Hoi,
Ik zit op dag 201 van hrt (6,6 maanden) en merk de laatste weken dat ik zo energieloos ben. Ik slaap veel en het lijkt een beetje alsof ik depri en suf ben.
De medicijnen die ik heb zijn de standaard van vu in pil vorm. Een x per dag om T te onderdrukken en twee x per dag E pilletjes.
Ik vroeg me af of meer meiden dit hebben/hadden en wat de oplossing is?
Bedankt voor jullie hulp.
Ps. Op 22 augustus heb ik afspraak bij de vu en ga dit natuurlijk aankaarten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Energie te kort mtf (help)
-
Nisss
-
stella
Re: Energie te kort mtf (help)
Hey Nisss,
Ik merk zelf ook dat ik heel moe ben sinds ik aan de hormonen (4 mei 2017) ben begonnen en slik precies hetzelfde.
Morgen heb ik mijn eerste check up bij het VU sinds de start en ga het ook aankaarten, ik laat je morgen sowieso weten wat ze zeiden.
Ik merk zelf ook dat ik heel moe ben sinds ik aan de hormonen (4 mei 2017) ben begonnen en slik precies hetzelfde.
Morgen heb ik mijn eerste check up bij het VU sinds de start en ga het ook aankaarten, ik laat je morgen sowieso weten wat ze zeiden.
-
Anon20190501
Vermoeidheid/energietekort is een bekend neveneffect van Androcur (cypro)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
-
Nisss
Bedankt voor je reactie! Ik w8 in spanning op je reactie!stella schreef:Hey Nisss,
-
Nisss
Dan vraag ik me af wat je eraan kan doen om het te minimaliseren. Ik werk momenteel niet en ben bang dat 40u werken onmogelijk is voor mij haha. Koffie helpt ook niet.Sigrid schreef:Vermoeidheid/energietekort is een bekend neveneffect van Androcur (cypro)
-
Jer158
Het is misschien geen fijn idee voor een trans vrouw, maar ook cis vrouwen zijn er bij gebaat om testosteron in hun lichaam te hebben. Als cis vrouwen te weinig testo hebben uit dat zich soms ook in depressie, gebrek aan energie, gebrek aan libido, etc. Het is dan ook niet zozeer een bijwerking van Androcur als wel een gevolg van zeer lage testolevels.
Ik zou het vooral aankaarten bij je endo. Misschien is minderen met de Androcur een optie. Je wil je testolevels waarschijnlijk onderin de range voor een vrouw houden, maar niet per se ondetecteerbaar laag en dat zou nu wel eens het geval kunnen zijn.
Ik zou het vooral aankaarten bij je endo. Misschien is minderen met de Androcur een optie. Je wil je testolevels waarschijnlijk onderin de range voor een vrouw houden, maar niet per se ondetecteerbaar laag en dat zou nu wel eens het geval kunnen zijn.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nisss
Goede toevoeging hoor Jer158Jer158 schreef:Het is misschien geen fijn idee voor een trans vrouw, maar ook cis vrouwen zijn er bij gebaat om testosteron in hun lichaam te hebben. Als cis vrouwen te weinig testo hebben uit dat zich soms ook in depressie, gebrek aan energie, gebrek aan libido, etc. Het is dan ook niet zozeer een bijwerking van Androcur als wel een gevolg van zeer lage testolevels.

. Voor hrt was mn t niveau 28. Bij mn laatste bloedwaarden was het 0.7. Dus dat laatste zou dan goed moeten zijn. Het zou tussen de 0.5 en 2 moeten zijn. Ik weet niet hoe het nu is natuurlijk. Dat ga ik in de volgende resultaten zien.
Ik wil sowieso niet riskeren dat ik door bv lagere dossering mn t niveau verhoog. Liefst wil ik kijken wat ik kan doen om mn dagelijkse energie kan verhogen zonder aanpassing in mn medicijnen.
Maar goed ff afwachten wat mn endo zal gaan zeggen mits ik hier geen tips kan krijgen anders dan medicijnen aanpassen.
-
Jer158
Hmm, 0.7 zou idd oké moeten zijn. Anyway, hoop dat je er uitkomt met je endo!Nisss schreef: 07 aug 2017, 18:20Goede toevoeging hoor Jer158.
Voor hrt was mn t niveau 28. Bij mn laatste bloedwaarden was het 0.7. Dus dat laatste zou dan goed moeten zijn. Het zou tussen de 0.5 en 2 moeten zijn. Ik weet niet hoe het nu is natuurlijk. Dat ga ik in de volgende resultaten zien.
Ik wil sowieso niet riskeren dat ik door bv lagere dossering mn t niveau verhoog. Liefst wil ik kijken wat ik kan doen om mn dagelijkse energie kan verhogen zonder aanpassing in mn medicijnen.
Maar goed ff afwachten wat mn endo zal gaan zeggen mits ik hier geen tips kan krijgen anders dan medicijnen aanpassen.
Hung her from the branches of a mango tree
-
Nate_0
Je zou kunnen kijken naar voedingssupplementen, ik weet dat er mensen zijn die daar baat bij hebben, of kijken naar je eetpatroon--misschien wat vaker op een dag een kleinere maaltijd eten. Dat helpt mij in ieder geval. En ik weet niet hoe goed je slaapt, maar dat kan ook invloed hebben op je energie overdag.
meerdere zakken met zaagsel
-
Anon20190501
Mijn T is < 0.3, hetgeen wil zeggen "ondetecteerbaar laag". Ik ben in december vorig jaar gestart met de HRT. Al vrij snel kampte ik met het probleem van minder energie en veel meer behoefte aan slaap. De laatste tijd heb ik de indruk dat mijn lichaam zich begint aan te passen aan het nieuwe hormonale evenwicht. Mijn behoefte aan slaap is met wat goede wil opnieuw enigszins normaal te noemen en ik heb nog maar af en toe een middagdutje nodig.
Depri gevoelens heb ik daarentegen niet (integendeel), evenmin als een suf hoofd.
Depri gevoelens heb ik daarentegen niet (integendeel), evenmin als een suf hoofd.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)