Afval topic!

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Mr.X

Re: Afval topic!

Bericht door Mr.X »

Als je nog twee maanden hebt, dan kun je al niet heel veel verschil meer maken, Jer. Onder meest optimale condities (dus, bodybuilders die veel trainen, het juiste eten etc) kun je maximaal iets van 0.5 kilo spieren per maand kweken. Dus dat is veel minder voor de gemiddelde jan en alleman, en al helemaal zonder testo.

Na testo zal het trainen wel wat gemakkelijker gaan, dus zou ik als ik jou was krachttraining gaan doen. Je gewicht zal dan omhoog gaan, maar als je niet teveel extra eet, zal dit grotendeels spieren zijn, en maar een beetje vet. Dat vet kun je later wegtrainen en met T zal dat als het goed is van de juiste plekken wat meer weggaan.

Overigens is BMI een beetje raar. Het is ontwikkeld voor massagebruik, en is correct voor de gemiddelde persoon. Maar zodra je daar wat buiten valt is het niet juist meer. Bodybuilders zouden qua gewicht namelijk obese zijn, maar zijn dat uiteraard niet. Ook zal je gewicht na testo waarschijnlijk omhoog gaan. Dit omdat je meer lean muscle mass krijgt, maar ook door water retentie. De meeste jongens hebben een fase van een half jaar ofzo waarin water wordt vastgehouden, en dit is te zien in het gezicht enzo. Dus je gewicht gaat binnen het jaar na starten testo zowieso rare dingen doen. En je eetlust ook.....

Qua krachttraining en BMI is dit plaatje heel duidelijk:

Afbeelding

Dezelfde personen wegen hetzelfde, maar hebben getrained, en zijn dus leaner en lijken magerder (ookal is het makkelijk om te cheaten met belichting enzo op een foto!)

Advies is dan ook om maten op te nemen (zoals je blijkbaar al doet, goed bezig!) en foto's te maken.
Jer158

Bericht door Jer158 »

Thanks X. Ik ben het met je eens. Denk dat ik toch het beste kan inzetten op nog wat afvallen. En veel proteïne eten in de hoop dat mijn spieren enigszins intact blijven, maar dat heeft dan wat minder prioriteit. En idd is het nog maar kort, dus het zal sowieso niet zoveel zoden aan de dijk zetten.
Hung her from the branches of a mango tree
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Mr.X schreef:
Dit is een classiek voorbeeld. Als ik 'cinnamon weight loss' google, dan heb ik zo'n beetje 9.4 million hits, en de eerste paar schreeuwen dat je wel (extra) gewicht kan verliezen als je dieet en cinnamon eet. Als ik als trainer dit zou googlen, dan zou ik ook denken, fuck yeah. Aanbevelen! Maar scholar.google (de wetenschappelijke site van google) laat een heel ander plaatje zien. Cinnamon is wel onderzocht, maar niet veel. Wat ik kan vinden is studie in ratten, en een paar in mensen (met een hele lage onderzoeksgroep, dus tjah, weinig zeggend). Over gewicht verlies is helemaal weinig te vinden. Wat ik zie is dat cinnamon misschien insulin resitance kan verlagen, maar that's it. Ik zou dat onderzoek van hem wel willen zien. Misschien heb ik het gemist omdat ik maar even gezocht heb.
het triggerde hem vooral omdat hij diabetes heeft en insulin verlagende dingen zijn wel goed. En heb nooit gezegd dat het om gewichtsverlies ging, maar vetten beter omzetten in spieren (dan zou je dus theoretisch aankomen want spieren zijn zwaarder dan vet, of is dat ook een fabel? :P). Hij zweert wel bij krachttraining ipv cardio om uiteindelijk af te vallen, en hij weet ook dat ik in traject ga. ik ben afgelopen week dinsdag heel voorzichtig begonnen met squats en romanian deadlift en ik voel het nóg in m'n rug (kan ook komen door de aanhoudende hoest).
maar goed zal hem vragen naar dat onderzoek, hij had het uitgeprint aan mij gegeven (of misschien dat ik het hier nog ergens kan terugvinden... maar die kans acht ik klein :lol: )
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Qua diabetes lijkt het dus wel goed te zijn, ja. Of in ieder geval, er zijn indicaties, nog geen harde conclusies. Wel goed dat hij krachttraining ziet als middel om af te vallen. Qua oefeningen verbrand je niet veel vergeleken met cardio. Maar door de spier opbouw gaat je BMR (basaal metabolisme) wel omhoog, en verbrand je dus meer in het algemeen. Not bad.
want spieren zijn zwaarder dan vet, of is dat ook een fabel?
Gaat om volume:

Afbeelding

Dus twee mensen met hetzelfde gewicht, maar persoon A heeft meer spieren dan persoon B, dan zal persoon A minder volume hebben, en slanker lijken.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Ender schreef:
Noten schijnen ook goed te zijn? Jammer dat die dingen zo duur zijn..
Hoe kom je daarbij?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

Sigrid schreef:
Ender schreef:
Hoe kom je daarbij?
Dat zei m'n trainer, eiwitten enzo geloof ik
Citizen Erased

Bericht door Citizen Erased »

Sigrid schreef:
Ender schreef:
Hoe kom je daarbij?
Gezonde vetten, redelijk veel proteïne. Wel ongezouten en ongebrand uiteraard.
Anon20190501

Bericht door Anon20190501 »

Ik bedoelde: Hoe kom je erbij dat ze duur zijn?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Noten zijn inderdaad wel goed voor je. Er zitten onverzadigde vetten, vitamines en mineralen in. Duur zijn ze toch niet? Tenminste, je kan ze vrij goedkoop bij de Lidl en Aldi kopen.

Hoe gaat het verder met iedereen z'n afvalplannen? Ik loop aardig op schema. Ben een halve kilo kwijt in een week.
Ender
Transgender

Bericht door Ender »

3-4 euro voor een bakje/zakje nootjes vind ik wel duur =x
maar goed ze gaan ook lang mee.

mijn afvalplannen waren redelijk verstoord de laatste 2 weken (2 kg aangekomen zucht :roll: ).. maar nu ben ik weer gemotiveerd en ga ik er weer voor!
heb ook mijn trainingsschema omgegooid en train nu dus andere spiergroepen (=spierpijn!!) maar goed, je moet af en toe andere dingen doen want je spieren raken gewend als je steeds dezelfde oefeningen doet.