Ik kom dus dat stemlokaal binnen. Moe en koud en slecht gehumeurd; ik ben vanochtend moe opgestaan, meer dan 8 uur gewerkt, net onder behandeling geweest van de huidtherapeut, 25 minuten op de trein zitten wachten en daarna nog lopen zoeken naar dat stemlokaal. Anyway, stempas plus paspoort overhandigen; "mevrouw mag stemmen". Ik wil het stembiljet pakken. De man zegt: "wilt u uw paspoort niet meenemen?" O ja. Ik wil semi-gevat zeggen: "ja, ach, moet maar. Maar eigenlijk vond ik het toch niet zo'n leuk paspoort." Maar ik kom niet verder dan een langerekt "Jaaaah...", want op dat moment begint de man beurtlings heftig in mijn paspoort te kijken en naar mij. Ik denk: "nu gaat het komen. Beste man, verlos me uit mijn lijden." En inderdaad; na nog even heen en weer gekijk vraagt hij: "Is dit het paspoort van uw man?" Ik zeg: "Nee, ik ben transseksueel." Hij weer: "Dan is het goed." Ik krijg mijn paspoort en een stembiljet aangereikt. Hokje in, vakje inkleuren, biljet dumpen en weer naar huis. Dat hebben we ook weer gehad.
Maar wat nog het meest frustrerende is: WAAROM GELOOFT NIEMAND DAT IK SINGLE BEN?
Trans en verkiezingen
-
Hedwich
Re: Trans en verkiezingen
Hier de anekdote die ik eerder op FB poste:

-
Anon20180501
Omdat, Hedwich, mensen soms verbaasd zijn als ze achteraf horen dat iemand nog vrijgezel is.
Tegen mij zeiden ze niets. Dat kan 3 dingen betekenen; of ze hebben zitten slapen en ben er tussendoor geglipt,- of ik ben totaal niet passabel en zagen meteen dat onder de make-up en dameskleding een man schuil ging en dat komt overeen met wat op de controlelijst stond (had rijbewijs overhandigd),- of ik heb zo een vertrouwd gezicht dat ze het niet nodig vonden mij te chequen.
Liefs, Daniela
Tegen mij zeiden ze niets. Dat kan 3 dingen betekenen; of ze hebben zitten slapen en ben er tussendoor geglipt,- of ik ben totaal niet passabel en zagen meteen dat onder de make-up en dameskleding een man schuil ging en dat komt overeen met wat op de controlelijst stond (had rijbewijs overhandigd),- of ik heb zo een vertrouwd gezicht dat ze het niet nodig vonden mij te chequen.
Liefs, Daniela
-
Silvia_weg
Jessy schreef:Sja, misschien zegt een papiertje voor de doorsnee mens alles, maar voor mij absoluut niet. En ik ben het levende bewijs.Sasha schreef:O, oke. Als een papiertje niks zegt: Misschien kun bij de Kwik-Fit autogarage langs als je ziek bent. Ze zullen vast wel weten wat er mis met je is.
Mijn CV zegt dat ik ongeschoold ben en geen stabiliteit zoek in een job.
Realiteit is dat ik in een aantal technische richtingen een zeer goede kennis heb (in meerdere functies die ik gedaan heb lag dat boven sommige gediplomeerde collega's), gemakkelijk bijleer, en helaas veel pech heb gehad met jobs in het verleden.
Nu, als je ziek bent ga je inderdaad niet naar een bandenzaak. Maar het is mogelijk dat er iemand bij de Kwik-Fit werkt die meer van medische wetenschap kent dan je zou vermoeden.
Mijn punt is dat iemand zonder papiertje nog steeds heel goed kan zijn. En iemand met een top papiertje kan nog steeds corrupt zijn en eigen belangen boven algemene belangen plaatsen. Het geeft geen enkele garantie over hoe goed je werkelijk bent, en al helemaal niet over wat je instelling als mens is.
helemaal mee eens Jessy!
-
Jake
Tegen mij hebben ze ook niets gezegd. De vrouw die m'n ID kaart aanpakte zei tegen de vrouw daarnaast "Meneer E****". Plotseling keek ze nog eens naar mij en m'n foto (deze is 5 jaar oud ofzo).. en vervolgens gaf ze zonder iets te zeggen m'n ID. Ik vond het wel best zo. Ik kende haar toch niet en ben die momenten inmiddels wel gewend.
-
Harro
Ik had een goeie ervaring. Al begon het een beetje vreemd omdat op mn stembiljet werd geadviseerd naar een of andere sportkantine te gaan. Bleek later dat er in de bieb die bij mij in de flat zit ook een stembureau zat. Had ik dus zonder te weten een eind omgefietst.
Vervolgens kwam ik daar binnen, het was nog vroeg dus ik was de enige. Er zaten 8 mensen aan van die gammele tafeltjes klaar die allemaal mij aan zaten te kijken.
Ik had mn paspoort al weer teruggekregen en wilde naar het stemhokje lopen, die waren aan beide kanten en blijkbaar liep ik naar de verkeerde, dus zei die dame: "Andere kant meneer"..
Over goeie paspoortcontrole gesproken, want ze had de mijne echt net in handen gehad, en daar staat toch echt een V
Maar mijn dag kon niet meer stuk
Vervolgens kwam ik daar binnen, het was nog vroeg dus ik was de enige. Er zaten 8 mensen aan van die gammele tafeltjes klaar die allemaal mij aan zaten te kijken.
Ik had mn paspoort al weer teruggekregen en wilde naar het stemhokje lopen, die waren aan beide kanten en blijkbaar liep ik naar de verkeerde, dus zei die dame: "Andere kant meneer"..
Over goeie paspoortcontrole gesproken, want ze had de mijne echt net in handen gehad, en daar staat toch echt een V
Maar mijn dag kon niet meer stuk