Beste mannen,
Een goede vriend van mij is transman. Hij is net klaar met de diagnostische fase en wacht nu op een oproep voor de endocrinoloog. Al maanden is hij bezig met keihard sporten om lichaamsgewicht te verliezen en fit te worden. Dit gaat prima, maar toch maakt hij zich zorgen over 1 ding: is je bmi van belang voor de endocrinoloog bij het wel of niet voorschrijven van testosteron?
Ik dacht dat dit puur een harde eis was bij operaties, en kan nergens een antwoord vinden op deze vraag.
Wie weet er een antwoord?? Zeer bedankt!!
Testosteron en lichaamsgewicht
-
Anouk
Testosteron en lichaamsgewicht
Nothing changes as everything changes
-
Anon20180311
Re: Testosteron en lichaamsgewicht
Hoi Anouk,Anouk schreef:Beste mannen,
Een goede vriend van mij is transman. Hij is net klaar met de diagnostische fase en wacht nu op een oproep voor de endocrinoloog. Al maanden is hij bezig met keihard sporten om lichaamsgewicht te verliezen en fit te worden. Dit gaat prima, maar toch maakt hij zich zorgen over 1 ding: is je bmi van belang voor de endocrinoloog bij het wel of niet voorschrijven van testosteron?
Ik dacht dat dit puur een harde eis was bij operaties, en kan nergens een antwoord vinden op deze vraag.
Wie weet er een antwoord?? Zeer bedankt!!
Naar mijn weten niet, toch niet in België. Dat is alleen idd enkel van toepassing der operatieve ingrepen. Niet der testo. Tenzij zijn bmi levensbedreigend is.
Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
.
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick
-
Mr.X
Naar mijn idee ook in Nederland niet. Maar er zijn natuurlijk wel extra risicos met hormonen beginnen, en overgewicht hebben. Maar goed, dat heb je zo'n beetje met alles in het leven. Zolang de doktoren hem in de gaten houden, moet het goed komen. Vooral als hij nu druk bezig is (en bezig blijft!) om af te vallen.
-
Milan070
Bij mij was het geen probleem. Wel wordt elke 3 maanden je BMI gemeten als je met hormonen begint.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Anouk
Nick, Mr. X en Milan, zeer bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb ze aan mijn maatje doorgegeven en hij is er erg blij mee.
Nothing changes as everything changes
-
Milan070
Graag gedaan