auto-gynephilia

Pas ik nou in een hokje of niet?
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: auto-gynephilia

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Van de bio vrouwen is 3% lesbisch van de MTF's 80-85%(!!) Waarbij biseksualiteit even buiten beschouwing gelaten wordt.
Afbeelding
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Aster schreef:Van de bio vrouwen is 3% lesbisch van de MTF's 80-85%(!!) Waarbij biseksualiteit even buiten beschouwing gelaten wordt.
[ Afbeelding ]
Dat lijkt me inmiddels meer dan overbekend en blijkt uit alle EU en USA fora. Het gros van de deelneemsters daar is ex hetero/lesbisch....als je dat niet opgevallen is dan leef jij onder een steen.

Ik kan het onderzoek van de VU waarin de seksuele voorkeur van MTF vermeld wordt (en ja, ook dat oude onderzoek is het gros ex hetero-lesbisch) even niet vinden, maar hier een interessante tekst overgenomen uit een artikel over AG.

Peggy Cohen Kettenis is, zoals vaker bleek, bepaald niet op haar achterhoofd gevallen en laat zich niet tbh MTF politiek correct hersenspoelen.

Hier een deel van een artikel uit de NRC, 2003.

<Psycholoog Peggy Cohen-Kettenis, hoofd van het behandelend `genderteam' van de VU, reageert minder negatief. Ze is, na delen van het prikkelend geschreven boek te hebben gelezen, niet verbaasd over de ophef, maar `waar Bailey beweert dat seksuele voorkeur en geslachtsidentiteit niet helemaal onafhankelijke dimensies zijn, heeft hij niet per se ongelijk,' zegt ze.

Anders dan Bailey drukt Cohen-Kettenis zich voortdurend diplomatiek uit. Als geen ander kent ze de gevoeligheid van het terrein en het gemak waarmee `een oorlog rond het onderwerp kan worden gecreëerd'. Deze zomer moest ze zich verweren tegen kritiek op het verstrekken van puberteit-vertragende middelen aan minderjarige patiënten. De psycholoog beaamt echter dat lang niet elke man-vrouw-transseksueel als kind kampte met een afwijkende sekse-identiteit. De dominantie van het beeld van de 'vrouw gevangen in een mannenlichaam' wijt zij aan de media, die het concept begrijpelijk vinden en eindeloos herhalen.

Cohen-Kettenis deelt wel Goorens bezwaren tegen termen als `homoseksuele' en `niet-homoseksuele' transseksuelen. Zelf spreekt ze liever van `primaire' en `secundaire', of early onset en late onset transseksuelen. Maar los van de terminologie lijken die groepen sprekend op die van Blanchard en Bailey.

Primaire transseksuelen vallen op mannen en hadden al heel jong een afwijkende geslachtsidentiteit, zegt Cohen-Kettenis. De secundaire groep heeft daarentegen vaak al een heel leven als heteroseksuele man achter de rug wanneer ze zich melden voor een behandeling. ``Aanvankelijk, in de puberteit, ging het omkleden bij hun vaak gepaard met seksuele opwinding,'' zegt ze. ``Wanneer ze bij ons komen, gaat er van het verkleden eerder rust uit.''

Secundaire (lees: lesbische, aster) transseksuelen maken, schat Cohen-Kettenis, ongeveer de helft uit van het totaal. Of ze allemaal autogynefiel zijn geweest kan ze echter moeilijk zeggen, al was het maar omdat ze geen geld heeft om alle mogelijke oorzaken van transseksualiteit diepgaand te onderzoeken. `` Extreme gender-dysforie kan, denk ik, langs vele wegen ontstaan. De tweede groep is heel divers. We komen ook mensen tegen die nog altijd autogynefiel zijn.''

