Afval topic!
-
Mr.X
Re: Afval topic!
Die 10km/uur was voor het hardlopen 
-
Jer158
Eten zelf is het probleem niet, dat zijn slechte eetgewoonten. Vertel iemand die graag leest dat hij alleen nog maar slechte of oninteressante boeken mag lezen... Anyway, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mij dan maar op een hummusdieet te storten ofzo. Het moet ook nog een beetje leuk blijven. Je kunt best eten wat je lekker vindt zelfs als dat veel energie bevat, zolang je maar genoeg beweegt of minder andere dingen eet ter compensatie.Nick schreef:Ps. en de beste "tip", eet alles wat je niet graag eet en laat alles wat je graag eet staan.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nate_0
-
Anon20210626
7,5 km /h haal ik nog wandelend maar daarboven , outch
maar nate, 1 km in 10 minuten ....... not bad 6 km/h nijmegen tempo
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Citizen Erased
Hummusdieet? Klinkt hemels.Jer158 schreef:Anyway, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mij dan maar op een hummusdieet te storten ofzo.
Voor mij is de sleutel toch wel geweest om in één keer te stoppen met (geraffineerde) suiker. Ik was wel echt een junkie. Dronk suiker met thee enzo. Liters cola. Aantal weken getrild als een rietje, koppijn etc.. níet op dieet gaan maar "gewoon" gezond gaan leven. En weet je? Je smaakpapillen veranderen heel snel.. fruit en dadels zijn nu echt een traktatie voor mij, terwijl ik dat eerder echt niet zoet genoeg vond. Laatst een slok cola gehad, maar wat is me dat een partijtje smerig zeg
Afvallen is uiteindelijk een marathon en geen sprint, je houd het niet vol op die manier (been there, done that). Je hebt het er ook niet allemaal in een paar maanden aangegeten he? Uiteindelijk ben ik iets van 40kg kwijtgeraakt, dat klinkt als heel veel maar is wel een geleidelijk proces van 4-5 jaar geweest (zit inmiddels wel weer 8kg aan met de testo, maar zijn voornamelijk spieren dus soit).
Overigens ben ik er wel van overtuigd dat wanneer je in de duidelijk obese categorie valt dat echt niet alleen komt doordat je van koekjes houdt of een "bourgondiër" bent, daar zit ook een vorm van innerlijk onbehagen bij (surprise, surprise) waar je mee moet dealen.
En overeten is zo'n beetje de meest sociaal geaccepteerde vorm van verslaving ooit, dat maakt het lastiger er vanaf te komen, want "gezellig" en je bent al gauw saai en doet moeilijk als je "gezond" eet (ask the vegan hehe, wij zitten de hele dag aan het gras natuurlijk
Als ik eerlijk ben vind ik een fit, gezond lijf toch veel lekkerder voelen dan al die troep die ooit in m'n mond gezeten heeft. Dan maar wat minder gezellig.
-
Mr.X
Helemaal mee eens, Citizen. Mensen associeren dieten vaak met saai, onsmakelijk voedsel. Of erger nog, het vervangen van gewoon voedsel door alleen maar shakes of smoothies. Dat helpt misschien voor een paar weken, maar daarna ben je het weer zat en ga je normaal eten en komt alles + extra terug.
Maar er zijn genoeg tips en truukjes om gewoon voedsel op smaak te maken zonder vette sauzen. En bij een dieet (of liever: lifestylechange) is bewust zijn van wat je eet al de eerste stap. Veel mensen hebben niet eens door wat ze de hele dag weg werken. Er is een brits programma die dat heel duidelijk laat zien: Secret eters. Mensen in dat programma klagen over dat ze alleen maar aankomen, ondanks dat ze gezond eten. Maar na een week ze gevolgd te hebben (ook met secret cameras!) is het duidelijk dat ze veel te veel eten zonder dat te weten. Wat extra kaas hier, extra melk in de koffie daar, een extra broodje etc...Het telt erg snel op.
Na de bewust wording is het uitzoeken waar je gezonder kan gaan eten. Het makkelijkste is inderdaad producten zonder suiker te laten liggen, en meer groente en fruit te eten. Vergelijk labels (dezelfde voedingsproducten kunnen qua suiker, vetten en calorieen ontzettend verschillen).
En nee, je hoeft je sociale leven niet stop te zetten. Niemand wordt dik van een keer uit eten gaan. Of een keer een reep chocolade te eten. Alleen wanner je dit constant doet, gaat het een probleem zijn.
Knap dat je al 40kg kwijt bent! Dat is bijna een hele ik, haha! Keep up the good work.
Maar er zijn genoeg tips en truukjes om gewoon voedsel op smaak te maken zonder vette sauzen. En bij een dieet (of liever: lifestylechange) is bewust zijn van wat je eet al de eerste stap. Veel mensen hebben niet eens door wat ze de hele dag weg werken. Er is een brits programma die dat heel duidelijk laat zien: Secret eters. Mensen in dat programma klagen over dat ze alleen maar aankomen, ondanks dat ze gezond eten. Maar na een week ze gevolgd te hebben (ook met secret cameras!) is het duidelijk dat ze veel te veel eten zonder dat te weten. Wat extra kaas hier, extra melk in de koffie daar, een extra broodje etc...Het telt erg snel op.
Na de bewust wording is het uitzoeken waar je gezonder kan gaan eten. Het makkelijkste is inderdaad producten zonder suiker te laten liggen, en meer groente en fruit te eten. Vergelijk labels (dezelfde voedingsproducten kunnen qua suiker, vetten en calorieen ontzettend verschillen).
En nee, je hoeft je sociale leven niet stop te zetten. Niemand wordt dik van een keer uit eten gaan. Of een keer een reep chocolade te eten. Alleen wanner je dit constant doet, gaat het een probleem zijn.
Knap dat je al 40kg kwijt bent! Dat is bijna een hele ik, haha! Keep up the good work.
-
Nate_0
Ik? Dat was Ender... ik denk dat ik eerder op 15-20 minuten zou zitten en na 2 km doorlopen is het wel gedaan voor de rest van de dag.Renée schreef:7,5 km /h haal ik nog wandelend maar daarboven , outch
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20210626
Je hebt gelijk , neem me niet kwalijk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Mr.X
Zo, ook weer 400gram kwijt nu. Ben aardig op target om die 1.5 kilo kwijt te zijn voor mijn afspraak bij de VU op de 17de.
Vandaag geen HIIT voor mij, maar squashen...Nooit eerder gedaan. Ben benieuwd!
-
Anon20180311
Sorry Mr.X,Mr.X schreef:Zo, ook weer 400gram kwijt nu. Ben aardig op target om die 1.5 kilo kwijt te zijn voor mijn afspraak bij de VU op de 17de.
Moet je of wil je 1.5 kilo afvallen voor die afspraak bij de VU ? In België, maakt 1 tot 5 Kilo gram naar mijn weten weinig of niets uit. Tenzij voor de fallo uit het bovenbeen en dan nog, men verliest geen gewicht enkel waar men wil. Sorry als ik fout ben en niet alles las.
Maar ik wil hier toch even meegeven dat een behoorlijk gezond gewicht in België althans geen rood licht is der operatieve ingrepen kent.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick