Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Denise »

Toen ik er zo, n 20 jaar geleden over nadacht kwam algauw Denise bij mij op, ik vind het een mooie naam die goed bij mij past en omdat ik mijn initialen wilde behouden, D.A., heb ik er Denise Anne van gemaakt.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door moonlight89 »

Pentaan schreef: 29 dec 2017, 20:53 Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Dit geldt ook voor mij. Heb al wel een paar namen die mij aanspreken.
De ene naam zit zolang ik mij kan herinneren al in mijn hoofd,
de andere naam heb ik van tv. XD
Telkens als ik een naam hoorde zei ik deze in gedachte en keek of dit goed bij mij voelde.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Benjamin »

Het lijkt me lastig een naam te kiezen voor altijd. Ik worstel zelf ook nog met een naam voor mijn mannelijke helft, die niet op een paspoort oid hoeft. Dominic is leuk, maar ook een beladen naam voor mij. Ik denk aan een negental namen. Mocht iemand zijn/haar mening willen geven, wat ik leuk vind, dan kan dat hier. Ik heb dit aan een paar mensen voorgelegd inmiddels. Tot mijn verbazing springt de meest ongebruikelijke van het stel, Juda, eruit.
Pentaan schreef: 29 dec 2017, 20:53 Ik ben nog driftig op zoek naar een passende naam, eerst dacht ik aan Klaas (de naam die ik zou krijgen als ik als jongen was geboren ) maar ik wil me nog wel oriënteren op dat gebied.
Voor wat het waard is, ik vind Klaas een érg leuke naam. Wat voor namen heb je nog meer bedacht?
moonlight89 schreef: 30 dec 2017, 21:05 Dit geldt ook voor mij. Heb al wel een paar namen die mij aanspreken.
Welke?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Hrafn »

@Dominic leuke namen! Behalve Philip maar dat komt doordat ik erg gepest ben door een Philip.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Benjamin »

Hrafn schreef: 31 dec 2017, 12:11 @Dominic leuke namen! Behalve Philip maar dat komt doordat ik erg gepest ben door een Philip.
Hoi Hrafn, ja dat is deels waarom ik van mijn huidige naam af wil. Niet gepest door een Dominic, maar andere associaties die niet altijd erg positief waren. Ik vind het wel een fantastische naam persoonlijk. Zelfde met Juda en Gijs, die zijn ook beladen. Toch neig ik heel erg naar Juda, omdat het een naam is die me past op de e.o.a. manier. Wel lastig.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Fay »

Fay - (Faith , geloof, vertrouwen) daarnaast lekker kort, vinnum mooi :)
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door moonlight89 »

Dominic schreef: 30 dec 2017, 21:31
moonlight89 schreef: 30 dec 2017, 21:05 Dit geldt ook voor mij. Heb al wel een paar namen die mij aanspreken.
Welke?
De naam Nick zit al jaren in m'n hoofd, maar met Ruben heb ik het idee dat t bij me past ofzo. Daarnaast vind ik Damian en Duncan ook mooie namen.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Benjamin »

moonlight89 schreef: 01 jan 2018, 14:08
Dominic schreef: 30 dec 2017, 21:31 Welke?
De naam Nick zit al jaren in m'n hoofd, maar met Ruben heb ik het idee dat t bij me past ofzo. Daarnaast vind ik Damian en Duncan ook mooie namen.
Ruben vind ik een erg mooie naam, ik heb daar ook over zitten denken, maar ik vind hem niet bij me passen. De Nederlandse (of eigenlijk meer Vlaamse, geloof ik) versie van Damian, Damiaan, vind ik ook erg mooi.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Dani Zwiep
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2017, 19:12
Gender: Trans MtF
Locatie: Meppel

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Dani Zwiep »

Mijn naam Dani is ergens in mijn jonge tienerjaren voorbij gekomen en daar voelde ik een hele sterke klik mee deze is dus ook al die jaren blijven hangen. Aangezien mijn geboortenaam 'Danny' is en de namen veel op elkaar lijken voelt dit ook heel vertrouwd.
Gebruikersavatar
Dani Zwiep
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2017, 19:12
Gender: Trans MtF
Locatie: Meppel

Re: Hoe komen jullie aan je nieuwe naam?

Bericht door Dani Zwiep »

Dominic schreef: 30 dec 2017, 21:31 Het lijkt me lastig een naam te kiezen voor altijd. Ik worstel zelf ook nog met een naam voor mijn mannelijke helft, die niet op een paspoort oid hoeft. Dominic is leuk, maar ook een beladen naam voor mij. Ik denk aan een negental namen. Mocht iemand zijn/haar mening willen geven, wat ik leuk vind, dan kan dat hier. Ik heb dit aan een paar mensen voorgelegd inmiddels. Tot mijn verbazing springt de meest ongebruikelijke van het stel, Juda, eruit.
Ik vind de namen Ben en Juda erg mooi ook om de betekenis die de namen hebben :)