Voor de patiëntenzorg zou de ontdekking van autogynefilie, als puber of op latere leeftijd, volgens Cohen-Kettenis weinig gevolgen hebben.>

Dit is een deel van een artikel uit de NRC, 2003 http://www.birdseyecommunications.com/stuk/bailey.htm" target="_blank

Dat is dus 9jr geleden en ik heb de indruk dat ex hetero/lesbische MTF niet alleen al in de meerderheid waren maar dat het er ook steeds meer worden.
Laatst gewijzigd door Aster op 09 sep 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: auto-gynephilia

Bericht door Raisa »

Aster schreef:Dat lijkt me inmiddels meer dan overbekend en blijkt uit alle EU en USA fora. Het gros van de deelneemsters daar is ex hetero/lesbisch....als je dat niet opgevallen is dan leef jij onder een steen.
Ik ontken niet dat het merendeel van de transvrouwen die op volwassen leeftijd zijn omgegaan lesbisch zijn, integendeel. Ik vroeg mij slechts af waar je zulke extreme waarden als 80-85% en 3% vandaan haalde (Het VUmc stelt 66%). De bezoekers van internetfora kun je niet als mean voor een gehele populatie nemen.
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Raisa schreef:
Aster schreef:Dat lijkt me inmiddels meer dan overbekend en blijkt uit alle EU en USA fora. Het gros van de deelneemsters daar is ex hetero/lesbisch....als je dat niet opgevallen is dan leef jij onder een steen.
Ik ontken niet dat het merendeel van de transvrouwen die op volwassen leeftijd zijn omgegaan lesbisch zijn, integendeel. Ik vroeg mij slechts af waar je zulke extreme waarden als 80-85% en 3% vandaan haalde (Het VUmc stelt 66%). De bezoekers van internetfora kun je niet als mean voor een gehele populatie nemen.
66% was al buitensporig veel in dat hoe oude onderzoek?
Zoals ik al schreef lijken het er steeds meer en meer te worden, vandaar dat dat inmiddels 80-85% is.

Misschien komt dat omdat primaire, en duidelijk zichtbare/merkbare (en tov secundaire heel erg zeldzame) MTF tegenwoordig heel jong in transitie gaan en de secundaire, zelfs tertiaire, de veruit grootste groep onder MTF, pas 40+ in transitie gaan.

Na hun (succesvolle) leven en carriere als heteroman voltooid te hebben, inclusief vaderschap.
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: auto-gynephilia

Bericht door Joyce »

Na hun (succesvolle) leven en carriere als heteroman voltooid te hebben, inclusief vaderschap.

Ik weet niet wat voor beeld je van jezelf hebt, maar inleven in die van een ander kan je zeker niet.

Ja, ik heb een carrière als heteroman voltooid en ja ik heb drie kinderen, maar NEE het was niet succesvol, en dan bedoel ik psychisch.
Toen ik in de jaren 70 trouwde was er geen internet en wist niks van het begrip transseksualiteit.
Ik wist dat er iets niet klopte, maar alles werd gekoppeld aan homofilie –een taboe in die tijd- en wist wel dat dit niet klopte.
En ja dan kleed je je wel eens van het andere geslacht, never voor de seksuele opwinding maar voor andere gevoelens, je mooi voelen, je completer voelen enz.
Maar psychisch knaagt er continue wat en voel je je schuldig tov je omgeving, je kinderen en je partner.
Toen in de jaren 90 internet kwam en de stukjes op zijn plaats vielen ben je inmiddels ruim 40 jaar verder en het wordt steeds moeilijker je omgeving dit mede te delen, de psychische druk loopt op, steeds meer op.
Daarnaast gruwel je steeds meer van je eigen lichaam, en idealiseer je alles wat anders is, zo ook het vrouwbeeld.
Door mijn ontwikkelde afkeer tegen het mannenfiguur is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ik (nog steeds) de voorkeur heb voor vrouwen. Ik zal nooit zeggen dat dit altijd zo zal blijven, maar schat de kans dat het zal veranderen zeer klein in.
Ik zie mij zelf compleet niet als lesbisch, ik “denk” dat ik met beide geslachten in de toekomst geen seksuele relatie zal hebben, het gaat me dan ook totaal niet om de seksuele relatie maar zuiver alleen om de vriendschapsrelatie (vooral op deze oudere leeftijd) en dat vind ik veel mate belangrijker.

