Maar is het dan niet handig om in de verdere vraagstelling daar ook naar te laten vragen? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er bij De Vaart bijvoorbeeld minstens net zo veel transgenders rondlopen als bij het UMCG.Eva schreef:Zelfs de meest rudimentaire vormen van erkenning van alternatieve trajecten worden door de gevestigde orde, ofwel de Genderclub van het VUmc zorgvuldig vermeden en Kanhai is zelfs doeltreffend uitgerangeerd. Het LUMC heeft dat uitrangeren succesvol in eigen hand gehouden. Ook Onze Minister lijkt nog steeds het standpunt toegedaan dat een genderteam toch vooral een genderteam moet zijn. Onder één dak en zo. Ongeveer zoals de Mokumse Genderclub probeert te functioneren.Ylse schreef:Ik zie in de vraag stelling nergens iets terug over de alternatieve trajecten zoals De Vaart, PII, Kanhai en de aangesloten endocrinologen etc.
Worden die systematisch buiten het onderzoek gehouden? Of zitten deze aantallen verwerkt in de cijfers van het VUmc, UMCG en Lumc?
Overigens voert het UMCG een (niet toegestaan) postcodebeleid dus dat blijft eigenlijk een soort buitenland.
Vandaar dat wij hier Friesland ook een eigen paspoort kennen.