Waar kun je betaalbaar goed je borstvergroting laten doen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
colorfulandfree

Re: Waar kun je betaalbaar goed je borstvergroting laten doen?

Bericht door colorfulandfree »

intrans schreef:500cc Praktijk Diana Gabriels 2600,- en happy
Ik zie deze prijs inderdaad ook op de site terugkomen. 2600 euro is goedkoop.

Dacht tot nu toe dat Polen de goedkoopste optie was met rond de 2.500 euro - 3.000: http://www.whatclinic.co.uk/cosmetic-pl ... t-implants

Goed om te weten dat het ook dichter bij huis kan! :)
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Jannet V schreef:Wat ik heb begrepen van mijn behandelend arts is dat alles tot en met de laatste controle, een half jaar na de operatie, inbegrepen is. Als er daarna nog iets fout zou gaan wordt alleen het verwijderen van het implantaat vergoed door de zorgkostenverzekering.
Dus een half jaar garantie maar? :shock: Ofwel het risico dat ik na enkele duizenden euro's alsnog met niks zit + uitgerekt vel als het mis zou gaan :shock:

Ik las elders dat er ook wel eens 1 jaar garantie kan zijn. Maar dat is dan alsnog vrij kort voor zoiets, vind ik :(
Alice schreef:Garanties, de meeste privéklinieken geven een soort van garantie. De een uitgebreider dan de ander.

Wat ik vernam kom je in het algemeen dit tegen voor een hersteloperatie,
1 de chirurg opereert je kosteloos, nieuwe protheses, kliniek/ziekenhuis operatiekamer kosten zijn voor jouw rekening.
2 de chirurg opereert je kosteloos en je krijgt nieuwe protheses, de kliniek/ziekenhuis operatiekamer kosten zijn voor jou.
3 alles wordt vergoed.

In de praktijk kom je er pas achter welke regeling ze hebben als er iets mis gegaan is.

Lees borstenforum eens goed door dan weet je wat meer wat je verwachten kunt.
https://www.borstenforum.com/
Die garantie is dan wel iets om van te voren na te vragen, vind ik :| Het is een probleem als ik relatief korte tijd later geconfronteerd wordt met nog eens hoge kosten :| Op dat forum zijn toch wel aardig wat verhalen van dat het mis gaat/complicaties optreden :? Ik word er wel een beetje bang van :(

-----

Los hiervan... de implantaten zouden volgens dat forum rond de 10 jaar vaak vervangen moeten worden :shock: Terwijl sommige websites v/d klinieken juist aangeven dat de hedendaagse implantaten zo goed zijn dat ze in principe een leven lang mee kunnen :|

Als ik de prijslijsten bekijk zie ik dat een implantaatwissel meestal ook duurder is dan de eerste keer vergroten. Als ze maar 10 jaar meegaan zou dat dus betekenen dat als je een laag inkomen hebt je in principe de rest van je leven altijd aan het sparen bent voor borsten, en als het een keer niet gaat je eindigt met uitgerekt vel omdat alleen het verwijderen wordt vergoed :shock:

Ik vind het nogal wat. Aan de ene kant wil ik het echt heel graag. Maar er zitten ook zoveel haken en ogen aan :|
Simone Genna

Bericht door Simone Genna »

400cc Praktijk Diana Gabriels € 2600,- in 2014 en nog steeds happy
Ben een vrouw met een transgender verleden....
Alice

Bericht door Alice »

Meisje1991 schreef: Dus een half jaar garantie maar? Ofwel het risico dat ik na enkele duizenden euro's alsnog met niks zit + uitgerekt vel als het mis zou gaan

