook na 9 uur s'avonds werkt je lijf nog gewoon verder om jou in leven te houden.
Dat dus.
Wat ik jammer vind is dat veel trainers geen medische training hebben. Ze weten vaak globaal wel hoe het lichaam werkt, en walke macro nutrienten nodig zijn ed. maar hoe het precies werkt weten ze niet. En ze gaan vaak uit van wat er zo'n beetje mond tot mond wordt overgebracht, zonder zelf op onderzoek uit te gaan. En dan bedoel ik niet even googelen.....
En hij kwam laatst met kaneel, met een onderzoek er bij, dat dat je helpt vet omzetten in spieren en bloedsuiker verlagend is. Als ik hem weer spreek vraag ik hem er nog wel weer even naar.
Dit is een classiek voorbeeld. Als ik 'cinnamon weight loss' google, dan heb ik zo'n beetje 9.4 million hits, en de eerste paar schreeuwen dat je wel (extra) gewicht kan verliezen als je dieet en cinnamon eet. Als ik als trainer dit zou googlen, dan zou ik ook denken, fuck yeah. Aanbevelen! Maar scholar.google (de wetenschappelijke site van google) laat een heel ander plaatje zien. Cinnamon is wel onderzocht, maar niet veel. Wat ik kan vinden is studie in ratten, en een paar in mensen (met een hele lage onderzoeksgroep, dus tjah, weinig zeggend). Over gewicht verlies is helemaal weinig te vinden. Wat ik zie is dat cinnamon misschien insulin resitance kan verlagen, maar that's it. Ik zou dat onderzoek van hem wel willen zien. Misschien heb ik het gemist omdat ik maar even gezocht heb.

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 694.x/full

Let op, maar 7 mannen werden onderzocht, dus again, take it with a grain of salt!

Het beste is gewoon zelf op onderzoek uit gaan. Neem niet alles zomaar aan. Google kan helpen, maar dat staat al helemaal vol met fabels en crackpot theories. Zoek in de wetenschap literatuur, dan weet je meer. En zelfs dat moet je kritisch bekijken qua aantal cases etc.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

ik vind kaneel gewoon lekker
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Minne

Bericht door Minne »

Wat mij vaak tegenstaat is dat het zo nodeloos ingewikkeld en mystiek gemaakt word allemaal door van die artikelen online en(vaak ook door)trainers. Ja, het menselijk lichaam is gecompliceerd en voeding kan hele grote invloed hebben op hoe je je voelt en het effect van je training en gewicht, maar in de basis is het allemaal niet zo moeilijk. Eet minder dan je TDEE om af te vallen, eet meer om aan te komen, eet meer proteïne als je aan je spieren aan het werken bent. Tweak aan de hand van de resultaten die je krijgt, wees kritisch op wat je online leest. Tenzij je een atleet bent heb je meer niet nodig..
Jer158

Bericht door Jer158 »

Ik vraag mij af wat de beste basis is voor het beginnen met hormonen, minder vet of meer spieren? Ik had altijd BMI 24 en nu na wat trainen 26. Zou dolgraag wat vet kwijt willen, maar nu na een week calorieën tellen is het enige wat ik gemerkt heb dat mijn biceps minder zijn geworden. Moet dus even voor mijzelf bedenken wat prioriteit heeft. Hoe dan ook heb ik hopelijk niet al te veel tijd meer voor ik met hormonen begin (2 maanden, mik ik op)

EDIT: Wat andere trans mannen raden aan om eerst af te vallen en daarna spieren op te bouwen, want daar gaat T toch bij helpen. Dat was ook mijn gedachte, maar ik vind het moeilijk om afscheid te nemen van mijn biceps...
Hung her from the branches of a mango tree