Testosteron en lichaamsgewicht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anouk

Testosteron en lichaamsgewicht

Bericht door Anouk »

Beste mannen,

Een goede vriend van mij is transman. Hij is net klaar met de diagnostische fase en wacht nu op een oproep voor de endocrinoloog. Al maanden is hij bezig met keihard sporten om lichaamsgewicht te verliezen en fit te worden. Dit gaat prima, maar toch maakt hij zich zorgen over 1 ding: is je bmi van belang voor de endocrinoloog bij het wel of niet voorschrijven van testosteron?

Ik dacht dat dit puur een harde eis was bij operaties, en kan nergens een antwoord vinden op deze vraag.

Wie weet er een antwoord?? Zeer bedankt!!
Nothing changes as everything changes
Anon20180311

Re: Testosteron en lichaamsgewicht

Bericht door Anon20180311 »

Anouk schreef:Beste mannen,

Een goede vriend van mij is transman. Hij is net klaar met de diagnostische fase en wacht nu op een oproep voor de endocrinoloog. Al maanden is hij bezig met keihard sporten om lichaamsgewicht te verliezen en fit te worden. Dit gaat prima, maar toch maakt hij zich zorgen over 1 ding: is je bmi van belang voor de endocrinoloog bij het wel of niet voorschrijven van testosteron?

Ik dacht dat dit puur een harde eis was bij operaties, en kan nergens een antwoord vinden op deze vraag.

Wie weet er een antwoord?? Zeer bedankt!!
Hoi Anouk,

Naar mijn weten niet, toch niet in België. Dat is alleen idd enkel van toepassing der operatieve ingrepen. Niet der testo. Tenzij zijn bmi levensbedreigend is.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Naar mijn idee ook in Nederland niet. Maar er zijn natuurlijk wel extra risicos met hormonen beginnen, en overgewicht hebben. Maar goed, dat heb je zo'n beetje met alles in het leven. Zolang de doktoren hem in de gaten houden, moet het goed komen. Vooral als hij nu druk bezig is (en bezig blijft!) om af te vallen.
Milan070

Bericht door Milan070 »

Bij mij was het geen probleem. Wel wordt elke 3 maanden je BMI gemeten als je met hormonen begint.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anouk

Bericht door Anouk »

Nick, Mr. X en Milan, zeer bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb ze aan mijn maatje doorgegeven en hij is er erg blij mee.
Nothing changes as everything changes
Milan070

Bericht door Milan070 »

Graag gedaan