Hokjes?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Aster

Re: Hokjes?

Bericht door Aster »

Voor wat betreft de zwarte man in die fotoserie (en waarom zijn dat alle 3 mannen trouwens?) .............vind ik dat het woord 'ras' van toepassing is op honden, aardappelen en katten, niet op mensen.

Ik ben van gemengde afkomst en ik stoorde me altijd vreselijk aan het woord 'halfbloed' alsof een helft benoemd mag worden en de andere niet (meer).

Dat woord is na een korte, mislukte tijd als 'dubbelbloed' vervangen voor 'mix', wat me een stuk prettiger in de oren klinkt.
Kitty

Bericht door Kitty »

Jessy schreef:Dit heeft mij wel ineens inspiratie gegeven voor wat wel een goede zou zijn voor transgenders.

Ik dacht in een flits aan een foto van een zeer passable transvrouw, met mooie kleding. En dan overal kleine labels aan de kleding, en een grote label TRANS aan de persoon zelf. En dan die slagzin "Labels are for clothes" eronder. Wat denken jullie? (weet niet of de organisatie open staat voor ideeën?)
Dat lijkt me een goeie ja...
Aster

Bericht door Aster »

Richi Anne Wilkins (spelling?) comes to mind :-)

Of Transsexual Menace nog bestaat weet ik niet, maar wel dat ze hun manier van TS emancipatie ontzettend grappig en ludiek aanpakten zoals buttons met daarop: "Take a transsexual out for lunch" etc.

Self labeling maar dan om te voorkomen dat je volkomen ontkent wordt in je bestaansrecht als TS....in de USA dan. Daar werkt het allemaal wat anders dan hier in EU.

Denk aan het zwarte logan uit de jaren 70: SAY IT LOUD! I'M BLACK AND PROUD'!

Gevolgd door de blanke versie uit de jaren 90: 'say it light, I'm white and out of sight'.

Met als afsluiter mijn eigenste slogan:

"Say it loud! I'm transsexual and out"! :lol:
Laatst gewijzigd door Aster op 31 mar 2012, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

soortemetvan "black is beautiful".
marlies
Gast

Bericht door marlies »

EvaVanA schreef: Mag ik de meningen omtrent de combinatie T-fesTival en dit beeld vernemen?
Ik ben er niet echt van gecharmeerd om eerlijk te zijn. Het plaatje kaart een breder maatschappelijk probleem aan en om dat dan enkel op trans uit te splitsen voelt wat geforceerd.

Tevens:

Afbeelding :P
Aster

Bericht door Aster »

Hedwich schreef:soortemetvan "black is beautiful".
Over 'labelen' gesproken..........*kuuuch*
Aster

Bericht door Aster »

marlies schreef:
EvaVanA schreef: Mag ik de meningen omtrent de combinatie T-fesTival en dit beeld vernemen?
Ik ben er niet echt van gecharmeerd om eerlijk te zijn. Het plaatje kaart een breder maatschappelijk probleem aan en om dat dan enkel op trans uit te splitsen voelt wat geforceerd.

Tevens:

[ Afbeelding ] :P

Ehm, misschien dat je niet op de hoogte bent maar in de USA en vooral Chicago worden om de haverklap mv's op brute wijze vermoord.
Aster

Bericht door Aster »

Over hokjes gesproken:

als TS trek je T lovers aan die zélf in mindere of meerdere mate T neigingen hebben.

Hoe mannelijk zo iemand ook oogt of zich gedraagt: ik val dan onmiddelijk, stante pede in het hokje 'diep frigide' omdat de man in kwestie voor mij in het hokje 'part time half wijf' valt en blijft.

Ik val nou eenmaal niet op vrouwen en aanverwanten.

Een aangeboren hokjesgeest wat dat betreft ;)
Hedwich

Bericht door Hedwich »

"black is beautiful" is inderdaad een flinke labeling. De kreet werd indertijd zelf gebruikt door Amerikaanse zwarte vrouwen voor hun emancipatie. Om te zeggen dat niet alleen blank zijn een goed ideaal is. Als je je eigen labeling ontkent of afwijst kan het namelijk gebeuren dat je moet gaan voldoen aan een ander label. Bijvoorbeeld: "een goede zwarte is gedraagt zich blank", of "een goede vrouw is een man".

M.i.: als je je label uitdraagt met trots, werk je echt aan emancipatie. Probeer je jezelf te ontlabelen, is er blijkbaar wat mis mee en trek je het in de taboe-sfeer. Als je het op een T-fest niet over T hebt, geef je een beetje de indruk: dat het over T gaat is een publiek geheim, maar dat mag je niet zeggen, want dat is zielig voor de T's.

En ik zie dat die plaatsje er nog steeds zijn. Hier een plaatje van mijn oude jas:

Afbeelding Afbeelding

Voorheen dagelijkse kost voor mij. Over labels gesproken
Amber-B

Bericht door Amber-B »

Wow.... :shock: Ik zal nog eens iets aansnijden...

Ik roep altijd dat t enige hokje waar ik in geloof het pashokje is. De mens probeert nu eenmaal alles in hokjes te denken en wil voor alles een regel hebben. En toch kennen we de uitspraak "de uitzondering die de regel bevestigd". Voor mij is dat de bevestiging dat er eigenlijk geen regels in de natuur zijn. Alles krimpt als t koud wordt, behalve water. De natuur is eigenlijk 1 grote chaos zonder enige vastgestelde regel. Dat maakt de natuur zo mooi. Ik val vooral op vrouwelijke mensen. Maakt mij dat lesbisch? Nee, want het kan ook n mooie vrouwelijke man zijn. Maakt mij dat bisexueel? Nee, want t kan ook een mooie transgender zijn. Maakt mij dat pansexueel? Maar aan de andere kant heb ik geen enkele sexuele fantasieën bij mensen. Zoenen, knuffelen, strelen. Fijn, maar meer hoeft t voor mij niet te worden. Ben ik dan nu een asexuele pansexueel? Of ben ik gewoon ik?
Some girls have a penis...some boys don't.