Samenvattend: carrière als heteroman voltooid, kinderen ja, succesvol leven nee, lesbisch nee
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: auto-gynephilia

Bericht door Silvia_weg »

ik vind die observaties van bailey en blanchard eigenlijk heel goed en verfrissend...

ik word ook liever vergeleken met n.vrouwelijke homoseksueel dan met.m lesbische ts...

meeste lesbische tsen staan zo ver.van.mijn ervaring af en.met vrouwelijke homo's valt.tenminste goed te praten want.veel meer overeekomsten !!

net als met gewone vrouwen.overigens...ook nooit.problemen mee gehad in.de communicatie...

transseksuelen echter..... :fpalm:

geschreven met het priecheltoestenbord van mn mobieltje
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Jacinda schreef: Ik weet niet wat voor beeld je van jezelf hebt, maar inleven in die van een ander kan je zeker niet.
Niet altijd nee. Maar mijn zelfbeeld is wel ok hoor. Ondanks alles ;-)

Ja, ik heb een carrière als heteroman voltooid
Dat was je eigen en vrije keus, toch?

en ja ik heb drie kinderen
Daar was je toch zelf bij, toen die verwekt werden?
Door mijn ontwikkelde afkeer tegen het mannenfiguur is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ik (nog steeds) de voorkeur heb voor vrouwen
Een dergelijk argument vind zo, eh, vreemd zo...'noodseksualiteit'...beetje onoprecht.
Samenvattend: carrière als heteroman voltooid, kinderen ja, succesvol leven nee, lesbisch nee
Heb je spijt van je carriere als heteroman? Ik neem aan van niet, want je had indertijd de capaciteiten daartoe in huis.

Heb je spijt van je kinderen? Ik mag voor hun hopen van niet.

Daarbij zien veel secundaire TS'en iets heel essentieels over het hoofd:

Ze kiezen namelijk tot 2 x toe voor zichzelf.

Eerste keer door zich als heteroman toch maar wel aan een vrouw te binden, die (vaak) niets verteld wordt of werd over de TS gevoelens.

Vrouw heeft vaak geen flauw vermoeden totdat er voor een:

Tweede keer voor zichzelf gekozen wordt in de vorm van een coming out gevolgd door een transitie.

Vaak kiezen secundaire MTF zelfs nóg vaker voor zichzelf, door zich vaker aan nietsvermoedende vrouwen te binden na een relatiebreuk met een vrouw die aan zichzelf gaat twijfelen omdat ze de ware reden gewoon niet kán weten.
Vaak pas veel later, als ex echtgenoot in MTF transitie is.

En in de gevoelens en gedachten van die vrouwen, de ex-echtgenotes van MTF kan ik me wél verplaatsen.
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: auto-gynephilia

Bericht door Joyce »

Ik zie dat je niet zo goed kan lezen dus ik zal wat langzaam schrijven.

ja, ik heb een carrière als heteroman voltooid
Dat was je eigen en vrije keus, toch?


Zoals ik al reeds heb geschreven, ik trouwde in de jaren 70, dus mijn jeugd is jaren 50-60. Toen was de tijd totaal anders dan nu. Toen had je nog respect voor je medemens (een minister heette toen nog excellentie en een arts was een notabele).
Als ik toen wat te “kiezen” (Wat een belachelijk woord want je kiest niet) had, had ik kunnen “kiezen” tussen homo of hetero. Aangezien ik zeker geen homo was/ben (transgender bestond toen nog niet in onze omgeving / milieu) en dat toen der tijd dat (en alle wat afweek van het normale) ook nog eens zwaar veroordeeld werd was het huwelijk de enige logische “keuze”.

en ja ik heb drie kinderen
Daar was je toch zelf bij, toen die verwekt werden?


Gelukkig wel. Is het als transseksueel dan verboden kinderen te hebben. Volgens mij maakt het niet uit wat je geaardheid is, elke groepering kan kinderwensen hebben. Ik zie dit item dan ook in geen enkel verband staan met het onderwerp. En hoe je de kinderen krijgt (verwekking, adoptie, enz) staat hier helemaal los van. Waarschijnlijk zal bij jou toch ook wel de wens op kinderen aanwezig zijn neem ik aan.

Door mijn ontwikkelde afkeer tegen het mannenfiguur is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ik (nog steeds) de voorkeur heb voor vrouwen
Een dergelijk argument vind zo, eh, vreemd zo...'noodseksualiteit'...beetje onoprecht.


Dit heeft totaal niet met seksualiteit te maken en helemaal niet als nood. Het is (bij mij) een groei proces van 50 jaren geweest, een muur die ik zelf heb opgeworpen, maar wel verklaard waarom mijn voorkeur uitgaat naar het vrouwen……..ik gril van mannen.

Samenvattend: carrière als heteroman voltooid, kinderen ja, succesvol leven nee, lesbisch nee
Heb je spijt van je carriere als heteroman? Ik neem aan van niet, want je had indertijd de capaciteiten daartoe in huis.

