binders FTM

Make-up, kleding, en zo voort
Paul

Re: binders FTM

Bericht door Paul »

@ Sietse: het ziet er naar uit dat je dan toch de verkeerde maat binder hebt hoor. Het zou niet moeten branden of snijden.
Kun je niet bij Danae op maat laten maken? Dan heb je wel meteen een goeie passende binder.

En @ Gabriël: wat rot om te horen dat je fibromyalgie hebt. Waarschijnlijk loop je dan net zo tegen enorm veel vooroordelen aan als een vriendin van me.
En ik kan me voorstellen dt je dan niet kunt peilen of pijn van een binder komt, of van de ziekte.
Veel sterkte daarmee!
tijgertjetzum

Bericht door tijgertjetzum »

@sietse
Ik zelf heb sowieso al problemen met mijn rug maar kan wel beamen dat ik bij de ene binder meer problemen / pijn heb dan bij de ander.
Heb inmiddels 3 soorten geprobeerd (1 van danae en 2 verschillende van underworks) en er is 1 die ik zonder problemen dag in dag uit kan dragen.
http://www.underworks.com/996.html

Ultimate Chest Binder Tank
Double Front Compression Shirt
Style 997
Harro

Bericht door Harro »

Even een andere vraag: ik heb bij Danae zo'n hesje besteld, een aantal keren gedragen maar heb nu al het idee dat ie wat losser gaat zitten. Het zit wel stevig, maar het belemmert totaal niet
Daar komt nog eens bij dat het niet helemaal plat wordt. Ben dus niet helemaal zeker of het wel de juiste maat is.

Ik zag dat er ook verstelbare binders bestaan met zowel klitteband als een bh-sluiting.
Iemand ervaring? en dan met name over het verschil in die sluitingen
Paul

Bericht door Paul »

@ Henrico: heel toevallig dat je er over begint.
Ik heb zelf ook zo'n binder met bhsluitingen, maar precies wat je zegt; ook ik heb het idee dat het wat losser is gaan zitten, en dat het daardoor ook minder plat lijkt.
Ik heb voor de zekerheid nog een besteld in een maat kleiner, maar kan dat natuurlijk ook niet ongelimiteerd blijven doen. Vind mn portemonnee niet zo gezellig :P

Verder is die losse binder zonder bandjes wel een aanrader. Zit verder prima!
Gabriël

Bericht door Gabriël »

@ Paul: Ja, ik loop inderdaad tegen vooroordelen aan. Dat is het nadeel dat de ziekte niet zichtbaar is aan de buitenkant - mensen denken dat ik me gewoon aanstel.

En qua binders is het vrij normaal dat ze wat losser gaan zitten na een tijdje. Net zoals bh's; je draagt ze eerst in. Dus als je een verstelbare binder wil, dan is het belangrijk dat hij op de wijdste stand je nu plat drukt, zodat je na het indragen heb strakker kunt zetten. Dus koop nooit een binder die je bij het passen al gelijk op de strakste stand kunt zetten; dan wordt hij na verloop van tijd te groot.

ik heb zelf een verstelbare binder met klittenband en op zich is die wel prettig, maar nu ongeveer een jaar later na intensief gedragen te hebben klit het klittenband niet meer echt en schiet hij continu los. Dus binnenkort het klitteband maar vervangen...
Laurens2

Bericht door Laurens2 »

Als je besluit de klitteband te vervangen voor een ritssluiting zou ik nog maar eens goed na denken. Ik heb de ritssluiting en toen ik deze vanmorgen dicht deed, ritste dat ding onder los. Ik hoop dat dit niet te vaak gebeurd, het is wel te fixen nadat het gebeurt maar had wel de hulp van mijn moeder nodig om deze weer eerst dicht te krijgen en toen open.

Één persoon kan dit ook doen maar ik ben daar te ongeduldig voor ;) Vandaar dat moeder moest komen...
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Een rits was ik sowieso niet van plan, dat lijkt me gewoon niet prettig. En dan is hij ook niet meer op meerdere maten verstelbaar. En sowieso lijkt me een rits ook niet geschikt omdat er natuurlijk veel spanning op staat. En ja, dan kan je dat probleem krijgen wat jij nu beschrijft.

Dus ik zit nu te twijfelen of ik er gewoon simpel nieuw klittenband op zet, of eventueel de boel vervang door bh-sluitingen. Want ja, met klittenband heb ik het zelfde probleem volgend jaar anders weer, en nu ik heb ervaren dat hij af en toe losschiet, geeft het me niet zo veel vertrouwen meer. En bh sluitingen blijven wat dat betreft nog jaren werkend.
Paul

Bericht door Paul »

@ Gabriel: nou het punt is, die binder heb ik dus net twee maanden, dus die zou nog niet mogen uitzakken lijkt me. Ik heb er in ieder geval nog een besteld in een maat kleiner, zodat ik - zoals jij zegt - deze eerst op de ruimste stand kan zetten en in de loop der tijd kan verstellen :)
En rot om te horen dat jij ook zo tegen die vooroordelen aanloopt van fybromyalgie. Alsof het al niet genoeg is om dagelijks pijn te ervaren! Heel veel sterkte ermee.
Tyler

Bericht door Tyler »

De mijne is net laat genoeg dat ik er een klein V halsje boven kan dragen. Hij heeft alleen wel een beetje de neiging om naar boven te kruipen. Denk dat daar niet echt iets aan te doen is. Ik merk ook dat als ik hem meerdere dagen achter elkaar draag het onder mijn oksels toch wel gaat snijden. Die binders die niet over je schouders doorlopen zijn trouwens waardeloos. Ik kreeg dan zo'n lekkere kwab er boven zodat ik ineens 4 tieten had ipv geen. Echt geen gezicht. Is misschien te doen als je al bijna plat bent maar dan kan je net zo goed gewoon een strak shirt dragen heb ik het idee.

Ik was trouwens een aantal onderzoeken tegen gekomen over kanker. Blijkt dat als je weefsel onder druk zet er meer kans is op kanker ontwikkeling en dat het dan ook sneller groeit. Dat is voor mij ook een reden om niet de hele tijd een binder te dragen en zo snel mogelijk chirurgie te willen.
Figó

Bericht door Figó »

ik draag mijn binder elke dag. Ik doe hem savonds voor het douchen uit en daarna gewoon een shirt aan voor het slapen. Maar mijn binder is ook 'uitgelubbert' om het maar even te overdrijven. Toen ik hem paste bij het atelier van Danae zat hij heel strak en ik kreeg hem nauwelijks aan maar nu zit hij zo los dat ik voor mijn gevoel wel cup b heb! Het is misschien niet zo maar ik vind het echt heel vervelend. Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe maar danae mailt steeds niet terug. Ik weet ook niet zo goed welke ik moet nemen. Ik wil wel een V-hals dat sowieso maar weet iemand toevallig of je met een v-hals ook een plattere borst krijgt? Mijn probleem met deze binder is dat (waarschijnlijk omdat het zo los zit) mijn borsten steeds naar elkaar toe schuiven en dan is het zo bol. misschien is dat met een v-hals minder maar dat weet ik dus niet.
Nog 1 vraag he. Klitteband en bh sluitingen zie je toch heel goed zitten door je shirts heen of niet?
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl