Energie te kort mtf (help)
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Energie te kort mtf (help)
Spironolacton heeft een iets minder sterke werking, maar werkte bij mij voldoende. Mijn energie kwam daarmee terug. Bespreek het eens met je endo, zou ik zeggen 
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Ender
- Transgender
Misschien heb je een tekort aan vitamine D? Dat zorgt er vaak ook voor dat je minder energie hebt.. misschien een idee om dat er bij te laten prikken?
-
Nisss
@sigrid ik kan idd kijken naar wat ik eet enzo. Ik eet laatste weken twee keer per dag dus sowieso een goeie om te proberen.
@eva ik zal dit idd bespreken mocht het aanhouden.
@ender ik had idd vitamine d te kort. Ik neem elke dag 1 x multivitamine sinds ik ben begonnen aan hrt. Ook probeer ik minimaal 30min buiten te wandelen.
Ze hebben bij mn eerste test wel gekeken naar mn vitamine d bij de tweede test (4 maanden later) niet. Ik ga vragen of ik het weer mag laten testen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
@eva ik zal dit idd bespreken mocht het aanhouden.
@ender ik had idd vitamine d te kort. Ik neem elke dag 1 x multivitamine sinds ik ben begonnen aan hrt. Ook probeer ik minimaal 30min buiten te wandelen.
Ze hebben bij mn eerste test wel gekeken naar mn vitamine d bij de tweede test (4 maanden later) niet. Ik ga vragen of ik het weer mag laten testen.
-
stella
Ok vanmorgen mijn consult met de doktor op het VU gehad en ze was nogal kortaf.
Wat er uiteindelijk is besproken:
Verminderde energie hoort bij het traject door zoals andere hier al aangaven een verminderde hoeveelheid testosteron.
Het hoort dus bij de effecten waar je aan moet wennen met hormonen. Wel gaf ze aan dat veel mensen er uiteindelijk aan wennen.
Ook schijnen de T levels weer een beetje te stijgen als je SRS hebt gehad, omdat daarna de productie van de nieren niet meer onderdrukt wordt.
Betreffende de vitamine D (ook andere tekorten kunnen van invloed zijn op de hoeveelheid energie). Het VU checkt deze enkel de eerste keer en daarna niet meer. Om vitaminen en mineralen te checken verwees ze me door naar de huisarts. Dat zou je alvast kunnen doen, dan krijg je ook veel sneller de uitslag.
Verminderde energie hoort bij het traject door zoals andere hier al aangaven een verminderde hoeveelheid testosteron.
Het hoort dus bij de effecten waar je aan moet wennen met hormonen. Wel gaf ze aan dat veel mensen er uiteindelijk aan wennen.
Ook schijnen de T levels weer een beetje te stijgen als je SRS hebt gehad, omdat daarna de productie van de nieren niet meer onderdrukt wordt.
Betreffende de vitamine D (ook andere tekorten kunnen van invloed zijn op de hoeveelheid energie). Het VU checkt deze enkel de eerste keer en daarna niet meer. Om vitaminen en mineralen te checken verwees ze me door naar de huisarts. Dat zou je alvast kunnen doen, dan krijg je ook veel sneller de uitslag.
-
Mirthe_s
Ik kreeg ongeveer de zelfde uitleg vorige week.stella schreef: 08 aug 2017, 16:54 Ok vanmorgen mijn consult met de doktor op het VU gehad en ze was nogal kortaf.
-
Nisss
Bedankt voor jullie reacties. Conclusie is dus eraan wennen en vitamine d laten controleren. Ik ga morgen bellen naar mn huisarts zodat ik mn vit d kan laten controleren.
-
Nienke
ik ben de eerste 5 weken doodmoe geweest van de cypro als ik uit mijn bed kwam wilde ik er meteen weer in echter heel afgelopen week geen last meer gehad, begin zelfs weer een beetje energie te krijgen.
Ik bekijk het positief.... dan werkt het goedje
Ik bekijk het positief.... dan werkt het goedje
-
Jannet V
Voor iedereen werkt het anders, gewoon overleggen met je endocrinoloog.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
marianne
de dosering voor androcur is heel lang standaard 100mg geweest, enkele jaren geleden pas teruggebracht naar 50 mg sinds een half jaar weer omlaag gebracht naar 25mg als begindosis en ik gebruik zelf een kwart pilletje, is 12,5 mg, en daarmee heb ik een T niveau van 0,6, laag genoeg.
ik heb vaker gehoord dat er meiden maar 12,5 of 10 mg gebruiken, wellicht iets om te proberen.
ik heb vaker gehoord dat er meiden maar 12,5 of 10 mg gebruiken, wellicht iets om te proberen.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
<!-- no body is perfect -->
</body>