Nee ik heb geen spijt, Ik vind het alleen verdomd jammer dat we toen geen internet hadden, want dan had mijn leven van begin af aan er totaal ander uitgezien. Het verleden accepteer ik zoals dat gelopen is, rouw om hetgeen gemist is en wacht geduldig af op hetgeen nog komen zal.

Heb je spijt van je kinderen? Ik mag voor hun hopen van niet.
Nee zeker niet, zie ook voorgaande.

Daarbij zien veel secundaire TS'en iets heel essentieels over het hoofd:
Ze kiezen namelijk tot 2 x toe voor zichzelf. (en volgende)


Een zeer belachelijke redenatie, je kiest niet, je ondergaat het. Het is geen keuze en zal het ook nooit worden. Op moment van relatie aangaan wist ik zelf niet wat mij mankeerde, het enige wat ik wist dat er iets niet klopte, zie boven. Op moment van uit de kast komen ben ik niet op een podium gestaan en heb geroepen “morgen ben ik transgender” . Dat is een heel proces wat ik met mijn vrouw en kinderen heb doorlopen, mijn relatie bestaat al 37 jaar en is nog steeds goed.
Net zoals jij kan ik mij heel goed verplaatsen in deze vrouwen en misschien nog wel beter dan jou, het is een ervaring die jij waarschijnlijk mist.

Aster lees voortaan eerst goed wat er staat en ga niet alleen ui van jou ervaringen en leefomgeving.
Mocht je wat meer willen weten, neem gerust contact op.

Mvrgr

Jacinda
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Jacinda schreef:
en ja ik heb drie kinderen
Daar was je toch zelf bij, toen die verwekt werden?


Gelukkig wel. Is het als transseksueel dan verboden kinderen te hebben.

Nee hoor. Maar het is niet tegen wil en dank gegaan he? In die zin dat de toekomstige MTF tijdens het verwekken bepaald geen bezwaar had.
{{{sex is fun}}} en het verwekken van kinderen is het meest mannelijke wat een man kan doen. Hoe kom je in het reine met zulke uitgesproken mannelijkheid als je later een vrouw blijkt te zijn?

Waarschijnlijk zal bij jou toch ook wel de wens op kinderen aanwezig zijn neem ik aan.
Nee, ik heb nooit een kinderwens gehad. Maar had ik die wel dan zou ik het simpelweg psychologisch niet voor elkaar kunnen krijgen om bio vader te worden.
Dat druist zovolkomen tegen mijn natuur in dat ik daar niet mee zou kunnen leven.

ik gril van mannen.
Nou, doe mij maar een mixed grill hoor! Dwz: een mannelijke man en ik ;-) Ik neem aan dat je 'gruw' bedoelt.

Ik vind het alleen verdomd jammer dat we toen geen internet hadden, want dan had mijn leven van begin af aan er totaal ander uitgezien
Je hoeft niet alles af te schuiven op 'geen internet toen' hoor.
Toen ik in transitie ging bestond het internet ook nog niet.
Er waren en zijn nog altijd andere wegen en manieren om geinformeerd te worden.

Zoals ik deed anno 1987...zonder internet ja.
En velen met mij and guess? Ook vóór mij, vanaf begin jaren 50. Die deden het zelfs zonder televisie!


Het verleden accepteer ik zoals dat gelopen is, rouw om hetgeen gemist is
Je spreekt steeds over jezelf, is je dat al opgevallen? Alsof je vrouw een soort nietszeggende requesiet is.

je ondergaat het
En met jou dus ook anderen.
Dat is een heel proces wat ik met mijn vrouw en kinderen heb doorlopen, mijn relatie bestaat al 37 jaar en is nog steeds goed.
Je redeneert strikt vanuit jezelf...'ik...mijn...mijn'....niet, ' SAMEN, WE en ONZE'.
Net zoals jij kan ik mij heel goed verplaatsen in deze vrouwen en misschien nog wel beter dan jou, het is een ervaring die jij waarschijnlijk mist.
Ehm, nee. Zie bovenstaand.

Een vrouw zou het over 'wij, samen, ons, onze' hebben niet over 'ik, ik, mijn'.............zo vanuit jezelf redeneren is iets typisch mannelijks trouwens.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: auto-gynephilia

Bericht door Eva »

Waarde dames, kan het iets rustiger?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gesloten