Ik las elders dat er ook wel eens 1 jaar garantie kan zijn. Maar dat is dan alsnog vrij kort voor zoiets, vind ik.
Voor hoe lang zou jij die garantieperiode willen stellen en waarom?
Wat ik er van weet treden de meeste problemen op kort na de operatie.
Meisje1991 schreef: Die garantie is dan wel iets om van te voren na te vragen, vind ik Het is een probleem als ik relatief korte tijd later geconfronteerd wordt met nog eens hoge kosten Op dat forum zijn toch wel aardig wat verhalen van dat het mis gaat/complicaties optreden Ik word er wel een beetje bang van
Er zijn ook verhalen bij wie het goed gegaan is en zij die gewoon geen zin hebben om iets te melden daar alles naar wens was.
Als je bang bent dat het fout zal gaan zal het vermoedelijk ook fout gaan. Iets van Murphy's wetten ofzo.
Meisje1991 schreef: Los hiervan... de implantaten zouden volgens dat forum rond de 10 jaar vaak vervangen moeten worden Terwijl sommige websites v/d klinieken juist aangeven dat de hedendaagse implantaten zo goed zijn dat ze in principe een leven lang mee kunnen
De aanbeveling dat de implantaten om de 10 jaar verwisseld moesten worden, was tot 25-30 jaar geleden zo. Heden kunnen de implantaten van een gerenommeerd merk mogelijk een leven lang meegaan (hoewel dit niet is gegarandeerd).
Ik ben nu aan het uitproberen dat implantaat wisselen tijdens mijn leven niet nodig is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Simone Genna schreef:400cc Praktijk Diana Gabriels € 2600,- in 2014 en nog steeds happy
Wat ik mij dan wel eens afvraag zou je werkelijk kwaliteit krijgen voor die 2600,- euro?
Ik geloof best dat de operatie goed en netjes gedaan is en de chirurg met wat minder loon genoegen heeft genomen maar voor de rest moet de besparing ook nog ergens anders vandaan komen anders kan het niet.

Zelf heb ik nog implantaten uit '96 van het VU en tot op de dag van vandaag nog geen reden gehad om ze te gaan vervangen.
Simone Genna

Bericht door Simone Genna »

tanisha schreef:
Simone Genna schreef:400cc Praktijk Diana Gabriels € 2600,- in 2014 en nog steeds happy
Wat ik mij dan wel eens afvraag zou je werkelijk kwaliteit krijgen voor die 2600,- euro?
Ik geloof best dat de operatie goed en netjes gedaan is en de chirurg met wat minder loon genoegen heeft genomen maar voor de rest moet de besparing ook nog ergens anders vandaan komen anders kan het niet.

Zelf heb ik nog implantaten uit '96 van het VU en tot op de dag van vandaag nog geen reden gehad om ze te gaan vervangen.
Ik weet niet of de kwaliteit goed is maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb het merk Mentor REF 354-4400 met levenslange garantie.
De implantaten zitten er 3 jaar in en ik heb absoluut geen klachten. Ik laat ze wel over voor de zekerheid over 7 jaar verwijderen en laat nieuwe implanten plaatsen. Feit is wel dat ik de implantaten bij de Atlas kliniek in Meise België heb laten aanbrengen.
Nu weet ik dat het in België goedkoper is in verband allerlei regelingen en met de BTW. Los van dat alles, kan je de helft van de kosten bij de Nederlandse belasting terug vragen. Mijn implantaten hebben mij dus € 1300,- gekost.
Ben een vrouw met een transgender verleden....
Alice

Bericht door Alice »

Mmm, implantaten met levenslange garantie na 10 jaar laten vervangen. Dit omdat je alleen meer zekerheid wil hebben. Waarom iets wat goed is weg doen en ook een kans er bij nemen dat bij de vervanging iets fout kan gaan waardoor je slechter af bent.
Mentor is een vertrouwd merk.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

De implantaten zelf zouden best wel "levenslang" mee kunnen. Maar volgens mij is het toch ook dat ze vaak vervangen moeten worden omdat ze bijv. zijn verschoven, je last hebt van kapselvorming of dat het allemaal niet meer uitziet als je bent aangekomen/afgevallen en ze daardoor niet meer een passende vorm hebben?