Sasha schreef:Heb zojuist contact met ze gehad, met de vraag om een correctie. Stuur een bericht aan:
[email protected] om er meer druk achter te zetten.
Het is trouwens echt een scheldwoord. Het is bijzonder dat mensen niet opkijken van het woord "She-male". Dit woord bevat voor mij net zoveel discriminatoire lading als "neger of zwarte" e.d. als je spreekt over iemand met een donkere huid. Stel dat de kop van het artikel was:
Vrijspraak voor een zwarte. of:
Vrijspraak voor een kaaskop of:
Vrijspraak voor een hoer iedereen zou zich druk maken, inclusief mijzelf.
Zijn van die scheldwoorden Wikipedia pagina's te vinden? Nee, want het is racisme. Voor "She-male" is er wél een Wikipedia pagina, want alle transgenders met pr0n associëren
mag. Het wordt tijd dat we hier tegen gaan ageren.

dat is het nu juist, dat het woord Shemale bestaat is op zich geen probleem, net als zo vele woorden met een bepaalde betekenis, het is juist wanneer het niet in het juist context ( misbruikt ) gebruikt wordt, zoals vaak het geval in de media dat het den negatief, of "sensationeel" wordt. Waarom niet gewoon een vrouw, ipv een she male? Of die vrouw één been heeft, 13 tenen, een aanhangsel ipv een vagina, dat doet er niet toe, maar dat wordt opzettelijk gebruikt om het sensationeel te maken. Tenminste dat denk ik, want ik ga niet een het artikel lezen. Vaak als je iets wil benadrukken, en dan wel negatief, kun je woorden gebruiken die wel over het betreffende gaan, maar bij normaal gebruik niet in de zin thuis horen. Manipulatie is dat.
Zo kun je ook zeggen, "een man, gescheiden, cafe' bezoeker, in een pak werd bekeurd voor 10 km te hard rijden. Die details doen er helemaal niet toe, maar lijken op het eerste gezicht interessant. Zo worden wij omgebouwd.

althans dat zeggen velen. Wij weten wel beter. Wij worden inderdaad omgebouwd, maar dat woord gebruik je niet als je over een geslacht aanpassende operatie spreekt. Daarom vind ik de term she male te gebruiken in de juiste context, als het met respect in de discussie gebruikt wordt. Wanneer je een ander probeert aan te geven wat voor transgender iemand is, hoe die duurzaam leeft. Maar dat is mijn mening. Ik ga van respectvol gebruik van taal uit, en laat mij niet meteen verleiden om over te nemen wat mensen zoal er van maken, vaak niets van afwetend. Wij zijn in de weet, dus wij bepalen wat de werkelijk betekenis er van is, al gebruiken zo velen woorden totaal buiten context.
Maar goed, zo kunnen we lang er over door zagen.
Gwendolyn