Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Ik ben klaar, af en zie mezelf niet meer als transgender

Bericht door Emma »

Ik vind het zo ontzettend jammer, al die non-discussies over terminologie, terwijl we het eigenlijk best wel met elkaar eens zijn. Zullen we het gewoon even laten rusten?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
LiliFee

Bericht door LiliFee »

Emma schreef: 01 feb 2018, 16:59 Ik vind het zo ontzettend jammer, al die non-discussies over terminologie, terwijl we het eigenlijk best wel met elkaar eens zijn. Zullen we het gewoon even laten rusten?
We zijn het allemaal met elkaar eens over het feit dat we een discussie willen houden. Er is alleen één (!) persoon die zich liever niet sociaal opstelt. Dat heeft niks met terminologie te maken. Het zijn ook geen non-discussies, het is gewoon een poging om te delen hoe we omgaan met andere verwachtingen en de maatschappij in het algemeen.
janine2363

Bericht door janine2363 »

LiliFee schreef: 01 feb 2018, 17:35 Dat heeft niks met terminologie te maken. Het zijn ook geen non-discussies.
Mee eens, om het verhaal te verwoorden zijn nu eenmaal woorden nodig. Men zou wat moeite kunnen doen om te proberen te lezen wat Lilifee probeert te vertellen en niet blijven hangen op enkel de woorden. We zijn niet op het terrein van de exacte wetenschappen (en gelukkig maar ;-) )
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

LiliFee schreef: 01 feb 2018, 13:42
Nick schreef: 01 feb 2018, 13:24 Dan ben ik , Mona Lisa van over de Jordaan.

Grtz Nick :lol:
Wat een lulkoek. Je wordt nog beledigend ook.
[...]
Beledigend? Misschien. Weet ik niet zeker. Maar 'lulkoek' is niet de manier van communiceren hier.
Persoonlijk was ik het niet altijd met je eens, maar je verklaring van hoe jij het begrip stealth interpreteert heeft mijn respect. Maar nogmaals, lulkoek lusten we hier niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180311

Bericht door Anon20180311 »

Ik leef al bijna de helft van mijn leven, als transgender. Waarvan, de eerste 10 jaren onbewust "stealth" ( Er was ook niets, geen internet en weinig of geen contact tussen lotgenoten).

Ik leefde als " Cis-man" , maar miste mezelf. Mijn ik, mijn lotgenoten en besloot, niet verder " stealth" te leven.
Waarom ? Omdat ik weet ( Ervaringen) dat je perfect in de beide " werelden" thuis hoort en gelukkig kan leven als man of vrouw.

Sterker nog, ik ben wie ik ben, in de beide werelden. En geloof me, als ik naar Antwerpen ga, kent niemand me en ben ik een "stealth" transgender. Kom ik thuis, wacht er een :hbeat: transgender vrouwtje op me, ik moet me nergens voor schamen, nee want dat ben ik ook, en dat weten ze.

Grtz Nick ( Verhuizen wel, me weer verstoppen niet).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122

Bericht door Anon20190122 »

Eva schreef: 01 feb 2018, 18:42
LiliFee schreef: 01 feb 2018, 13:42
Nick schreef: 01 feb 2018, 13:24 Dan ben ik , Mona Lisa van over de Jordaan.

Grtz Nick :lol:
Wat een lulkoek. Je wordt nog beledigend ook.
[...]
Beledigend? Misschien. Weet ik niet zeker. Maar 'lulkoek' is niet de manier van communiceren hier.
Persoonlijk was ik het niet altijd met je eens, maar je verklaring van hoe jij het begrip stealth interpreteert heeft mijn respect. Maar nogmaals, lulkoek lusten we hier niet.
Nu heb ik daar een afbeelding van! :P