Traject

Open forum, waar ook de transgenders op dit forum kunnen meepraten.
Plaats reactie
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

@ Esther, sorry ik zie je bericht nu pas.
Paar weken op vakantie geweest en inmiddels de eerste paar weken dat de oudste weer naar school gaat, die zijn altijd hectisch.
Wat je zegt klopt wel denk ik hoor en het geeft ook niet. Echter heb ik me wel heel wat jaren heel veel zorgen gemaakt (ligt het aan mij/vindt hij mij niet meer aantrekkelijk, is er een ander etc) .
Als je seksleven altijd goed is geweest en dat verandert plotseling plus je partner wil/kan er niet over praten dan is dat gewoon echt k*t en maakt je echt onzeker.

Nou in de vakantie inderdaad groen licht gekregen.
Eind augustus botscan gehad.
21 september bloedprikken e.d.
27 september afspraak endo-arts
10 oktober afspraak plastisch chirurg
En vandaag viel de verklaring op de mat waarmee hij zijn geslacht aan kan laten passen bij de gemeente.

:) al met al genoeg afspraken!
Liebe ist - Nena :hbeat:
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Wie heeft er ervaringen met het aan laten passen van je naam? Ik lees op de website van de gemeente waar het moet helemaal niks... Toch maar een belletje voor een afspraak of gewoon melden aan de balie? ;-)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Traject

Bericht door Marijn »

Zelf nog geen ervaring mee, maar ik zou toch wel even bellen of mailen. Bij mijn geboorteplaats staat er ook niets. Gezien de afstand zou ik daar zelf niet zonder afspraak heen gaan. Is het dichtbij, tja dan kan je het er natuurlijk gewoon op wagen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Nena schreef: 11 sep 2017, 21:24 Wie heeft er ervaringen met het aan laten passen van je naam? Ik lees op de website van de gemeente waar het moet helemaal niks... Toch maar een belletje voor een afspraak of gewoon melden aan de balie? ;-)
Het is inderdaad het handigst om te bellen voor een afspraak. Soms moeten ze zelf ook even zoeken bij welke ambtenaar of onder welk kopje ze dit kwijt kunnen. Ze krijgen wrsch niet iedere dag mensen die hun geslacht komen wijzigen. Ik had een afspraak onder "buitenlandse brondocumenten" en daar zou ik zelf niet op gekomen zijn :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Ik heb ook gebeld. Mijn geboortegemeente heeft een moment waarop je geen afspraak hoeft te hebben om langs te komen, dus ik werd geadviseerd om daar maar langs te komen. Uiteindelijk kon het toen ook meteen veranderd worden.

Bij mij moesten ze inderdaad ook flink zoeken toen ik langs kwam. Niet in de oordelende zin, overigens, maar puur omdat het allemaal wat veranderd was en het niet zo heel vaak voor komt.

Succes en gefeliciteerd!
meerdere zakken met zaagsel
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Thanks allemaal!

Nou toch maar even gebeld, 3 man aan de lijn gehad :p.
Uiteindelijk hoofd burgerzaken die het uit ging zoeken en mij terug zou bellen.
Inderdaad binnen een uur een telefoontje, het was geen probleem, maar ze hadden het nog niet aan de orde gehad in de jaren dat hij er werkzaam was geweest, dus het was even zoeken voor hem.
A.s. vrijdag afspraak gemaakt en gaat hij het regelen.
Superfijn.

Nu werk ik toevallig ook bij de gemeente waar we wonen dus heb mn collega ingeseind dat het er dus vrijdag aankomt. Haha. Zodra het verwerkt is dan rijbewijs en id opnieuw aanvragen. Nog iets wat we niet moeten vergeten naast het bellen van instanties om het te laten wijzigen?

Groetjes
Liebe ist - Nena :hbeat:
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Fijn dat jullie nu een afspraak hebben! Goed dat jullie even gebeld hebben. Scheelt wrsch een boel paniek op de dag zelf.
Nena schreef: 13 sep 2017, 11:37Zodra het verwerkt is dan rijbewijs en id opnieuw aanvragen. Nog iets wat we niet moeten vergeten naast het bellen van instanties om het te laten wijzigen?
Op mijn.overheid.nl kun je zien of de wijziging al is doorgevoerd. Voor die tijd heeft het geen zin om nieuwe documenten aan te vragen. Handig dat je zelf bij de gemeente werkt, dan kun je ze een beetje opjagen als het te lang duurt
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Traject

Bericht door Nate_0 »

Wat is eigenlijk een redelijke termijn waarin je kunt verwachten dat de gemeente de nieuwe informatie heeft doorgekregen/doorgevoerd?
meerdere zakken met zaagsel
Nena
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 sep 2016, 01:01
Gender: Vrouw

Re: Traject

Bericht door Nena »

Ik zie overal dat ze maximaal 2 weken aanhouden.
Maar ik ga ze inderdaad een beetje gas laten geven ;-)
Liebe ist - Nena :hbeat:
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Traject

Bericht door Jer158 »

Twee weken is idd een vaak gehoorde termijn. Geen idee waar dat vandaan komt, though :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie