Hokjes?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hokjes?

Bericht door Eva »

Ik zou de vraag iets willen verbreden. Zoals hopelijk al een ietsiepietsie bekend, wordt er gewerkt aan een TransgenderfesTival in het voorjaar van 2013. Daarbij is uit de groep organisatoren een voorstel gekomen voor de volgende afbeelding als kenmerkend beeld:
Afbeelding
Mag ik de meningen omtrent de combinatie T-fesTival en dit beeld vernemen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Kitty

Bericht door Kitty »

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeh
die Muslim vind ik niet in het rijtje passen eigenlijk :P
Kitty

Bericht door Kitty »

En om eerlijk te zijn irriteert het me nogal dat moslims steeds als slachtoffers worden neergezet. En dan van onze westerse cultuur en veel te weinig van zichzelf en de eigen cultuur. Het is toch echt uiteindelijk een bewuste levensovertuiging waar je naar kiest te leven ipv dat je zo geboren wordt. Om iedere keer homoseksualiteit en transseksualiteit of huidskleur te vergelijken met godsdiensten vind ik zo ontzettend scheef!!!!!

Je wordt geboren als mens (dna huidskleur, seksualiteit/genderidentiteit)... maar je kunt er voor kiezen waar je in gelooft... (tenzij het je opgedrongen wordt) maar lijkt me geen goed plan daar begrip voor op te brengen toch?

Een geloofsovertuiging is in de basis een zelfgekozen label... dus niet gaan lopen zeuren dan, dat je gelabeld wordt!

Het zijn trouwens de kleding en het gedrag, de overtuigingen enz waaraan ik merk dat iemand moslim is. Niet het lichaam zelf.
Kitty

Bericht door Kitty »

Is het trouwens bedoeld als een vriendelijk gebaar naar een cultuur die juist transseksuelen in NL het leven zuur maken en nog veel zuurder zullen maken in de toekomst?
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Dit plaatje heeft al de ronde gedaan op FB. Ik vind het van weinig originaliteit getuigen om het dan als beeldmerk te gebruiken. En ik zie een Moslim, homo en zwarte persoon, maar geen T. Of is die passabel en is het de opdracht dat we zhaar gaan aanwijzen? (sorry voor mijn sarcasme, maar ik vond 'em te leuk om te verzwijgen :P )

Geen goed idee dus m.i.
Jessy

Bericht door Jessy »

lol :lol:
Ik vind het ook geen goede. Ik begrijp de boodschap, maar om andere groepen met acceptatieproblemen in het daglicht te stellen in plaats van onszelf, is niet echt de goede manier.
"Labels are for clothes" vind ik dan weer wel een goeie slagzin.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Aster

Bericht door Aster »

"MUSLIM.....LABELS ARE FOR CLOTHES"

Ja.....chadors, niqaabs ,hoofddoeken, burqa's toegepast/opdrongen moslimschap voor moslimvrouwen...allemaal KLEDINGLABELS dus...en oh wee als moslimsvrouwen van die LABELS afwijken!

Waarbij de moslim mannen blijkbaar de vrije keus hebben om met ONBEDEKT hoofd, GEEN baard rond te lopen en geen lange soepjurk te dragen, zoals LETTERLIJK verplicht gesteld onder de kledingvoorschriften voor MANNEN in de Koran.

Om maar es een Joods woord te gebruiken: wat een CHUTZPAH om moslims in dat fotorijtje met die teksen te zetten zeg....LOL!
Aster

Bericht door Aster »

Kitty schreef: TS vind ik trouwens wel bijna hetzelfde als het hokje "man".
Daar zal de gemiddelde vm erg blij mee zijn ;-)
Jessy

Bericht door Jessy »

Dit heeft mij wel ineens inspiratie gegeven voor wat wel een goede zou zijn voor transgenders.

Ik dacht in een flits aan een foto van een zeer passable transvrouw, met mooie kleding. En dan overal kleine labels aan de kleding, en een grote label TRANS aan de persoon zelf. En dan die slagzin "Labels are for clothes" eronder. Wat denken jullie? (weet niet of de organisatie open staat voor ideeën?)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Kitty

Bericht door Kitty »

Aster schreef:
Kitty schreef: TS vind ik trouwens wel bijna hetzelfde als het hokje "man".
Daar zal de gemiddelde vm erg blij mee zijn ;-)
Zeker, alleen denken de meeste mensen niet aan een V naar M als ze het woord transseksueel horen ;)